נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהנערה שהעפילה לחידון התנ"ך הארצי: "האוטיזם שלי הוא לא מגבלה, הוא יתרון"

הנערה שהעפילה לחידון התנ”ך הארצי: “האוטיזם שלי הוא לא מגבלה, הוא יתרון”

רחלי אליחי, תלמידת בי"ס לתלמידים עם אוטיזם בתפקוד בינוני-גבוה, הוכתרה ככלת התנ"ך של המינהל לחינוך התיישבותי

רחלי אליחי (17) ממושב שבי דרום, תלמידת בית ספר בנימין רוטמן בכפר הנוער אשל הנשיא – בית ספר מיוחד לתלמידים עם אוטיזם בתפקוד בינוני-גבוה במועצה אזורית מרחבים – הוכתרה ככלת התנ”ך של המינהל לחינוך התיישבותי בזרם הממלכתי לשנת תשפ”ב. אליחי תייצג את המינהל לחינוך התיישבותי בחידון התנ”ך הארצי שיתקיים בחודש הבא, ממנו עולים הנציגים של מדינת ישראל לחידון התנ”ך העולמי ביום העצמאות.

בשבוע שעבר התקיים חידון התנ”ך המחוזי של המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער בכפר הנוער נווה הדסה. נושא החידון, בהתאמה לימי מגיפת הקורונה, היה “ממגיפה לרפואה”, ברוח הפסוק ”אני ה’ רופאך”.  32 תלמידים העפילו לחידון מבין 226 תלמידים מעשרות בתי ספר של החינוך ההתיישבותי מכל רחבי הארץ.

כלת התנ”ך המחוזית הטרייה רחלי אליחי

בתום החידון הוכתרו חתן וכלה מכל זרם חינוך – ממלכתי וממלכתי דתי. אליחי הוכתרה לכלת התנ”ך המחוזית של הזרם הממלכתי, ואילו כחתן התנ”ך המחוזי של הזרם הממלכתי דתי הוכתר אליסף יעקבתלמיד ישיבת שעלבים ותושב נוף איילון במועצה האזורית גזר. החתן והכלה המאושרים העפילו לחידון התנ”ך הארצי שיתקיים בחודש מרץ. בחידון הארצי ייבחרו הנציגים שייצגו את מדינת ישראל בחידון התנ”ך העולמי שייערך כמדי שנה ביום העצמאות.

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, בירכה את הזוכים ואמרה: “הזכייה של רחלי מרגשת ומעוררת השראה. היא מהווה דוגמה לכך שמערכת החינוך מאפשרת לכל תלמיד ותלמידה להתמודד באופן שוויוני עם כל אתגר ולהצליח. המתמודדים והזוכים בחידון משלבים אהבת תנ”ך לצד חריצות ושקידה שהובילו אותם להישגים מרשימים”.

ואיך הגיבה הכלה הטרייה? “אני מודה לכל מי שליווה אותי בתהליך שהוביל לרגע המשמעותי והמשמח הזה”, אמרה אליחי, “אני גאה לזכות הן כנערה והן כאוטיסטית. מבחינתי זו לא מגבלה אלא יתרון, וזה המסר שלי – כל אחד יכול למצוא את החוזקות והכוחות המיוחדים שבו. תודה למשפחה, לבית הספר המדהים שזכיתי ללמוד בו, למחנכים נדב ואורית שמלווים אותי בדרך ורואים את הטוב שבי ולחברים בכיתה שתומכים ומפרגנים”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות