נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשות406 אלף כלי רכב בישראל עם תג נכה, וחניה – אין

406 אלף כלי רכב בישראל עם תג נכה, וחניה – אין

יו"ר ועדת המשנה לנגישות שירלי פינטו: "אינפלציה בהנפקת תגי נכה". ארגוני נכים: "אין אכיפה על חניה בחניית נכים"

חניית נכים. צילום: ביגסטוק

ועדת המשנה לנגישות עירונית בכנסת דנה היום (שלישי) במצוקת החניה ההולכת וגוברת בחניות המסומנות לנכים ברשויות המקומיות. לדברי יו”ר הוועדה, ח”כ שירלי פינטו-קדוש (ימינה), בשנים האחרונות חלה אינפלציה במספר תווי הנכה המונפקים בישראל בשל שורת הקלות שהתקבלו. ההקלות, אמרה פינטו, הופכות את התג לכזה שמי שמצליח “לסדר” אחד לעצמו נהנה לא רק מהאפשרות לחנות ללא תשלום בכחול לבן, אלא גם במקומות בהם החניה אסורה, כמו מדרכות ובסמוך למעברי חציה.

יו”ר הוועדה הדגישה כי אין די אכיפה ופיקוח ברשויות המקומיות על כלי רכב בחניות נכים. “מעבר לתופעה הבזויה אך ‘הרגילה’ של חניית רכב ללא תו נכה בחניה השמורה לנכים, יש גם מקרים אחרים – כאשר רכב עם תו נכה מחנה במקום חניה שמור של נכה עם מספר רישוי ספציפי ייעודי למקום”, נתנה פינטו דוגמה, “אין חולק שהנושא הזה נמצא בתת אכיפה”.

לדברי טל זימנבודה, ממונת נגישות בנציבות שוויון זכויות אנשים עם מוגבלויות, למשטרה אין אפשרות להיכנס לחניות בשטחים פרטיים, למשל מוסדות וקניונים, ולאכוף חניה בחניית נכים. תמר גלפנד, אם לילדה סיעודית, הדגישה את הצורך בחניות נכים לרכב עם מעלון, וגם את נושא דו”חות החניה העירוניים שנכים מקבלים.

לפי הראל דמתי מאגף התכנון במשרד התחבורה, אין הקצאה או מכסה לחניות נכים, והנושא נתון לשיקול דעתה של הרשות המקומית. לטענת עדי אבירם, מנהלת הנגישות במרכז השלטון המקומי, רק המשטרה יכולה לאכוף חניית נכה בחניית נכה אחר, ואילו יובל וגנר, מייסד ויו”ר עמותת “נגישות ישראל”, הציע תו טכנולוגי שיאפשר שימוש רק כאשר הנכה עצמו נוסע ברכב.

יו”ר ועדת המשנה לנגישות עירונית, ח”כית שירלי פינטו

אסנת אלגום-מזרחי, חוקרת במרכז המחקר והמידע של הכנסת, ציינה כי על פי נתוני משרד התחבורה, כיום רשומים 405,722 כלי רכב בעלי תג נכה, מתוכם 378,431 רכבים (93.3%) בעלי תג נכה רגיל (“תג ירוק”) ו-27,291 רכבים (6.7%) בעלי תג כיסא גלגלים (“תג כחול”). מספר האזרחים הרשומים כבעלי תג נכה ברשות הרישוי הוא 268,014 איש, מתוכם 250,140 (93.3%) בעלי תג רגיל, ואילו 17,874 (6.7%) בעלי תג כיסא גלגלים. כלומר, רובם המכריע של מחזיקי תג נכה הם בעלי תג נכה רגיל.

מספר כלי הרכב עם תג נכה הוא פי 1.5 ביחס למספר האנשים הרשומים כבעלי התג, כיוון שהחוק מתיר לשייך שני כלי רכב לתג אחד. שיעור האזרחים בעלי תג נכה בירושלים הוא הגבוה ביותר בארץ: 23,266 (8.7%) ו-36,370 רכבים בעלי תג נכה (9.0%), ולאחריה תל אביב עם 14,460 (5.4%) אזרחים בעלי תג נכה ו-21,964 רכבים (5.4%). בשנת 2022 מספר האזרחים בעלי תג נכה עלה לכ-268 אלף איש – זינוק של כ-262% ביחס לשנת 2006 ו-122% ביחס ל-2012.

דוח מרכז המידע והמחקר של הכנסת

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות