נושאים קשורים

דיסנילנד נגד הונאות נכים: “מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות”

ענקית פארקי השעשועים טוענת לעלייה במספר המתחזים לאנשים עם מוגבלות – כדי לקצר תורים. הודיעה: "מי שימסור הזהרת כזב, יורחק מכל הפארקים שלנו ללא אפשרות חזרה"

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"

גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים
הסתדרות 480-100

הצגה חדשה חושפת את השכול דרך עיניו של אדם עם מוגבלות

"בוקר של שוטים" מבית תיאטרון עוטף הנגב מציגה את דמותו של עוזאי, אדם עם מוגבלות שאיבד את שני אחיו בעקבות מלחמת לבנון הראשונה
ראשיחדשותמשרד הביטחון ושיבא מקימים "בית בטוח" לנכי פוסט טראומה במשבר

משרד הביטחון ושיבא מקימים “בית בטוח” לנכי פוסט טראומה במשבר

מדובר במקום שיהווה כתובת 24 שעות ביממה לנכי צה"ל שנקלעו למשבר נפשי קשה וזקוקים להתערבות רפואית מיידית

אגף השיקום במשרד הביטחון והמרכז הרפואי שיבא יקימו “בית בטוח” לטיפול בנכי צה”ל במצבי משבר נפשי מורכבים. מדובר בשירות חדשני וייעודי, בתיאום ארגון נכי צה״ל, שיהווה כתובת 24 שעות ביממה לנכי צה”ל שנקלעו למשבר נפשי קשה וזקוקים להתערבות רפואית מיידית.

“הבית הבטוח הוא עוד אמצעי בסל רחב של כלים שאנו מפתחים במטרה להציל חיי אדם ולשפר את איכות חייהם של פגועי הנפש שנפגעו בפעילות צבאית” אמר שר הביטחון בני גנץ. “אני מבקש להודות לאגף השיקום על ההובלה של עוד מהלך. צעד אחר צעד נעצים ונקדם את הרפורמה הזו שהיא בליבת העשייה של מערכת הביטחון”.

שר הביטחון בני גנץ

איך זה יעבוד? נכה שנקלע למשבר יעבור, תחילה, הערכה קלינית והתייעצות עם פסיכיאטר מומחה כונן במיון הפסיכיאטרי של שיבא – פיזית או באמצעות שיחת וידאו. לאחר מכן, במידת הצורך, הוא ישהה כ-72 שעות ב”בית הבטוח”, שבמהלכן יינתן לו מענה רב-מקצועי והוליסטי שישפר את מצבו. בסיום ההתערבות הטיפולית הוא יופנה למסגרת אשפוזית מתאימה. 

ארגון נכי צה״ל בירך על הקמתו של “הבית הבטוח”. “מדובר בצעד חשוב נוסף במסגרת רפורמת ‘נפש אחת’, עליה עמל ארגון נכי צה״ל יד ביד עם אגף שיקום נכים במשרד הביטחון, לטיפול בכלל פצועות ופצועי צה״ל”, נמסר מהארגון. “הקמתו של ‘הבית הבטוח’ מסמלת שינוי גישה חשוב ביותר, מבורך ונדרש בכל הקשור בהכרה ובטיפול בנכי ונכות צה״ל הסובלים מפוסט טראומה, ואנו מודים לאגף שיקום נכים ולשר הביטחון על האוזן הקשבת”.

לימור לוריא, סמנכ”לית וראש אגף השיקום במשרד הביטחון, הוסיפה: “פרויקט ‘בית בטוח’ צמח מתוך סדרת פגישות שקיימנו עם ארגון נכי צה”ל ונציגי נכים פוסט טראומתיים שהציפו את הצורך למקום שאליו יוכל להגיע נכה במשבר אקוטי מבלי להיכנס לאשפוז פסיכיאטרי. מדובר בבשורה עבור נכי צה”ל הפוסט טראומתיים החווים משברים נפשיים, שעד היום לא היה להם מקום בו זכו לטיפול מהיר ומקצועי”.

פרופ’ מרק וייזר, מנהל האגף לרפואת הנפש ע”ש דרורה ופנחס זכאי במרכז הרפואי שיבא: “הכוונה היא להקים בית שבו נכי צה”ל בזמן משבר נפשי יוכלו לשהות כמה ימים, לנוח, לצבור כוחות ולקבל את הטיפול המיטבי שלו הם זקוקים. תכנון הבית נעשה בשיתוף אגף השיקום במשרד הביטחון ובתיאום עם נציגי הנכים. אנו נערכים לקראת הכנת תוכנית פעולה סופית, שבשלביה הראשונים יוגדר הפרויקט כפיילוט שבאמצעותו נלמד את הנושא הלכה למעשה ונשנה נוהלי עבודה לפי הצורך”.

המרכז הרפואי שיבא. צילום מוויקיפדיה

ובתוך כך, ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום לתמוך בהצעת החוק של ח”כ מוסי רז (מרצ) שתסייע לנכי צה”ל: הארכת זמן הערעור על החלטת קצין התגמולים בתהליך ההכרה כנכי צה”ל.  הצעת החוק מציעה להאריך את זמן הערעור מ-30 ל-60 יום, במטרה לתת למבקש זמן סביר להשיג את כלל האישורים הרפואיים הנדרשים לערעור. על ההצעה עצמה חתומים לא פחות מ-61 חברי וחברות כנסת.

ח”כ רז אמר כי “תהליך ההכרה כנכה צה”ל הוא תהליך קשה ומורכב ביורוקרטית ורגשית. אני מקווה שנצליח להקל ולו במעט את התהליך והחוויה של מי שנמצאים בסיטואציה הזו. שמחתי לראות את ההסכמה מקיר לקיר בנושא זה”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות