נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"
הסתדרות 480-100

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיחדשותאושר בטרומית: פעוט עם מוגבלות יהיה זכאי למעון יום גם לפני גיל...

אושר בטרומית: פעוט עם מוגבלות יהיה זכאי למעון יום גם לפני גיל חצי שנה

לפי הצעת החוק, גם פעוטות שמלאו להם 15 שבועות יוכלו להיות זכאים למעון יום שיקומי בשל ליקוי, מחלה או בעיית התנהגות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק מעונות יום שיקומיים (תיקון – פעוט עם מוגבלות שטרם מלאו לו שישה חודשים), התשפ”א-2021, של חבר הכנסת צבי האוזר (תקווה חדשה), והצעה דומה של חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית). 11 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים, וההצעה תועבר עכשיו לוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

לפי הצעת החוק, גם פעוטות שמלאו להם 15 שבועות ושטרם מלאו להם 6 חודשים יוכלו להיות זכאים למעון יום שיקומי בתנאים הבאים: “או שרופא קבע כי בשל ליקוי, מחלה כרונית או בעיית התנהגות, הוא זקוק לנוכחות של הזולת בקרבתו כדי למנוע מצבי סיכון, וזאת באופן החורג מילדים בני גילו”; “או שרופא מומחה ברפואת ילדים קבע כי בשל מחלה כרונית קשה הוא זקוק לטיפול רפואי מיוחד כמפורט בתוספת הראשונה לתקנות הביטוח הלאומי (ילד נכה), התש”ע-2010”.

ח”כית מיכל וולדיגר

“כיום, הורה לפעוט עם מוגבלות יכול להכניסו למעון יום שיקומי מגיל חצי שנה בלבד”, נכתב בדברי ההסבר לחוק, “דבר המקשה על חזרה של האם לעבודה בתום חמישה עשר שבועות של חופשת לידה בתשלום. לפיכך, נגרם עוול למשפחה ולפעוט, שכן בנוסף לקושי בהתמודדות עם פעוט עם מוגבלות, נדרשת המשפחה להתמודד עם עול כלכלי בשל אי יכולת האם לחזור לעבודתה והיעדר מסגרת”.

ח”כ צביקה האוזר

לפיכך, מציע החוק להוסיף להגדרה “פעוט עם מוגבלות” גם ילד שמלאו לו חמישה עשר שבועות, לפי התנאים שפורטו למעלה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות