נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזם"יותר קל לי להיות על במה מול 500 איש, מאשר בשיחה של...

“יותר קל לי להיות על במה מול 500 איש, מאשר בשיחה של אחד על אחד”

שני שחקנים מצליחים על הרצף האוטיסטי, מככבים בתפקידים ראשיים בקולנוע ובתיאטרון. אחד מהם מוציא ספר שבו מספר על המסע שעבר מילדותו עד להצלחה

מיקי רו (מימין) ומייג'ור דודסון. צילום - מתוך הפרופילם בפייסוק ואינסטגרם
מיקי רו (מימין) ומייג’ור דודסון. צילום – מתוך הפרופילם בפייסוק ואינסטגרם

מיקי רו, שחקן מצליח עם אוטיזם, הופיע בשנת 2016 בהפקת תיאטרון המבוססת על “חתול תעלול” של ד”ר סוס, גילם תפקיד ראשי של נער אוטיסט בתיאטרון רפרטוארי במחזה המבוסס על הספר “המקרה המוזרה של הכלב בשעת לילה”, שיחק בתפקיד הראשי בהפקה של “אמדאוס” בסירקיוז בניו יורק, העלה מופע יחיד בשם ‘הטיפש’ ושיחק בעוד הפקות.

רו זכה לשבחים רבים והפך להיות דובר ומודל לחיקוי עבור אנשים רבים על הספקטרום. “אנחנו לא רוצים להיות רק בקהל, אנחנו רוצים גם להיות מועסקים. אנחנו רוצים שיהיה לנו תפקיד פעיל בסיפורים לציבור שמעצבים את התפיסה לגבי אוטיזם”.

“על הבמה יש לי תסריט”

כעת רו מספר את סיפורו בספר פרי עטו “Fearlessly Different” (שונים ללא פחד) ומקווה שהדבר יעודד את הקוראים לחגוג את מה שמייחד אותם. “כל כך הרבה פעמים אני חושב שאנשים יכולים להתאמץ כל כך להשתלב ורוצים להשתלב, עד שהם שוכחים מה גורם להם לבלוט”, הוא מספר, “ההבדלים שלך מאחרים, הם למעשה החוזקות שלך, והדברים בך שהם שונים הם כל כך בעלי ערך”.

רו בן ה-21 מספר שכילד, היה אובססיבי לתחומי אומנויות קרקס וקומיקס, וכי היה בודד בבית הספר. “ביליתי את הפסקות הצהריים שלי במסדרון, לא ידעתי עם מי לדבר או איפה לשבת, איך לדבר עם בן אדם או באמת איך ליצור חברויות”, הוא מספר. “לעומת זאת, על הבמה תמיד הרגשתי בטוח ומוקף באנשים שאכפת להם ממני. על הבמה גם יש לי תסריט ואני יודע מראש כל מה שהולך לומר. באופן מעניין הרבה יותר קל לי להיות על הבמה מול קהל של 500 איש, מאשר לי להיות בשיחה של אחד על אחד”.

להשתמש באוטיזם כדי להראות שכולם מוכשרים

בסרט “Tyson’s Run” (הריצה של טייסון) שייצא בקרוב לאקרנים, מגלם מייג’ור דודסון את טייסון בן ה-15, שנמצא על הספקטרום, והולך לבית ספר ציבורי בפעם הראשונה בחייו, לאחר שהיה בחינוך ביתי. במאמץ לזכות באישורו של אביו מאמן הכדורגל, הנער הלא אתלטי בעליל מחליט לרוץ מרתון. הוא נותן לאביו מטרה והזדמנות שנייה לשים את משפחתו במקום הראשון בחייו.

“הרגשתי שאני מוכרחה לעשות את הסרט הזה”, אומרת קים באס, הכותבת והבמאית. “אנחנו משתמשים באוטיזם ככלי כדי להסביר שכולם מוכשרים, כולם ייחודיים ויש לתת לכל אחד הזדמנות לפרוח ולהיות האדם הטוב ביותר שהוא או היא יכולים להיות”.

דודסון בן ה-18, הוא שחקן על הרצף האוטיסטי שהחל לשחק בגיל 6, והופיע בסדרות כמו ‘המתים המהלכים’, ‘סיפור אימה אמריקאי’, ‘המהפכה’ ועוד. בנוסף להיותו שחקן, הוא מעורב בפעילויות התנדבותיות רבות למען חסרי בית, וכן לארגוני צדקה שמשפחתו סייעה להקים.

“זהו סרט מרומם רוח שמראה את החשיבות של המשפחה וההתאחדות כדי להשיג משהו גדול”, מספר דודסון. “אני נרגש שאנשים יראו את זה”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות