נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיבריאותפנייה למשרד הבריאות: להחריג מהאנטיגן כל תלמיד מיוחד שמתקשה להיבדק

פנייה למשרד הבריאות: להחריג מהאנטיגן כל תלמיד מיוחד שמתקשה להיבדק

מאחורי הפנייה: 15 ארגוני הורים לילדים עם מוגבלות. כרגע פטורים מהבדיקה רק תלמידי מוסדות החינוך המיוחד הכוללני

כ-15 ארגוני הורים לילדים עם מוגבלויות פנו היום (מוצאי שבת) למשרדי הבריאות והחינוך בבקשה לתקן את מתווה בדיקות הקורונה הנוכחי, שלפיו רק תלמידי החינוך המיוחד “הקלאסי” פטורים מבדיקת אנטיגן פעמיים בשבוע, שהיא התנאי להגעת שאר התלמידים למוסדות החינוך.

במייל שנשלח לפרופ’ נחמן אש, מנכ”ל משרד הבריאות, ולדלית שטאובר, מנכ”לית משרד החינוך, מבקשים הארגונים להתייחס לקשיים של התלמידים ולא למקום בו הם לומדים, כפי שאושר במתווה הנוכחי. “לצערנו, נשכחה העובדה כי החינוך המיוחד הוא שירות ולא מקום, וביקשנו לתקן זאת על מנת לאפשר החרגה גם לתלמידים עם מוגבלויות אשר יש להם קושי אמיתי בבדיקה, ואשר ומקבלים את השירות בכיתות קטנות בבית ספר רגיל או בשילוב”, הסבירה מוריה וינדרבוים מקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

מנכ”ל משרד הבריאות נחמן אש. צילום: משרד הבריאות

וכך כתבו ההורים במייל: “ראשית, ברצוננו לברך אתכם על החלטתכם לאפשר התייחסות מותאמת במתווה בדיקות האנטיגן לתלמידים עם מוגבלויות הלומדים במסגרות גני החינוך המיוחד ובתי הספר הכוללניים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הפרעות נפשיות, נכויות פיזיות קשות ואוטיזם, אשר מתקשים לבצע את בדיקת האנטיגן. נוסיף שאנו מודעים לחשיבות הבדיקות ומעודדים הורים שילדיהם אינם מתקשים להיבדק להשתתף במתווה הבדיקות הרגיל. משום כך, אנו סבורים שההחרגה לא צריכה להיות גורפת, אלא ביחס לתלמידים עם מוגבלויות אלו, אשר מפאת מוגבלותם אינם יכולים לעמוד בבדיקה.

“יחד עם זאת”, ממשיכים ההורים, “חשוב לציין שהחינוך המיוחד הוא שירות ולא מקום, ולכן תלמידים עם מוגבלויות אשר הבדיקה מהווה להם קושי אמיתי, יתקשו בבדיקה בין אם הם לומדים בשילוב, בכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל, או במסגרות נפרדות של חינוך מיוחד. לפי התיקון ה-11 לחוק החינוך המיוחד, בחירת סוג המסגרת נמצאת בידיהם של ההורים, ולא מהווה אינדיקציה לשוני ברמות התפקוד של התלמידים. מצב זה, בו לילדים שונים עם אותה מוגבלות יש התוויות שונות, מהווה אפליה לפיה לתלמיד אחד יש החרגה היות שמכירים בקושי שלו להיבדק, ולעומתו תלמיד אחר עם אותה מוגבלות ועם קשיים דומים, לא מוחרג”.

המייל שהוציאו הארגונים

בנוסף, מבקשים הארגונים הבהרות לגבי הנוהל הנוגע לתלמיד אשר פטור מבדיקות אנטיגן שנחשף למאומת. “הנוהל אינו ברור”, נכתב במייל, “ונשמח לסעיף המתייחס לנושא ומפרט מה הדין כאשר התלמיד מחלים/מחוסן או לא”.

לסיכום, חוזרים הארגונים על בקשתם “להכליל את ההחרגה מהבדיקות של הפעמיים בשבוע באופן מיידי ובאופן שוויוני לכלל התלמידים המתקשים לבצע את הבדיקה, אשר מקבלים שירותי חינוך מיוחדים בכל סוגי המסגרות”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות