נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותמיום א': פיילוט ראשון בישראל להנגשת אוטובוסים בין עירוניים

מיום א’: פיילוט ראשון בישראל להנגשת אוטובוסים בין עירוניים

הפיילוט יופעל בקו 470 ירושלים-באר שבע לתקופת ניסיון של כשנה, ולאחריו יוחלט אם להרחיבו. השרה מיכאלי: "נגישות היא שוויון"

החל מיום ראשון הקרוב, ה-16 בינואר, יופעל לראשונה בישראל פיילוט להנגשת התחבורה הציבורית הבין עירונית לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים. מאחורי המהלך עומדים משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, בשיתוף חברת אגד.

הפיילוט יופעל בקו האוטובוס 470 ירושלים-באר שבע לשני הכיוונים, לתקופת ניסיון של כשנה. לצורך הפרויקט הוכשרו אוטובוסים בין עירוניים חדשים הכוללים מעלון, דלתות נגישות ונקודת עיגון לכיסא גלגלים על האוטובוס. בנוסף, הוכשרו והונגשו תחנות העלייה וההורדה.

במהלך הניסוי ייבדקו תשתיות הרציפים והאוטובוסים, שיטת ההפעלה ומידת שביעות הרצון של הנוסעים מהשירות. בכפוף למידע שייאסף, חלקו באמצעות שאלונים לנוסעים, יוחלט האם וכיצד ניתן לשפר את השירות, ובהתאם לכך יוחלט האם להרחיבו לקווים ומפעילים נוספים בכל רחבי ישראל. במשרד התחבורה ביקשו להתנצל מראש על התקלות שיקרו במהלך ההפעלה הראשונית.

“המילים ‘נגישות’ ו’שוויון’ כרוכות אחת בשנייה באופן מלא”, אמרה שרת התחבורה מרב מיכאלי לקראת השקת הפיילוט. “עם כניסתי למשרד הודעתי בצורה חד משמעית שאנחנו נפעל להפיכת התחבורה הציבורית לנגישה כמה שיותר אנשים כדי שנוכל להוביל לכמה שיותר שוויון. לשמחתי, הצלחנו להביא בתקציב האחרון 96 מיליון שקלים שיושקעו בנגישות בתחבורה הציבורית, כדי שנוכל לגשר על הפערים האדירים שנוצרו במשך שנים בכל הנוגע לנגישות בתחבורה ברחבי הארץ. לכולם ולכולן מגיעה אפשרות שוויונית להגיע ממקום למקום ולנסוע בתחבורה ציבורית. זוהי זכות בסיסית וחשובה, ואנחנו במשרד נמשיך לעבוד כדי לאפשר אותה בכמה שיותר מהתחבורה הציבורית בצורה בטוחה וטובה”.

שרת התחבורה מרב מיכאלי

בשלב זה הפיילוט יופעל במספר מוגבל של אוטובוסים נגישים בקו 470. במשרד התחבורה מבקשים להדגיש כי בכל אוטובוס מונגש יתאפשר לנוסע אחד בלבד המתנייד בכיסא גלגלים לעלות, ובשל זמינות המקומות מומלץ לתאם את הנסיעה זמן רב מראש ככל האפשר. מידע נוסף ניתן לקבל במוקד אגד (2800*) או באתר אגד ובמוקד משרד התחבורה (8787*).

ללא תיאום והזמנת מקום מראש לא תתאפשר הנסיעה. ניתן להזמין או לבטל הזמנה ללא עלות עד 30 דקות ממועד היציאה מתחנת העלייה בתחנות המרכזיות בירושלים ובאר שבע, ועד 60 דקות ממועד זה עבור התחנות הנוספות לאורך הקו. לתיאום והזמנת/ביטול מקום התקשרו בטלפון 2800* או פנו בהודעת SMS נגישה למספר 052-8944887. נסיעה שהוזמנה ולא בוטלה עד המועד הנקוב תחויב. בעת הזמנת הנסיעה מול נציג אגד יש לוודא כי נתוני כיסא הגלגלים שלכם (סוג, גודל ומשקל) מתאימים לשירות.

התשלום מתבצע בכרטיס אשראי באמצעות חיוג למוקד 2800* מול נציג אגד ונכללות בו כבר ההנחות הרלוונטיות. יש להגיע עם מספר ההזמנה לרציף ולהציגו בפני הנהג על מנת לעלות לנסיעה.

היוצאים מירושלים לכיוון באר שבע יוכלו לעלות לאוטובוס בתחנותיו בתחנה מרכזית ירושלים (רציפים 8-7), במחלף חמד ובצומת חטיבה שבע באזור בית שמש. כל יתר תחנות הקו עד לתחנה המרכזית בבאר שבע יהיו תחנות הורדה בלבד. היוצאים מבאר שבע לכיוון ירושלים יוכלו לעלות לאוטובוס בתחנותיו בתחנה מרכזית בבאר שבע (רציף 10) ובתחנת יצחק רגר-יוסף בן מתתיהו. כל יתר תחנות הקו עד לתחנה המרכזית בירושלים יהיו תחנות הורדה בלבד.

קו 470 המונגש יפעל בימים א’-ה’ בין השעות 22:00-05:00, ובימי שישי בין השעות 13:00-06:00 ובמוצ”ש בין השעות 23:00-19:00.

כתבות אחרונות