נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשות"עדי בשבילכם": קו-חם חדש למשפחות של אנשים עם מוגבלויות

“עדי בשבילכם”: קו-חם חדש למשפחות של אנשים עם מוגבלויות

חיים עם ילדים או בוגרים עם מוגבלות? אנשי עמותת "עדי בשבילכם" יענו על כל שאלה, ויכוונו אתכם למי שצריך

עמותת “עדי”, המטפלת באנשים עם מוגבלויות מורכבות, הקימה קו מענה טלפוני ארצי חדש בשם “עדי בשבילכם” במספר 1-800-201-077.

זהו קו-חם ארצי שפועל בשיתוף משרד הרווחה, ומספק שירותי מידע, תמיכה וליווי ללא תשלום למשפחות שבהן ילדים או בוגרים עם מוגבלויות. המוקד פועל בימי חול בשעות 8:00-20:00, והעמותה חוזרת בתוך 24 שעות מרגע הפנייה, עם מענה וייעוץ ראשוניים.

מי שמקבל את השיחות הם עובדי “כל יכול” – עסק חברתי שמשלב אנשים עם מוגבלויות כחלק מעובדי החברה, בשכר המקובל בענף השירות הטלפוני.

מענה טלפוני - מבוקר עד ערב
מענה טלפוני – מבוקר עד ערב

ליווי לאורך כל הדרך

“יש לנו צוות של עובדות סוציאליות ואנשי מקצוע מתחום הרפואה והחינוך המיוחד”, אומרת לאתר “שווים” נעמי אבנר, רכזת הפניות של העמותה, “הם יעניקו ייעוץ בנוגע להתלבטויות ולאתגרים שבהם נתקלים ההורים, בצמתים שונים בחיי ילדים עם מוגבלויות. הם יתייחסו לשאלות הרבות והלא פשוטות שעולות בדרך כלל מרגע האבחנה”.

אבנר מסבירה שהכוונה של העמותה הוא לתת מענה כולל לפניות. “אנחנו שואלים שאלות מעמיקות כדי להבין כמה שאפשר על גודל הבעיה והמורכבות שלה כדי שכמה שיותר גופים יוכלו לעזור. יש הרבה דברים שההורים המודאגים שמתקשרים אלינו לא יודעים ואנחנו גם מלווים אותם לאורך כל התהליך”.

הקו פועל בשבועות האחרונים וקיבל כבר עשרות פניות. “למשל, התקשרה אלינו אמא לבגיר עם מוגבלות שכלית בינונית שהתייעצה איתנו לגבי מסגרת חוץ ביתית בשבילו”, מספרת אבנר. “הפניתי אותה לרווחה שמטפלת בנושא, אבל מעבר לך – הראיתי לה נקודה שהיא לא חשבה עליה. אולי הוא יתקשה להכיל את השינוי הגדול הזה אחרי שמה שהכיר כל חייו זה חיים בבית, גם אם היא חושבת שזה יהיה לטובתו. במקרה אחר פנתה אם אובדת עצות לילדה עם אפילפסיה. חיברנו אותה לעמותה הנכונה ואנחנו ממשיכים ללוות אותה. אנחנו כאן עבור המשפחות לכל שאלה וכל בעיה”.  

להקל עד כמה שניתן

מירי אריכא, מנהלת “עדי בשבילכם”, הוסיפה: “אנחנו ב’עדי’ פועלים לטובת האוכלוסייה המיוחדת לילות כימים, ומכירים מקרוב את הקשיים והאתגרים היום יומיים עימם מתמודדות המשפחות המיוחדות. המיזם הייחודי הזה, מטרתו לסייע ולהקל עליהן עד כמה שניתן, ולהעניק ייעוץ מתוך הניסיון אותו צברנו במסגרת העבודה השוטפת והטיפול באנשים עם מוגבלויות. אני מזמינה את כל מי שזקוק לנו לפנות למוקד ולקבל עזרה מאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום”.

כתבות אחרונות