נושאים קשורים

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך
הסתדרות 480-100

אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמנחת טקס האוסקר: "אין לי העדפה שהבן שלי יהיה על הרצף או...

מנחת טקס האוסקר: “אין לי העדפה שהבן שלי יהיה על הרצף או לא”

השחקנית איימי שומר שחשפה בעבר שלבעלה יש אספרגר: "רוב האנשים האהובים עליי נמצאים על הספקטרום"

איימי שומר. צילום: ביגסטוק

הקומיקאית והשחקנית האמריקאית איימי שומר התארחה לפני כמה ימים בפודקאסט פופולרי ואמרה כי יש אפשרות שבנה בן השנתיים וחצי נמצא על הקשת האוטיסטית. “גם אם ג’ין דיוויד על הרצף וגם אם לא, אין לי העדפה כזאת או אחרת”, הבהירה שומר, “רוב האנשים האהובים עליי נמצאים על הספקטרום”.

שומר (40), שחשפה לפני כשלוש שנים כי בעלה כריס פישר אובחן עם אספרגר, העריכה בפודקאסט כי ייתכן שבנה צעיר מדי מכדי להיות מאובחן. “הוא בן שנתיים וחצי ואני חושבת שלא מאבחנים בגיל הזה”, אמרה. “אפשר כבר לראות כמה סימנים, אבל האבחנה לא מגיעה עד מאוחר יותר. כהורה את רק רוצה שהילדים שלך יהיו בריאים ומאושרים”. יש לציין כי דבריה בהקשר הזה אינם מדויקים, וישנם לא מעט ילדים המאובחנים בגיל הזה.  

ב-2019 עשתה שומר, שתנחה בעוד כשלושה שבועות את טקס האוסקר, סרט דוקומנטרי עבור נטפליקס, שם חשפה כי בעלה נמצא על הרצף. “כל הסימנים מראים כי הוא על הספקטרום, ואלה בדיוק הסיבות שהתאהבתי בו בטירוף”, שיתפה אז את הצופים. “הוא לא מסוגל לשקר, לא אכפת לו מנורמות חברתיות וממה שמצפים ממנו לומר, והוא אומר את כל מה שהוא חושב”.

שומר עם הבן ג’ין דיוויד. צילום מהאינסטגרם של איימי שומר

בהמשך לכך העלתה פוסט באינסטגרם שבו כתבה: “היום זה יום ההולדת של הבן שלנו, וקמתי אמוציונלית במיוחד כי חשבתי על בעלי כריס. כשעברתי ניתוח קיסרי בן שלוש שעות הוא אחז בידי והביט בעיניי ולא הרגשתי לבד. אני מרגישה אהובה ומוגנת תמיד. הוא דואג למשפחה שלנו והוא בעל ואב מעבר לכל חלומותיי. כמו כן יש לו אוטיזם. הוא נבדק ואובחן וזה עזר לנו לתקשר ולתמוך האחד בשנייה טוב יותר. אנשים פונים אלינו ואומרים שכשצפו בדוקו  ‘לגדול’ זה נתן להם מוטיבציה להיבדק ולקבל אבחנה, ושזה שינה את חייהם. אנחנו רוצים לעודד הורים ובכלל אנשים לתת לעצמם את מתנת המידע, כדי שהם יוכלו לתפקד בצורה הכי טובה שהם יכולים ולהסיר מעליהם את כל הסטיגמות שבאות עם אוטיזם. סטטיסטית, הבן שלנו ככל הנראה גם יאובחן על הרצף, ואם הוא כמו אבא שלו אז אלה חדשות נפלאות”.

שומר היא שחקנית, קומיקאית, סטנדאפיסטית, תסריטאית ומפיקת טלוויזיה יהודייה-אמריקאית. היא זוכת פרס פיבודי ופרס אמי על הסדרה שלה “Inside Amy Schumer”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות