נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותסטודנט עיוור תובע: חומרי הלימוד והמבחן הביתי לא נגישים

סטודנט עיוור תובע: חומרי הלימוד והמבחן הביתי לא נגישים

מאמרים סרוקים ומערכת הבחינות מרחוק לא מותאמים לעיוורים, לטענת אפיק סופיר. המרכז: הצענו כמה פתרונות והוא סירב לכולם

אפיק סופיר
אפיק סופיר

כתב תביעה על סך 64,000 שקלים, הוגש בבית המשפט השלום בתל אביב- יפו נגד המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן על-ידי אפיק סופיר, סטודנט למשפטים ואדם עם עיוורון.

סופיר טוען שהמרכז לא מנגיש לו את חומרי הלימוד, לא מאפשר לו להיבחן מרחוק כמו חבריו – ולכן מפלה אותו. במרכז טוענים כי המוסד נגיש, וכי הציעו לסופיר את מירב הפתרונות, אבל שום פיתרון לא היה מקובל עליו.

תוכנת הקראה לא מזהה מסמכים סרוקים

סופיר טוען בכתב התביעה שביקש להתאים ולהנגיש את החומרים האקדמיים באתר האינטרנט של המרכז. לטענתו יש באתר מאמרים סרוקים, שאותם תוכנת הקראה אינה מזהה, ולכן הוא לא יכול לקרוא אותם וללמוד דרכם.

בשל מגפת הקורונה, סטודנטים במוסדות האקדמיים שונים בארץ, ובהם במרכז ברמת גן נבחנים מרחוק באמצעות תוכנה בשם Tomax. סופיר טוען כי התוכנה אינה נגישה לתוכנת הקראת המסך, ולכן, בניגוד לחבריו, הוא לא יכול להיבחן מהבית ונאלץ להגיע למכללה פיזית.

“זה לא נראה לי הגיוני שבשנת 2022, אני צריך להילחם עם מוסד לימודי על זכויות שמגיעות לי על פי חוק”, אומר סופיר לאתר ”שווים”. “כולם נבחנים מהבית. למה אני צריך להגיע למוסד בתחבורה ציבורית בזמן קורונה? מה הבעיה לשלוח לי את קובץ ה-Word במייל ואני אעשה את המבחן בזום?”.

המרכז: הצענו לו מספר חלופות

במרכז טוענים, מנגד, שנפגשו עם סופיר לפני כחודש וחצי, בטרם התחילה תקפות הבחינות, כדאי להגיע מוכנים ולמצוא פתרונות עבור סופיר.

“לסטודנט הוצעו מספרה חלופות בחינה ובהן אף להיבחן באופן עצמאי עם מחשבו האישי או עם מחשב שלנו ככל שיבחר, תחת השגחה פיזית במכללה”, אמרה עורכת הדין יעל סנאי, דיקאנית הסטודנטים במרכז האקדמי למשפט ולעסקים, לפני הגשת כתב התביעה. “במצב זה תהיה לו גישה למסמך word והוא יוכל לפתור את הבחינה באופן עצמאי באמצעות תוכנת קורא מסך. אולם גם חלופה זו לא מצאה חן בעיניו”, הוא הוסיפה.

“לצערי, חרף ניסיונותינו הרבים לסייע ולתמוך בסטודנט, הוא בחר להמשיך ולתקוף את המרכז האקדמי בכל ערוץ אפשרי”, היא אמרה ל”שווים”, “אתמול בשעות אחה”צ התקבלה אצלי במייל פנייה מח”כ איתמר בן גביר ומאוחר יותר מכתב מעורך דין שמייצג את הסטודנט. במצב דברים זה העברתי את הטיפול למשרד עורכי הדין שמייצג את המרכז האקדמי וכל ההתנהלות מרגע זה ואילך תהיה דרכם”

עורכת הדין סנאי ביקשה לציין כי סופיר אינו הסטודנט העיוור הראשון שלמד אצלם. “כך לדוגמה, בוגרת מהפקולטה למשפטים, עיוורת לחלוטין, שהשתמשה בהתאמות המקובלות, הקראה ושכתוב בזמן הבחינה בסיוע אדם מתאים או הקראת השאלות  וכתיבת התשובות  בקובץ word. הצוות המקצועי ליווה אותה במהלך התואר ואף אני ליוויתי אותה במהלך ההסמכה של לשכת עורכי הדין. היא התמחתה בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות וכיום עובדת כעורכת דין במשרד מבקר המדינה. כמו כן, כיום לומדת במרכז סטודנטית עיוורת בשנה ג’ אשר מרוצה מתנאי הלמידה ומידת ההתאמה לצרכיה”.

“אנו גאים על כך שלומדים אצלנו סטודנטים עם צרכים מיוחדים ואנו גאים עוד יותר לאפשר להם לפרוס כנפיים לאחר שסיימו את לימודיהם כאשר באמתחתם הידע וההצלחה שאנו סייענו להגשמתה באמצעות היחס המכבד והאוהד, באמצעות מתן התאמות אישיות שיביאו למצוי הפוטנציאל של הסטודנטים ובאמצעות האמונה בסטודנטים לאורך כל הדרך”.

* גילוי נאות: אפיק סופיר כתב בעבר לאתר “שווים”

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות