נושאים קשורים

פיתוח ישראלי: מברשת שיניים לאנשים עם מוגבלות

"אוטודנט" פיתחו מברשת אוטונומית, שעוזרת לאנשים עם מגבלות מוטוריות בפעולת הצחצוח. בחברה מתגאים: "צריך רק ללחוץ על כפתור, והמברשת עושה את כל העבודה"

דיסנילנד נגד הונאות נכים: “מי שיזייף תעודה יורחק לצמיתות”

ענקית פארקי השעשועים טוענת לעלייה במספר המתחזים לאנשים עם מוגבלות – כדי לקצר תורים. הודיעה: "מי שימסור הזהרת כזב, יורחק מכל הפארקים שלנו ללא אפשרות חזרה"

משרד החינוך אישר לחזור לפעילות החופש בחינוך המיוחד, אבל לא קבע מתי

המשרד הבוקר: "לאור השינויים במדיניות פקע"ר, הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית". במרכז השלטון המקומי מתחו ביקורת: "אי אפשר לחזור בלחיצת כפתור"

“הציורים הם רגשותיי, האוטיזם שלי. המציאות שלי”

התערוכה החדשה של האמן האוטיסט דן שטיין, היא ביטוי יוצא דופן של רגש טהור. "אם תראו אותי מצייר, תחשבו שזה מה שאני צריך לעשות לשארית ימי חיי"
הסתדרות 480-100

גם מחר לא יתקיימו מסגרות בחינוך המיוחד

בעקבות הנחיות פיקוד העורף, אלפי ילדים עם מוגבלויות יאלצו להישאר בבית. אילו מוסדות בכל זאת יהיו פעילים? כל הפרטים
ראשיחדשותהורים לילדים עם מוגבלות, מעכשיו יותר פשוט לקבל החזרי מס

הורים לילדים עם מוגבלות, מעכשיו יותר פשוט לקבל החזרי מס

רשות המסים: הורים לא יידרשו עוד לצרף לבקשות להחזר מס עותק מהחלטה של ועדת זכאות ואיפיון ברשות המקומית לגבי ילדם

צילום הדמיה: ביגסטוק

רשות המסים הודיעה היום כי הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, הזכאים לשתי נקודות זיכוי לפי סעיף 45(א) לפקודת מס הכנסה, לא יידרשו עוד לצרף לבקשות להחזר מס עותק מהחלטה של ועדת איפיון וזכאות או ועדת השמה מהרשות המקומית, הקובעת להם זכאות לחינוך מיוחד בסל אישי.

הקלה זו היא תולדה של שיתוף פעולה של רשות המסים עם משרד החינוך, להעברת מידע בין המשרדים באופן מקוון, כחלק משיתופי הפעולה שמקדמת רשות המסים בשנים האחרונות עם מגוון גופים ציבוריים. זאת, במטרה לאפשר לציבור לממש בקלות את הטבות המס להן הוא זכאי, ובכלל זה גם הקלות תפעוליות.

במסגרת שיתוף פעולה זה, השלימה מחלקת שומת פרט בחטיבת שומה וביקורת מהלך לקבלת מידע מקוון ממשרד החינוך לגבי ילדים עם צרכים מיוחדים, כולל עם לקות למידה חמורה, שנקבעה להם זכאות לחינוך מיוחד בסל אישי בוועדת זכאות ואפיון, או בשמה הקודם “ועדת השמה”. מדובר בוועדות ברשויות המקומיות הקובעות את זכאותו של תלמיד עם צרכים מיוחדים לשירותי חינוך מיוחדים.

בזכות קבלת מידע מקוון זה יכול אחד מההורים לילדים שנקבעה להם זכאות לחינוך מיוחד בסל אישי בוועדה לקבל שתי נקודות זיכוי בכל שנת זכאות מבלי שיידרש לצרף את החלטת הוועדה. הדרישה לצרף את החלטת הוועדה עיכבה לעתים את הטיפול במתן נקודות הזיכוי, בפרט בשל מגוון התבניות של החלטות הוועדה ברשויות המקומיות ברחבי הארץ.

כבר לפני כשנה קיבלה רשות המסים את המידע לגבי הזכאים לשנים 2020 ואילך, ואלו יכולים לערוך תיאום מס או להגיש דוח שנתי ללא צירוף החלטת הוועדה. כעת, משהושלם המהלך והתקבל מידע גם לגבי שנים קודמות, יכולים גם הורים שהיו זכאים להטבה החל משנת 2016 ואילך אך לא מימשו את זכאותם לבקש החזר מס, בצירוף טופס הבקשה לזיכוי ממס בגין קרוב עם מוגבלות (116 א’) לבקשה להחזר מס או בכל דרך אחרת מפורטת.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות