נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבת 20 מבית חרדי, גולשת סקי עם חצאית על רגל אחת

בת 20 מבית חרדי, גולשת סקי עם חצאית על רגל אחת

תכירו את שיינא וספי, הנציגה הישראלית הראשונה אי פעם במשחקי החורף הפראלימפיים. שיהיה בהצלחה בבייג'ינג!

איבדה את הרגל בתאונה בגיל 3. שיינא וספי

אי אפשר שלא לחוש בהתרגשות של גולשת הסקי הפראלימפית הישראלית שיינא וספי (20). טוב, לא בכל יום מגיעה גולשת ישראלית לטופ של התחום – משחקי החורף הפראלימפיים בבייג’ינג 2022, שיחלו ממש עוד כמה ימים, ב-4 במרץ. במחשבה שנייה, עד היום מעולם לא הגיעו גולש או גולשת ישראלים למעמד הזה. “אני מאוד נרגשת, גאה ומאושרת לייצג את ישראל בפעם הראשונה במשחקי החורף”, אומרת וספי, “זה כבוד גדול עבורי, ואני לא יכולה כבר לחכות”.

וספי, ילידת יסוד המעלה שבצפון, הייתה בת שלוש כאשר נקלעה לתאונת דרכים קשה, שבעקבותיה נאלצו לקטוע את רגלה השמאלית. היא מגיעה ממשפחה חרדית, וגם היום מקפידה לשמור על אורח חיים דתי. למרות זאת, המשפחה שלה תמכה בה מאוד מהרגע שבו התחברה לספורט לפני כארבע שנים. “לא ידעתי כלום על סקי עד שניסיתי את זה בפעם הראשונה כשהייתי בת 16”, היא מספרת, “גלשתי כמה שעות וגיליתי שאני פשוט אוהבת את זה”.

נקודת המפנה הספורטיבית עבורה הייתה כאשר עמותת “ארז”, ארגון נכי צה”ל ואיגוד ספורט הנכים הציעו לעזור לה לחדד את כישורי הסקי שלה ואיפשרו לה להצטרף לפעילויות הגלישה שלהם בחרמון. “ארז ואיגוד ספורט הנכים תמכו בי כדי שאגיע לסקי תחרותי”, היא מפרגנת, “ובהמשך עברתי להתאמן בקולורדו שבארה”ב, שם ביליתי כחצי שנה”.

המעבר לארה”ב לא היה פשוט עבורה. “זה לא היה קל כי ידעתי רק עברית, וגם המרחק מהבית היה קשה, במיוחד עם האמונה הדתית והמסורת שלי”, היא מודה. זה הזמן גם לספר שוספי, בשונה מספורטאיות אחרות, לובשת חצאית מעל מכנסי הסקי, וכך שומרת על הצביון הדתי שלה. היא גם משתדלת לא לעשות סקי בימי שישי ולשמור שבת.

“אני לא מתאמנת בשבת ונמנע גם מתחרויות”, היא אומרת, “וכן, זה נהיה מאוד קשה כשיש תחרויות חשובות בשבת. אני מעריכה את הדת שלי מאוד, ואני גם מאוד מעריכה את המאמנים שלי שמבינים את זה ותומכים בי. אני מרגישה מבורכת שאני יכולה להמשיך לשמור על אורח החיים הדתי שלי ולעסוק בספורט יחד. אני רוצה להראות שזה לא צריך לעצור אותך. להיפך, אפשר להחזיק באמונה שלך ולהפוך אותה ליתרון גם בספורט”.

גולשת על רגל אחת. שיינא וספי חורכת את השלג

בקולורדו, היא הבינה לראשונה עד כמה שונה סקי למטרות בילוי מסקי תחרותי. “זה שני עולמות שונים”, היא מסבירה, “אבל אהבתי את זה ורציתי להפיק את המירב מהזמן שלי בקולורדו”. המאמן שלה, סקוט אולסון, הוא איש מקצוע נחשב ומוערך. “אני עובדת קשה איתו וגם נקשרנו מאוד. הדבר הטוב הוא שמהיום הראשון שנסעתי להרים הוא האמין בי, והמטרה שלנו הייתה להיות בבייג’ינג 2022. יש לי מזל שיש לי אותו לצידי, והעובדה שהוא יהיה איתי במשחקים נותנת לי הרבה ביטחון”.

לאחרונה ערכה וספי את הופעת הבכורה שלה באליפות העולם בלילהאמר שבנורבגיה. “האמת היא שהתחרות שם הייתה הלם עבורי. זה היה כל כך שונה מאימון והרבה יותר קשה. מעולם לא גלשתי על קרח. אחרי שסיימתי את המסלול הייתי כל כך גאה בעצמי שעשיתי את זה. זו הייתה הכנה טובה לבייג’ינג”.

וספי מודעת לכך שהסיכויים שלה להתברג בצמרת בבייג’ינג קלושים. לעת עתה המטרה שלה היא לשים רגל במשחקים וליצור מספיק באזז כדי לעורר השראה בספורטאים בישראל לעסוק בספורט חורף. “אני מאמינה שאחרי ההשתתפות שלי יהיו במשחקים הבאים יותר ספורטאים מישראל”, היא מסכמת. “אני רוצה לתת ליותר אנשים את המוטיבציה לקום ולהעז לעשות מה שהם רוצים ולתת לילדים את הכוח להאמין בעצמם”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות