נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותתלונה נגד גן חינוך מיוחד בחולון: מכניסים ילדים ל"חדר חושך" כעונש

תלונה נגד גן חינוך מיוחד בחולון: מכניסים ילדים ל”חדר חושך” כעונש

אתמול הגישו הורים תלונה במשטרה נגד אשת צוות בגן: "היכתה ילדים". העירייה: "אירוע בודד". הורים אחרים: "מאמינים בצוות הגן"

הורים לילדים בגן לחינוך מיוחד בחולון הגישו אתמול (ב’) תלונה במשטרה נגד אשת צוות בגן, שלטענתם ביצעה עבירות אלימות בילדים. ההורים טענו שהיא היכתה את ילדיהם, סגרה אותם לבד ב”חדר חושך” כאמצעי ענישה ואיימה עליהם. בעירייה מכנים את האירוע “מקרה נקודתי” וטוענים שהוא מטופל.

“הילד שלי חזר להרטיב”

“הבן שלי לא יחזור לגן הזה”, אמרה לאתר “שווים” מ’, אמא לילד בגן, “לא הבנתי למה פתאום הוא מפחד מחושך. הוא התחיל גם לפחד מרעשים שונים. נוצרה לו רגרסיה בהתנהגות והוא חזר גם להרטיב במכנסיים. בכל פעם שאנחנו עוברים ליד הגן הוא מושך אותי בחוזקה רק כדי לא להיכנס למבנה”.

ההורים סיפרו שגילו על “חדר החושך” מהילדים שלהם. “ילדים לא משקרים”, אמרה ד’, אם לילד אחר בגן, “הילד שלי התחיל לספר לי מה שעושים לו בגן: אם מתנהגים לא טוב אז נכנסים לחדר, מכבים את האור ונמצאים בחושך. כמה זמן? הם לא יודעים בדיוק. אני יודעת גם שהיכו את הילד שלי בראש, למרות שאין לו סימן”.

ד’ הוסיפה: “שמעתי את אחת הסייעות צועקת על ילדה שהיא תיתן לה מכה, שהיא ‘לא תדע מאיפה זה בא לה’, ממש מול צוות הגן, ואף אחד לא אמר דבר בנושא. זה רק מראה על הלך הרוח בגן. הבן שלי התחיל לגמגם ופוחד לצאת מהבית”.

ההורים מספרים שהתעמתו עם צוות הגן והטיחו בו את ההאשמות. לטענתם, הצוות לא התרגש מאחר שהוא מקבל גיבוי מלא מהעירייה. “הייתה שיחת זום במטרה להרגיע את הרוחות, אבל ההורים הושתקו וזו הייתה בדיחה עצובה”, אמרה אחת האמהות, “התקשרו אליי גם וטענו בפניי כי אין דבר כזה חדר חושך, אלא חדר הרגעה וזה מקובל מאוד בכל גני החינוך המיוחד. אני לא מכירה חדר כזה שמשאירים את הילד לבד בחושך בלי אף איש צוות מהגן איתו, זו הזנחה לשמה”.

הורים אחרים שילדיהם לומדים בגן נדהמו לשמוע על דבר התלונה. “רובנו, למעט מספר הורים מצומצם מאוד, מרוצים  מהגן ומהצוות”, אמרו ל”שווים”. “הילדים הולכים לגן בשמחה ועטופים באהבה ואכפתיות. ילדינו נמצאים שלוש שנים בגן ומעולם לא הייתה ולו חצי תלונה על הגן והצוות. רק שבחים ותודות”.

לדבריהם, ילדי ההורים המתלוננים הצטרפו לגן רק בשנה האחרונה. “זכותם כמובן להביע את דעתם, אך צר לנו ועצוב שהדברים הפכו למחול שדים שיצא מפרופורציה”, הוסיפו. “הילדים שלנו מיוחדים ומהממים, וכך גם הצוות. לא ניתן יד להכללה גורפת. לא היינו אומרים את הדברים אם לא היינו בודקים אותם ונמצאים כל העת עם היד על הדופק. אנו מאמינים בצוות הגן בלב שלם, ועובדה שהילדים ממשיכים להגיע לגן כרגיל”.

עיריית חולון: “מדובר באירוע בודד”

מעיריית חולון נמסר בתגובה: “התקבלה פנייה במינהל החינוך מהורי גן חינוך מיוחד המפוקח על ידי משרד החינוך, לגבי אמירה של אשת צוות המתקשרת עם הילדים באופן בלתי הולם. הנושא נבדק ומטופל ברצינות ובאחריות על ידי הפיקוח במשרד החינוך, עיריית חולון והצוות המקצועי מטעם המתי״א.

“בנוסף, ביום ראשון התקיים מפגש עם ההורים כדי לשמוע את תלונותיהם ולתת מענה לחששותיהם. המפגש היה בהשתתפות כל צוות הגן והצוות המלווה, כולל המפקחת ומנהלת אגף פרט בעירייה. במהלך הפגישה שטחו ההורים שוב את טענותיהם והועבר להורים מידע על פרופיל הצוות המקצועי בגן המונה 10-4 אנשי מקצוע, המלמדים, מלווים ומחנכים את הילדים – צוות מקצועי שזוכה לאמון מלא מהמערכת. להבנתנו, מדובר באירוע בודד ונקודתי (גם לדברי הורי הגן), ואין לנו ספק שהשיח המקצועי שנעשה סביבו הבהיר את הדברים לכל הצדדים. איננו רואים כל מקום לדאגה”.

ממשרד החינוך נמסר: “העניין נמצא בטיפול משטרתי, ולכן אנחנו מנועים מלהגיב”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות