נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותצפו: שוטרים מנסים להשתלט בכוח על מפגין אחוז אימה עם תסמונת דאון

צפו: שוטרים מנסים להשתלט בכוח על מפגין אחוז אימה עם תסמונת דאון

הסרטון צולם במהלך עימותים בין המשטרה למפגינים בשכונת שייח ג'ראח. המשטרה: "תיעוד מעוות של ההתרחשות"

שוטרים מנסים להשתלט על מוחמד עג’לוני היום בשייח ג’ראח. צילום מסך

הסרטון הבא צולם היום במהלך עימותים בין כוחות של המשטרה למפגינים בשכונת שייח ג’ראח בירושלים. בסרטון נראים שוטרים כשהם מנסים להשתלט בכוח על צעיר עם תסמונת דאון, בעוד הוא צורח אחוז אימה ואנשים מסביבו מנסים להגן עליו ולהסביר שמדובר “בבן אדם מסכן”.

הערב, חבר הכנסת אחמד טיבי פירסם את הסרטון, תוך שהוא תוקף את התנהלות המשטרה וגם רומז לאירוע הטראגי ממאי 2020, אז נורה למוות איאד אלחלאק, צעיר אוטיסט ממזרח ירושלים, בידי שוטרים שחשדו בטעות כי הוא מחבל. “מה יש למשטרת ירושלים נגד נערים פלסטינים עם צרכים מיוחדים?” כתב טיבי בכעס.  

בירור קצר העלה כי הצעיר מהסרטון היום הוא מוחמד עג’לוני, פלסטיני בן 22 עם תסמונת דאון. כרגע הוא נמצא עם אביו מורשד בביתם. האב סיפר היום ל”ווינט” כי “הילד שלי, שיש לו צרכים מיוחדים, משתתף בהפגנות כאלה כי הוא אוהב להיות בקרבת אנשים. צר לי שהמשטרה תקפה חסר ישע”. לדברי עדי ראייה, עג’לוני צעק היום כמו כל הנוכחים בהפגנה, ואז השוטרים ניסו להגיע אליו ולהשתיק אותו בכוח.

“הוא בן אדם מסכן”. ניסיון ההשתלטות על המפגין מוחמד עג’לוני היום בשייח ג’ראח

“קו אחד מחבר בין רצח איאד אלחלאק לבין האלימות המופרעת היום נגד מוחמד עג’לוני”, אמר בתגובה לאירוע חבר הכנסת עופר כסיף, “משטר.ת כיבוש אכזרי.ת שמצדיק.ה אלימות ואף הרג של חפים מפשע, לרבות של אנשים עם מוגבלויות. כך נראה אפרטהייד”.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: “מדובר בתיעוד חלקי ותיאור מעוות של ההתרחשות במקום. בעקבות קריאות הסתה חמורות לפגוע ביהודים של אדם שנכח במקום ואינו תושב המקום עם אחרים, כוחות המשטרה ביקשו מהנוכחים להרחיקו ולחדול ממעשה זה ללא הואיל. השוטרים פעלו להרחיקו מהמקום על מנת להפסיק את העבירה, אז הגיעו למקום אחרים והחלו להתעמת עם השוטרים. נוכח מצבו של הצעיר, בחרו השוטרים להסתפק בהרחקתו ובהפסקת העבירה, ובתוך זמן קצר הועבר הצעיר לקרוב משפחתו שלקח אותו מהמקום. יובהר כי הצעיר לא נעצר או נחקר ולא הייתה כל כוונה כזו בשום שלב. נמשיך לפעול באזור לשמירת הביטחון, החוק והסדר הציבורי”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות