נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםעיתונאית ערוץ 14 לעגה להרצאה של ליהיא לפיד - ועוררה סערה

עיתונאית ערוץ 14 לעגה להרצאה של ליהיא לפיד – ועוררה סערה

נוה דרומי צייצה על ההרצאה "המסע של חיי", העוסקת באימהות לבת אוטיסטית: "מסע חיים מהברזלים ברמת השרון דרך 'במחנה' ועד לשכונת המצוקה רמת אביב"

לא התנצלה. נוה דרומי. צילום מסך מערוץ 14

הרשת סוערת בעקבות ציוץ של נוה דרומי, עיתונאית ב”מקור ראשון” ובערוץ 14, שבו לעגה להרצאה של ליהיא לפיד, אמא לבת עם אוטיזם, הנושאת את השם ”המסע של חיי”.

וכך כתבה אתמול דרומי בטוויטר שלה, לקראת הרצאה שעומדת לפיד לשאת בקריית טבעון בהמשך החודש: “מסע חייה של ליהיא לפיד מהברזלים ברמת השרון, דרך השירות הקשוח ב’במחנה’ ועד שכונת המצוקה רמת אביב. רק בטבעון”.

ההרצאה ”המסע של חיי” מתקיימת בטבעון כחלק מ”חודש פברואר של החברה למתנ”סים”, המוקדש לעידוד נגישות, היכרות ושילוב של ילדים, בוגרים ומבוגרים עם מוגבלות בקהילה. בהרצאה מספרת לפיד על ההתמודדות והתובנות שלה כאמא ליעל (26), צעירה על הרצף האוטיסטי, ומשתפת בין היתר בקשיים הרבים בגידול ילדה עם מוגבלות, המאבקים, ההשלמה והאהבה ללא תנאים.

התגובות לציוץ המתריס של דרומי לא איחרו להגיע. העיתונאי, הפרשן ושדר הרדיו בן כספית צייץ: “עשו טובה, תסבירו לה שלמסע חייה של ליהיא קוראים יעל, בקצה הרחוק של הספקטרום האוטיסטי. הבשורה, הקבלה, ההשלמה, המאבק, הברכה, המשפחה. זו השליחות. היא יכולה פשוט לגגל לפני שהיא מריירת על המקלדת”.

אורן הלמן, סמנכ”ל בחברת החשמל ומייסד דף הפייסבוק “סיכוי שווה”, שמגדל גם הוא ילדה עם צרכים מיוחדים, צייץ נגד דרומי: “האם אותה נוה מתכוונת לכך שליהיא היא אמא לבת עם מוגבלות? אכן מסע חיים שטותי, קליל ופריבילגי (מניסיון אישי). האם כוונתה לכך שליהיא מקדישה את חייה לשיפור מצבם של אנשים עם מוגבלות? לכך שליהיא היא אחת הנשים הכי משפיעות לטובת אנשים עם מוגבלות וזכויותיהם? לא הכל פוליטיקה קטנה ומסריחה”. חלי גולדנברג צייצה: “נוה דרומי, איך מי שנושאת שם ישראלי יפה כל כך מייצגת בהתנהגותה את הישראלי המכוער?”

ליהיא לפיד (צילום: ליהי ברנוי)
ליהיא לפיד. צילום: ליהי ברנוי

דרומי, שכנראה הבינה כי נגעה בנקודה רגישה, ניסתה בהמשך למתן את הדברים, אך לא התנצלה. “אין ספק שלגדל ילד עם אוטיזם זה מורכב ובזה אף אחד, כולל אני, לא מזלזל”, הבהירה מאוחר יותר בציוץ נוסף. “עם זאת, אני מקווה שעדיין אפשר להעביר ביקורת על הורים לילדים עם אוטיזם, בייחוד אם מדובר בדמויות ציבוריות. וכן, אני עדיין חושבת שהשם של ההרצאה של לפיד הוא לא מוצלח. המשך ערב טוב ורגוע לכולם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות