נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
הסתדרות 480-100

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהדיון בכנסת שמבקש להעלות מודעות ללהטב"קים עם מוגבלויות

הדיון בכנסת שמבקש להעלות מודעות ללהטב”קים עם מוגבלויות

"הסטיגמה עלינו הרבה יותר גדולה, ואין מסגרות שמספקות לנו מענה", אומרת קרן שחר – מתמודדת נפש וחברת הקהילה

קרן שחר - צילום עצמי
קרן שחר – צילום עצמי

“להיות אדם עם מוגבלות וגם להט”בקית, זה כמו לצאת פעמיים מהארון. הסטיגמה שמתמודדים איתה הרבה יותר גדולה”, כך מספרת קרן שחר (43), מתמודדת נפש וחברת קבוצת המנהיגות של איזי שפירא, לאתר “שווים”.

“אין כמעט דיבור והכרה על שיח שעוסק באופן כללי במיניות, ובאופן פרטי במיניות מורכבת – זהות מינית, זהות מגדרית, נטייה מינית כזו או אחרת, של אנשים עם מוגבלות”, אומרת שחר, גרושה ואם ל-3 ילדים מרמת גן, “מסתכלים עלינו שונה בתוך הקהילה הגאה, ויש מעט מאוד שיח על כך אם בכלל”.

על פי הערכות של בית איזי שפירא, שמבוססות על נתונים מארצות הברית, כ-30% מהגברים עם מוגבלויות וכ-36% מהנשים עם מוגבלויות, חברים וחברות בקהילה הלהט”בקית.

שחר תציג את הנתונים הללו ותספר את סיפורה בוועדת המשנה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות בכנסת. הוועדה תקיים היום (ג’) לראשונה דיון בנושא צרכים של אנשים עם מוגבלות בקהילה הלהטב”קית. את הדיון יזם יו”ר הוועדה וחבר הקהילה הלהטב”קית, ח”כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד.

ח"כ יוראי להב הרצנו
ח”כ יוראי להב הרצנו

לקחה את השליטה על המילה “משוגעת”

“כשאני יוצאת לדייטים, אני פותחת את הכול בשלבים מאוד מוקדמים. אני מספרת על המוגבלות שלי, ההתמודדות איתה וגם על הילדים. אני רוצה שהבת זוג העתידית תהיה מודעת להכול, ואני מצפה מאנשים שאני פוגשת לקבל אותי כחלק ממכלול”, היא אומרת, אך מציינת שהפתיחות הזאת לא באה בקלות, כמו גם לשתף אנשים על הנטיה המינית שלה. “אנשים מתקשים להכיל מורכבות של זהויות”, היא מסבירה.

“גם להיות אמא, גם להיות אדם עם מוגבלות וגם חברה בקהילה הלהטב”קית זה לא קל. אבל זה חלק מהמציאות של חיינו, וזה מחייב אותי כאמא לדבר בצורה גלויה ופתוחה עם הילדים שלי”, מספרת שחר, ואומרת שהיא מנסה לתווך להם בשפתם את מצבה.

“אני זוכרת שבתי בת ה-8 סיפרה לי על שיחה שהייתה לה עם חברה שלה, ואמרה שהחברה ‘משוגעת’. הסברתי לה שגם אני ‘משוגעת’. זו הייתה הבחירה שלי לתקשר עם הבת שלי כי זו המילה שהיא מבינה מהעולם שלה. אני מפחיתה את הסטיגמה לגבי המוגבלות, ואני לוקחת את השליטה על המושג שיכול להיות משפיל בצורה מסוימת, אבל בסוף היא מבינה אותי וזה הדבר החשוב ביותר”. 

הגיע הזמן לשנות

שחר מגיעה לכנסת כדי להעלות את המודעות לנושא, וכי היא חושבת שהיום אין מסגרות שמספקות מענה לחברי וחברות הקהילה הלהט”בקית עם מוגבלות. “אנחנו כאן כדי לדבר על כך ולשנות את זה”, היא אומרת.

“זאת הישיבה הראשונה בכנסת שמתייחסת לקהילה הלהט”בית של אנשים עם מוגבלות, לפערים הקיימים בישראל ולאפשרות לגשר עליהם”, אומר פטריק לוי, מלווה את קבוצת המנהיגות הארצית “גאווה ומוגבלות” מבית איזי שפירא, “הנושא של מיניות בכלל וזהות מינית בפרט, לא מדובר במערכת החינוך המיוחד ולא במסגרות השונות. בנוס, אירועים לקהילה לא תמיד מונגשים”.

חה”כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד): “זו המחויבות שלנו לוודא שהצרכים של אנשים עם מוגבלויות מהקהילה הגאה, כמו של כל שאר חברי הקהילה, מקבלים מענה ושהם נוטלים חלק מלא ובלתי נפרד מהחברה. זה נכון עבור החברה הישראלית וזה נכון עבורם כבני אדם – הזכאים להתפתח, לצמוח ולממש את שאיפותיהם וחלומותיהם. בכוונתי לעבוד בשיתוף פעולה עם משרד הרווחה ועם ארגוני הקהילה הגאה על מנת לוודא שהצרכים מקבלים מענה מלא”.

בשנתיים האחרונות, מספר יוזמות מנסות לשפר את המצב. לוי מספר שנוסדה קבוצה של איג”י (ארגון נוער גאה לנערים) עם מוגבלות פיזית וקבוצה להורים להט”בקים עם מוגבלות. בנוסף, בחודש מרץ הקרוב, ייערך כנס ראשון מסוגו בנושא, על ידי איזי שפירא ושל קבוצת “מנהיגות גאווה ומוגבלות” של אנשים עם מוגבלויות בקהילה הלהטב”קית.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות