נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותמה עשה עבריין מין מורשע בכיתת חינוך מיוחד בפתח תקווה

מה עשה עבריין מין מורשע בכיתת חינוך מיוחד בפתח תקווה

כתב אישום הוגש נגד תושב אלעד בן 26 שעבד כסייע למורה לחינוך מיוחד על אף היותו מורשע בעבירת מין בצעירה

צילום הדמיה: ביגסטוק

פרקליטות מחוז מרכז הגישה בימים האחרונים לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד תושב אלעד בגין עבירה על איסור העסקה, וזאת לאחר שעבד במוסד לחינוך מיוחד בפתח תקווה על אף היותו מורשע בעבירת מין.

על פי כתב האישום, הנאשם, חיים טרנטו, בן 26, עבד בין החודשים ספטמבר 2018 למאי 2021 כסייע למורה לחינוך מיוחד בבית הספר “בית יהודה” בפתח תקווה, למרות שבחודש ינואר 2020 הוא הורשע בעבירת מין. בכך, הפר לכאורה את האיסור על מניעת העסקה של עברייני מין שחל עליו.

טרנטו הורשע בתחילת 2020 בהתאם להודאתו בכתב אישום מתוקן בביצוע מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה בצעירה בת 22. על פי ההרשעה, הוא הציע לה עבודה תוך שהציג את עצמו בשם אחר, וכן הציג בפניה פרטים מומצאים ביחס להצעת העבודה. בתוך כך הוא זימן את הצעירה לביתו לראיון עבודה, במהלכו שאל אותה שאלות אינטימיות, הציג לה תמונות של אביזרי מין ומישש את גופה. משפטו של טרנטו צפוי להיפתח בחודש מאי הקרוב.

“בית יהודה” הוא בית ספר לחינוך מיוחד חרדי הנמצא בבעלות עיריית פתח תקווה ורשת מעיין החינוך התורני. בבית הספר (יסודי וחטיבה) לומדים ילדים בגילאי 6 עד 18 עם קשיים קוגניטיביים וחברתיים.

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה:”מדובר במוסד שאינו עירוני והעובד שכנגדו הוגש כתב האישום נקלט על ידי עמותת מעיין החינוך התורני ולא על ידי העירייה. יודגש כי העירייה ומשרד החינוך הנחו את כלל מוסדות החינוך בעיר, ובתוכם גם את עמותות החינוך של המוכר שאינו רשמי, לקלוט עובדי הוראה לאחר שהציגו טופס על היעדר עבירות מין מהמשטרה כנדרש”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “באפריל 2021 התקבל לראשונה במשרד מידע ממשטרת ישראל כי הסייע הורשע בביצוע עבירת מין. מיד לאחר קבלת המידע בעניינו פנה המשרד לרשת החינוך המעסיקה את העובד, והיא פיטרה אותו מעבודתו”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות