נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםלמה פוטרה סייעת בגן חינוך מיוחד בתל השומר מהרגע להרגע

למה פוטרה סייעת בגן חינוך מיוחד בתל השומר מהרגע להרגע

לפני כשלושה שבועות סייעת שעבדה עם ילדים בני 4 על הרצף האוטיסטי נשלחה הביתה באמצע יום העבודה, אחרי שהצוות תפס אותה במעשה חמור

גן ילדים - אילוסטרציה
גן ילדים – אילוסטרציה

סייעת שנתפסה כשהיא פוגעת בילד בן 4 על הרצף האוטיסטי פוטרה באופן מיידי. המקרה הזה, שעליו אנחנו מדווחים לראשונה ב”שווים”, אירע לפני כשלושה שבועות באחד מגני התקשורת של המרכז הרפואי שיבא שבתל-השומר. על פי העדויות שהגיעו אלינו, הסייעת נצפתה על ידי אנשי צוות בגן כשהיא צובטת את אחד הילדים. כאשר הצוות התעמת איתה, היא טענה שרק תפסה אותו בכוח.

“מרגע היוודע המקרה פעלנו במהרה”, סיפרה לאתר “שווים” א’, עובדת באחד מגני התקשורת במרכז הרפואי, “הסייעת פוטרה חצי שעה לאחר מכן, והעברנו את כל הפרטים לעיריית רמת גן שמעסיקה אותה ולמי שצריך. בנוסף, עידכנו את ההורים של הילד ואת כל ההורים של הילדים האחרים בגנים שיידעו שזה קרה ושטיפלנו בזה. אין לנו שום סובלנות למקרים כאלה”.   

מספר אמהות מאשכול הגנים פנו לאתר ”שווים” ואמרו כי הן חוששות שהילד הזה לא היה היחיד. “הייתה כאן סייעת שפגעה בילד”, אמרה אחת האמהות, “אם היא פגעה בו, אנחנו מעריכות שהיא פגעה גם בילדים אחרים”.

לדבריה, ההורים לא עודכנו באופן מיידי על המקרה, אלא רק בהמשך, והיא חוששת גם מפגיעה עתידית בילדים בגנים שבאשכול. “אותה סייעת יכולה לעבוד במקום אחר עכשיו”, הוסיפה האם, “מי יידע שהיא התעללה ופגעה בילדים אחרים לכאורה? היא בוודאי לא תתנדב לספק את המידע”.

שיבא: פעלנו להרחקתה באופן מיידי

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: “במרכז הרפואי שיבא פועלים גנים לילדים עם צרכים מיוחדים. גנים אלו מופעלים על ידי צוותים רב-מקצועיים, הכוללים סייעות וגננות מטעם עיריית רמת גן, שמודרכים ומלווים על ידי המערך הפסיכיאטרי מהמכון להתפתחות הילד.

“בזכות ערנותו של איש צוות, שעבר הדרכה ייעודית, התעורר ספק להתנהגות שאינה הולמת את הסטנדרט המוקפד בגנים אלו מצד סייעת של העירייה באחד הגנים.

“הנהלת הגנים פעלה באופן מיידי באמצעות עיריית רמת גן להרחקת הסייעת המועסקת על ידי העירייה. זאת, כחלק ממדיניות שיבא של אפס סובלנות לכל התנהגות שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי המקום. הורי כל הילדים בגנים עודכנו בשקיפות מלאה על האירוע.

“גני הילדים ימשיכו להיות פנינה מוגנת ומיוחדת ולתת מעטפת טיפולית ורגשית מקצועית ובטוחה לילדים הזקוקים לה”.

מעיריית רמת גן לא נמסרה תגובה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות