נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
הסתדרות 480-100

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיחדשותעוד התקדמות דרמטית במצבו של איציק סעידיאן

עוד התקדמות דרמטית במצבו של איציק סעידיאן

גורם בביה"ח שיבא ל"שווים": "כשהוא הגיע לכאן הערכנו שהוא לא ישרוד. זה נס שהוא חי, ועוד יותר שהוא מתקדם ככה"

הנס של איציק סעידיאן: הצעיר הלום הקרב (26), שבמעשה של ייאוש הצית את עצמו לפני כעשרה חודשים מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה, חזר לאחרונה ללכת על רגליו.

הרופאים במרכז הרפואי שיבא, שם מאושפז סעידיאן מאז אירוע ההצתה, המומים מקצב החלמתו המהיר. “צריך להודות שכאשר הוא הגיע לכאן היינו ספקנים מאוד באשר לאפשרות שהוא ישרוד בכלל”, אמר גורם בבית החולים לאתר “שווים”. “זה באמת סוג של נס שהוא חי, ועוד יותר שהוא מתקדם בקצב הזה”.

מפתיע את כולם. איציק סעידיאן

סעידיאן, כזכור, שירת כלוחם בחטיבת גולני. ב-2014, במהלך מבצע צוק איתן, השתתף עם חבריו בקרבות מול מחבלי חמאס בשכונת סג’עייה בעזה. במסגרת הקרבות פגעו מחבלים בנגמ”ש של צה”ל ושבעה חיילי גולני נהרגו, ובהם אורון שאול, שגופתו מוחזקת עד היום בידי חמאס. לאחר שחרורו מצה”ל פנה סעידיאן לאגף השיקום במשרד הביטחון בבקשה להכיר בו כנכה פוסט טראומה עקב אותם אירועים, אולם באגף הכירו בו באופן חלקי בלבד וסירבו להעלות עוד את אחוזי הנכות שלו.

מצבו הנפשי הלך והידרדר, עד שב-12 באפריל 2021 הגיע למשרדי אגף השיקום בפתח תקווה כשהוא מצויד בבקבוק מלא בחומר דליק, רוקן אותו על גופו והצית את עצמו, לתדהמת הנוכחים במקום. הוא פונה במצב אנוש למרכז הרפואי שיבא כשכוויות מכסות 97% מגופו.

מאז ועד היום עבר עשרות ניתוחים במרכז הכוויות של שיבא, בהובלת ראש המרכז, פרופ’ יוסי חייק, מהפלסטיקאים הבכירים בארץ. לדברי גורם בבית החולים, “כמעט לא נותר עור בריא על גופו של סעידיאן, ובלית ברירה הרופאים נאלצו להשתמש בעור שנותר על כפות רגליו”.

פרופ’ יוסי חייק, המרכז הרפואי שיבא

למרות זאת, הם אומרים, מצבו התייצב בהדרגה והוא החל אט אט בתהליך שיקום, עד שבשבועות האחרונים הצליח לעמוד על רגליו וגם לצעוד כמה צעדים. “זה היה מרגש נורא”, אמר לנו אותו גורם. “לראות את הבחור הזה שהגיע לכאן גמור לחלוטין עומד שוב על הרגליים זה פשוט לא להאמין. הרופאים כאן ממש החזירו אותו לחיים”.

אחת הבעיות הקשות במקרים כמו של סעידיאן היא התנוונות של השרירים, מכיוון שהחולה מרותק למיטה במשך תקופה ארוכה. בבית החולים מספרים כי עשו שימוש במיטת עמידה שסייעה לו במניעת פצעי לחץ וגם עזרה לו בתהליך הקימה ההדרגתי. בנוסף, מלווה סעידיאן בתהליך ההחלמה על ידי פסיכולוגים.

בחודש ינואר האחרון פירסם המרכז הרפואי שיבא הקלטה של סעידיאן מברך את רופאיו לרגל “יום הרופא”. “שלום רופאים יקרים”, אמר סעידיאן, “אני, איציק סעידיאן, רוצה לאחל לרופאים יום שמח ומאושר ולהודות לבית חולים שיבא, למחלקת כוויות ולכל הרופאים, לפרופ’ חייק ודוקטור חרץ ולכל האחים והאחיות, יום שמח”.

בעקבות אירוע ההצתה ההוא התעוררה מחאה גדולה מצד נכי צה”ל, שהפגינו ברחובות גד “הטיפול הכושל של משרד הביטחון בנכים בכלל ובהלומי הקרב בפרט”. המחאה הולידה לחץ ציבורי כבד, והלחץ הזה הוביל את שר הביטחון בני גנץ לבצע רפורמה מקיפה באגף השיקום, תוך משא ומתן עם ארגון נכי צה”ל. במסגרת הרפורמה הוחלט בין השאר על הגדלת תקציבים, פישוט תהליכי ההכרה בנפגעי פוסט טראומה ששירתו כלוחמים, סיוע למשפחות של הנפגעים, הקמת בית מיוחד לטיפול בהלומי קרב ועוד.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות