נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"
הסתדרות 480-100

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותתכירו את חבורת הנשים המיוחדות שצה"ל לא יכול בלעדיהן

תכירו את חבורת הנשים המיוחדות שצה”ל לא יכול בלעדיהן

65 נשים דרוזיות עם מוגבלות מייצרות 60,000 מדים בשנה, תורמות לכלכלת הבית, לחברה הישראלית, והכי חשוב לעצמן

מתפרת המשקם
מתפרת “המשקם” בכפר יאנוח-ג’ת

“לתפור את מדי צה”ל לבן שלי ולחבריו הופך אותי לאישה מאושרת ומלאת גאווה”, כך סיפרה לאתר ”שווים” נדואה פרג’ בת ה-43. פרג’ היא תופרת במתפרה של חברת ”המשקם” בכפר יאנוח ג’ת, מועצה מקומית בגליל המערבי.

עם פרג’ עובדות 64 תופרות נוספות מהעדה הדרוזית – כולן חיות עם מוגבלויות שונות. לדבריה, על פי המסורת הדרוזית, הנשים צריכות לעבוד בתוך הכפר. לכן, המתפרה מספקת להן את הפלטפורמה המתאימה לתרום לכלכלת הבית, לעצמן ולחברה הישראלית.

“עד שהגעתי לכאן הייתי בדיכאון כי לא יכולתי לעשות דבר. ההגעה למתפרה שינתה לי את החיים”, אומרת פרג’ שעובדת במקום כבר שנתיים וחצי, “אני קמה בבוקר ומגיעה לעבודה מחויכת וחוזרת הביתה עם חיוך, ועבורי זה הדבר החשוב ביותר. כשהבן שלי מספר לחברים ביחידה שאמא שלו תופרת את המדים, זה מפיח בי הרבה אופטימיות ושמחת חיים. מבחינתי, להישאר כאן במפעל עד הפנסיה”.

60,000 מדים בשנה

חברת “המשקם” פועלת כבר 59 שנים לשיקומם של עובדים עם מוגבלויות שכליות ונפשיות ולשילובם במשק הישראלי, והיא מעסיקה כיום כ-2,800 עובדים ב-40 יישובים ברחבי הארץ. החברה גם משתפת פעולה עם משרד הביטחון בשיקומם של 200 עובדים בבסיסי צה”ל בשירותי גינון, חצר, לוגיסטיקה, הרכבה וניקיון במסירות ומקצועיות.

המתפרות הן סיפור הצלחה. מעבר ל-60,000 מדים שהמתפרה ביאנוח-ג’ת מייצרת לבדה מדי שנה, היא יוצרת מקום מפגש חברתי לעובדים ועובדות עם מוגבלות. המתפרות בכל הארץ מספקות הזדמנות לאנשים עם מוגבלות, בדגש מהפריפריה, לאופק תעסוקתי.

מתפרת המשקם
תופרים מדי צה”ל במתפרת “המשקם”

חוזרות עם חיוך

“אם העובדות חוזרות הביתה עם חיוך רחב, אני עשיתי את שלי”, מציין עטא קרות בן ה-61, מנהל המתפרה. “זה אתגר לכולם לעבוד עם אנשים עם מוגבלות. צריך להיות קצת יותר סבלני ועם גישה נכונה, להסביר בפשטות דברים מסוימים. והכי חשוב להתייחס אל הנשים בכבוד רב. ברגע שכל המרכיבים הללו מתקיימים, כולנו מקבלים חזרה כפליים. לא רק בהרגשה, אלא גם בפן העסקי. במשרד הביטחון מרוצים מהעובדות שלנו, התפירה שלנו באיכות גבוהה, וכולן עושות זאת על הצד המקצועי והנכון ביותר”.

עטא קרות - מנהל המתפרה
עטא קרות, מנהל המתפרה

“משרד הרווחה, הביטוח הלאומי ושירות התעסוקה מפנים אלינו עובדים”, אומר אלי בנטאטה, מנהל פיתוח עסקי ב”המשקם”. “אנחנו מרגישים שאנחנו עושים משהו טוב בתפיסה של כלכלה וחברה, ובסוף מספקים גם איכות חיים לאנשים”.

אריאל לוי, מנכ”ל “המשקם”, הוסיף כי “החברה חרטה על דגלה את האמונה באנשים ובזכות הבסיסית של כל אדם באשר הוא אדם למצות את יכולותיו האישיות, תוך שמירה על כבודו ופרנסתו”.

אריאל לוי - מנכל המשקם
מנכ”ל “המשקם” אריאל לוי

בימים אלה מחפשים ב”המשקם” עובדות ועובדים למגוון רחב של משרות בכל רחבי הארץ. כל מי שמעוניין מוזמן להיכנס לאתר החברה לפרטים נוספים וליצירת קשר.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות