נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותואלה הספורטאים המצטיינים ל-2021 של הוועד הפראלימפי

ואלה הספורטאים המצטיינים ל-2021 של הוועד הפראלימפי

בקטגוריית הנשים נבחרה מורן סמואל, ואצל הגברים הוענק הפרס באופן חריג לשניים – מארק מליאר ועמי דדאון

עמי דדאון (מימין) ומארק מליאר עם מדליות הזהב מטוקיו. צילומים: קרן איזיקסון

כחצי שנה אחרי המשחקים האולימפיים בטוקיו, הוועד הפראלימפי הכריז אתמול בערב על הספורטאים הפראלימפיים המצטיינים לשנת 2021. בשל הקורונה, האירוע התקיים בזום.

לספורטאית השנה נבחרה מורן סמואל, חותרת בסירת יחיד , זוכת מדליית הכסף במשחקים הפראלימפיים. בקטגוריית ספורטאי השנה הוחלט באופן חריג לחלק את הפרס בין שני ספורטאים – השחיינים מארק מליאר ועמי דדאון.

מליאר, כזכור, זכה במשחקים ב-2 מדליות זהב ומדליית ארד, שבר שיאי עולם, ובנוסף זכה במדליית זהב, 2 מדליות כסף ואחת מארד באליפות אירופה. דדאון קטף בטוקיו 2 מדליות זהב ומדליית כסף, ועל הדרך שבר גם שיא עולם. חוץ מזה, זכה ב-3 מדליות זהב ואחת מכסף באליפות אירופה. בחירת המצטיינים נעשתה בהמלצת מינהלת הספורט ההישגי ואושרה על ידי הנהלת הוועד הפראלימפי.

מורן סמואל ומדליית הכסף מהמשחקים הפראלימפיים. צילום: לילך וייס

לספורטאי הצעיר המצטיין של 2021 נבחר אסף יסעור, שזכה במדליית זהב באליפות העולם בטאקוונדו שהתקיימה בחודש שעבר בטורקיה. למאמן השנה נבחר יעקב ביננסון, מאמן נבחרת השחייה, שחניכיו חזרו מהמשחקים בטוקיו עם  8 מדליות פראלימפיות – 6 זהב, 1 כסף, 1 ארד – ועם שלל מדליות מאליפות אירופה.

פרס על הישג יוצא דופן הוענק לשחיין איאד שלבי, שזכה בשתי מדליות זהב במשחקים ועשה היסטוריה בבריכה בטוקיו. שלבי הוא הישראלי המוסלמי הראשון שזכה במדליה במשחקים האולימפיים והפראלימפיים.

במהלך הטקס הווירטואלי צוינה גם הפרידה של השנה מהקלע דורון שזירי, שביקש לפרוש בתום המשחקים בטוקיו אחרי 30 שנה של פעילות תחרותית. במהלך שלושת העשורים השתתף שזירי ב-8 משחקים פראלימפיים וזכה ב-8 מדליות פראלימפיות.

הספורטאי הצעיר המצטיין. אסף יסעור. צילום באדיבות הוועד הפראלימפי

יו”ר הוועד הפראלימפי אלי בירנבאום הודה לשזירי. “מדובר בספורטאי שהוא מופת והשראה עבור רבים”, אמר בירנבאום ובירך גם את מאמנו גיא סטריק, שליווה אותו למעלה מ-20 שנה: “דורון וגיא, הבאתם לנו רגעים רבים של נחת וכבוד”.

עוד אמר בירנבאום: “צר לי מאוד שבשל המצב אנחנו נאלצים להיפגש בצורה וירטואלית ולא פנים אל פנים. אני מקווה לימים טובים יותר ולהזדמנות לפגוש כל אחד מהספורטאים והמאמנים באופן אישי. אני גאה בהישגים מטוקיו ובהישגים בתחרויות בארץ ובעולם, ואני מבטיח שנעשה הכל על מנת לאפשר לכל הסגלים להתאמן ולהתכונן למשחקים בפריז וגם ללוס אנג’לס בצורה הטובה ביותר”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות