נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאוטיזםהנערה שהעפילה לחידון התנ"ך הארצי: "האוטיזם שלי הוא לא מגבלה, הוא יתרון"

הנערה שהעפילה לחידון התנ”ך הארצי: “האוטיזם שלי הוא לא מגבלה, הוא יתרון”

רחלי אליחי, תלמידת בי"ס לתלמידים עם אוטיזם בתפקוד בינוני-גבוה, הוכתרה ככלת התנ"ך של המינהל לחינוך התיישבותי

רחלי אליחי (17) ממושב שבי דרום, תלמידת בית ספר בנימין רוטמן בכפר הנוער אשל הנשיא – בית ספר מיוחד לתלמידים עם אוטיזם בתפקוד בינוני-גבוה במועצה אזורית מרחבים – הוכתרה ככלת התנ”ך של המינהל לחינוך התיישבותי בזרם הממלכתי לשנת תשפ”ב. אליחי תייצג את המינהל לחינוך התיישבותי בחידון התנ”ך הארצי שיתקיים בחודש הבא, ממנו עולים הנציגים של מדינת ישראל לחידון התנ”ך העולמי ביום העצמאות.

בשבוע שעבר התקיים חידון התנ”ך המחוזי של המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער בכפר הנוער נווה הדסה. נושא החידון, בהתאמה לימי מגיפת הקורונה, היה “ממגיפה לרפואה”, ברוח הפסוק ”אני ה’ רופאך”.  32 תלמידים העפילו לחידון מבין 226 תלמידים מעשרות בתי ספר של החינוך ההתיישבותי מכל רחבי הארץ.

כלת התנ”ך המחוזית הטרייה רחלי אליחי

בתום החידון הוכתרו חתן וכלה מכל זרם חינוך – ממלכתי וממלכתי דתי. אליחי הוכתרה לכלת התנ”ך המחוזית של הזרם הממלכתי, ואילו כחתן התנ”ך המחוזי של הזרם הממלכתי דתי הוכתר אליסף יעקבתלמיד ישיבת שעלבים ותושב נוף איילון במועצה האזורית גזר. החתן והכלה המאושרים העפילו לחידון התנ”ך הארצי שיתקיים בחודש מרץ. בחידון הארצי ייבחרו הנציגים שייצגו את מדינת ישראל בחידון התנ”ך העולמי שייערך כמדי שנה ביום העצמאות.

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, בירכה את הזוכים ואמרה: “הזכייה של רחלי מרגשת ומעוררת השראה. היא מהווה דוגמה לכך שמערכת החינוך מאפשרת לכל תלמיד ותלמידה להתמודד באופן שוויוני עם כל אתגר ולהצליח. המתמודדים והזוכים בחידון משלבים אהבת תנ”ך לצד חריצות ושקידה שהובילו אותם להישגים מרשימים”.

ואיך הגיבה הכלה הטרייה? “אני מודה לכל מי שליווה אותי בתהליך שהוביל לרגע המשמעותי והמשמח הזה”, אמרה אליחי, “אני גאה לזכות הן כנערה והן כאוטיסטית. מבחינתי זו לא מגבלה אלא יתרון, וזה המסר שלי – כל אחד יכול למצוא את החוזקות והכוחות המיוחדים שבו. תודה למשפחה, לבית הספר המדהים שזכיתי ללמוד בו, למחנכים נדב ואורית שמלווים אותי בדרך ורואים את הטוב שבי ולחברים בכיתה שתומכים ומפרגנים”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות