נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותבית המשפט העליון החמיר את עונשו של גבר שאנס נערה על הרצף

בית המשפט העליון החמיר את עונשו של גבר שאנס נערה על הרצף

הגבר היה נשוי לאמה של הנערה. בית המשפט: "הוא נטל ממנה את הבטחון הדרוש לה דווקא בביתה-מבצרה"

בית המשפט - אילוסטרציה
בית המשפט – אילוסטרציה

בית המשפט העליון בירושלים גזר עונש מאסר של 15 שנים, על גבר שהורשע באינוס במשפחה ומעשה מגונה בנערה על הרצף האוטיסטי, ששימש לה כאבא והיה נשוי לאמה.

לפי כתב האישום, שבו הודה הגבר, הגבר אנס אותה מאז שהייתה בת 12 ועד גיל 18. הוא נהג להיכנס לחדרה בשעות הלילה, ולתקוף אותה במיטתה. במקרה אחד הוא תקף אותה כשהיא במקלחת. לפעמים הנערה הצליחה להדוף אותו, אבל ברוב המקרים לא הצליחה.

באוגוסט האחרון נגזר על הגבר עונש מאסר של 13 שנים על ידי בית המשפט המחוזי בנצרת, ושני הצדדים ערערו על גזר הדין. השופטים הסבירו בפסק הדין כי אין מקום להקלה, אלא להחמרה כפי שהמדינה ביקשה.

“במרכז השיקולים ניצבת נפגעת העבירה”, הם כתבו בפסק הדין, “מעבר לפגיעה הישרה בה, המערער נטל ממנה במעשיו את הבטחון הדרוש לה דווקא בביתה-מבצרה. למרבה הצער, זוהי דוגמה מובהקת של ניצול נסיבותיה האישיות – גיל, מוגבלות ומקום – של נפגעת שאין בכוחה להגן על עצמה”.

כתבות אחרונות