נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותלילך – אתר נגיש לנשים עם מוגבלות שילמד על בריאות האישה

לילך – אתר נגיש לנשים עם מוגבלות שילמד על בריאות האישה

יוזמה של קרן שלם, משרד הרווחה ומועצת הבריאות תאפשר לנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ללמוד על גופן בצורה פשוטה

תוכנת מחשב חדשה (לומדה) בשם “לילך” מסייעת להנגיש מידע חיוני בתחום בריאות האישה לנערות ונשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. התוכנה כוללת סרטונים, מבדקים ושאלונים להפנמת הידע ולהגברת המודעות והמעורבות אצל נשים אלו לזכויות שלהן ולגופן.

מאחורי המיזם, שהושק לאחרונה, עומדים קרן שלם, משרד הרווחה ומועצת הבריאות. הלומדה מוצעת בחינם בעברית, ערבית, אמהרית ורוסית, וגם בגרסה מיוחדת למגזר החרדי. היא פותחה ב-HIT, המכון הטכנולוגי חולון, על ידי שתי סטודנטיות במסגרת עבודת הגמר של המסלול בטכנולוגיות למידה.

המיזם נועד לתת מענה לכך שנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית הולכות לרוב למרכזי בריאות האישה מבלי לקחת חלק משמעותי ופעיל בפגישות. ההגעה למרפאת הנשים נעשית ללא הכנה מוקדמת, והשיח מתנהל בדרך כלל בין הסגל הרפואי למלווה. כך נותרות הנשים ללא מושג ברור על המתרחש בעת בדיקה כל כך רגישה ואינטימית.

לא להתבייש מהרופא

לאחר חודשים ארוכים של פיתוח ומחקר, בשיתוף עם חברת “סיגניפיקסט”, עלה אתר “לילך” לאוויר והוא מציע את הלומדה ללא תשלום לקהל הרחב, בצירוף כתוביות לצפייה נוחה, והכל בשפה פשוטה וברורה.

מחקר הערכה שבוצע לגרסה הראשונה של “לילך” בעברית מצא כי 90% מצופות הלומדה ימליצו לחברה לצפות בה. הנשים דיווחו לאחר הצפייה כי “ההכנה תעזור לי לא לפחד ולא להתבייש מהרופא”, “אהיה גיבורה”, “יהיה לי יותר קל לגשת לרופא” ועוד.

המלוות המקצועיות של הנשים שהשתתפו במחקר דיווחו, למשל, כי “היא הייתה בחרדה מהביקור אצל רופא נשים. הלומדה הקלה עליה את הפחד והלחץ מהבדיקה, ואולי אף את אי הנעימות ממנה”; “הסרטונים השפיעו על הדיירת בכך שהיא קיבלה מידע וביטחון”; “האתר השפיע עליה בכך שהוא נתן לה יותר ביטחון בזמן הבדיקה אצל הרופא “; “היא ידעה מה הולך להיות, הייתה מוכנה יותר”.

לאור הממצאים החיוביים שאוששו את יעילות הלומדה, הוחלט להרחיב את המיזם, בשיתוף מועצת הבריאות, לכל המגזרים. בין הבדיקות שניתן למצוא בלומדה: בדיקת ממוגרפיה, בדיקת שד ידנית, בדיקת פאפ, בדיקה וגינלית, וגם היכרות עם רופא נשים. בסרטוני ההדגמה המופיעים באתר, “לילך” הולכת למרפאת הנשים עם המלווה “קרן”, שם הן פוגשות את הרופאה “מרים”, ויחד הן מסבירות לצופה על הבדיקות.

ללומדת לילך הקליקו כאן

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות