נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםמשרד הרווחה: "בקרוב ייבחר מפעיל חדש לבני ציון"

משרד הרווחה: “בקרוב ייבחר מפעיל חדש לבני ציון”

דיון בכנסת בפרשת ההתעללות המזעזעת בחוסים. ח"כ שירלי פינטו: "הגעתי לביקור פתע והזדעזעתי: מקררים נעולים, אין זמינות לאוכל ושתיה ושירותים מסריחים"

סימני אלימות על החוסים בבני ציון
סימני אלימות על החוסים בבני ציון

“עדיין לא התאוששנו מהאירועים הקשים שהיו בבני ציון, אנחנו מפעילים את המעון בימים אלו ונמצאים בשלבים של בחירת מפעיל חדש שייקח את המעון ויהפוך אותו למקום מוגן ובטוח. הצענו לכל הורים בבני ציון ליווי. הקמנו קבוצות תמיכה ואנחנו בשבועות האלו עובדים לשפר ולתקן את הכל”. כך דיווחה אתמול (ג’) מנכ”לית משרד הרווחה, סיגל מורן, בדיון מיוחד של ועדת הבריאות של הכנסת.

הדיון נערך על רקע פרשת ההתעללות המזעזעת במעון לחוסים בני ציון בראש העין, והתמקד בבריאותם הפיזית והנפשית של חוסים בהוסטלים בכלל. בדיון הופיעו בני משפחה של חוסים שאמרו כי טרם קיבלו מענה וסיוע מאז חשיפת פרשת ההתעללות.

יו”ר הוועדה, ח”כ עידית סילמן (ימינה), אמרה במהלך הדיון כי “הסיפורים מזעזעים ברמות הכי גבוהות שיכולות להיות. התנאים האלו של החוסים צריכים להעסיק את כולנו – כל חברי הכנסת – יום יום עד שנעשה סדר בסיפור. אני אישית אעשה ביקורות פתע ואבדוק את המקומות. כל מי שחושב שהיקר לו נמצא בסכנה, אני מפרסמת כאן את הטלפון שלי ושל הוועדה. נכתת רגלינו ונלך לבדוק. כל הכנסת וכל אחד מחברי הכנסת צריך לצאת לסיור – רק ככה זה ישתנה. כל מי שבמוסדות האלו צריך לדעת מכאן שהוא תחת פיקוח של הוועדה”.

ח”כ שירלי פינטו (ימינה) סיפרה במהלך הדיון כי הגיעה לביקור פתע בבני ציון – ונחסמה בכניסה. “חסמו אותי פיזית להיכנס’ למרות שזה מוסד שמקבל כסף ומתוקצב על ידי המדינה ומחויב לתת לחברי כנסת לראות את הדברים”, סיפרה. “בסוף נכנסתי וראיתי תת-תנאים: מקררים נעולים, אין זמינות לאוכל ושתיה, שירותים ריקים ומסריחים ועוד. כשהגעתי, הוציאו את כל הדיירים להתעמלות בוקר. המורה להתעמלות היה עם ג’ינס ועקבים – עשו הצגה לכבודי. אבל הם לא יעבדו עליי. החזון הוא שיהפכו לעצמאיים, ושם הופכים אותם לתלותיים. עד עכשיו אני מזועזעת מגודל האבסורד”.

ח”כית שירלי פינטו

יצחק שמואלי מארגון הנכים ציין בדיון כי “מה שהיה בבני ציון הוא קצה קצהו של הקרחון”. ד”ר עידית סרגוסטי מארגון בזכות אמרה כי הגיע העת שמדינת ישראל תיישם את מה שחתמה עליו באמנה הבינלאומית לקידום אנשים עם מוגבלות, ותעביר את הטיפול של כולם לקהילה. “צריך שיהיו שירותים מתאימים בקהילה ואלו ילכו לרופא המשפחה בקופת החולים ויקבלו את כל המענה שם”, אמרה סרגוסטי, “צריך תוכנית לסגירה של כל המוסדות האלו”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות