נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
הסתדרות 480-100

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשותאילו נכים זכאים להשתתף בתוכנית "דירה בהנחה" ומי מהם יקבל עדיפות

אילו נכים זכאים להשתתף בתוכנית “דירה בהנחה” ומי מהם יקבל עדיפות

ב-20.3 תיפתח ההגרלה הראשונה במסגרתה יוגרלו 10,028 יחידות דיור ב-31 יישובים. איך אתם יכולים להירשם? כל הפרטים

322 דירות בהגרלה יוצעו באור יהודה. צילום: דוברות עיריית אור יהודה

תוכנית “דירה בהנחה” של משרד השיכון, שבמסגרתה יוגרלו 30,000 יחידות דיור בהנחה לזוגות צעירים ומחוסרי דיור, תצא לדרך ביום ראשון הקרוב (20.3). בין השאר מיועדת התוכנית לנכים יחידים מגילאי 21 ומעלה.

ההגרלה הראשונה מתוך כמה הגרלות תכלול מעל 10,000 יחידות דיור ב-150 פרויקטים הפזורים ב-31 יישובים ברחבי הארץ. בין היישובים: אור יהודה, אילת, אשדוד, באר יעקב, בית שאן, ירושלים, נתיבות וראשון לציון. מחצית מיחידות הדיור המוגרלות נמצאות באזורי הביקוש: אשדוד, בני ברק, חיפה, ירושלים, ראשון לציון ועוד.

כאמור, בהגרלות מוזמנים להשתתף גם נכים יחידים מעל גיל 21 לפי הקריטריונים הבאים:

* נכה בגפיים תחתונות בן 21 ומעלה, המחזיק באישור משרד הבריאות, שהוא מרותק לכיסא גלגלים לצמיתות ובעל דרגת נכות לצמיתות בשיעור 75% או יותר.

* נכים רפואית בשיעור של 50% ומעלה לצמיתות לפי קביעת המוסד לביטוח לאומי, הזכאים לקצבת ניידות + שירותים מיוחדים.

* נפגעי פעולות איבה בשיעור של 50% ומעלה לצמיתות לפי קביעת המוסד לביטוח הלאומי, הזכאים לקצבת פעולות איבה.

* נכי משרד הביטחון בשיעור של 50% ומעלה, הזכאים לקצבת משרד הביטחון.

שימו לב! בתוכנית תינתן לראשונה עדיפות בהגרלה לזכאים שהם נכים רתוקים: על כל 30 דירות המיועדות לציבור הכללי, תוקצה דירה אחת לנכים רתוקים. בחשבון זריז מדובר בלפחות 1,000 דירות. בהקשר זה נכה רתוק הוא מי שיש בידיו אישור חתום מלשכת הבריאות המחוזית של משרד הבריאות, ולפיו נקבעו לו 100% נכות והוא מרותק לצמיתות לכיסא גלגלים.  

“אחרי הפסקה ארוכה בהגרלות אנחנו חוזרים למדיניות של השר לשעבר משה כחלון ומחזירים הגרלות לדירות בהנחות גדולות לזוגות צעירים מחוסרי דיור”, אמר שר הבינוי והשיכון זאב אלקין.הגרלת ה-10,000 היא הסנונית הראשונה מתוך 30,000 שיהיו בשנת 2022. דירה בהנחה פירושה בכל רחבי ישראל – הן באזורי הביקוש והן בפריפריה. אחרי ששיווקנו 100 אלף יחידות דיור תוך חצי שנה, יחד עם היעדים השאפתניים שהצבתי לשנה הקרובה, אנו נאפשר לזוגות הצעירים ולמחוסרי הדיור לרכוש קורת גג ולהתחיל לבנות את עתיד משפחתם”.

שר השיכון זאב אלקין. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שלב ראשון: איך נרשמים?

על מנת להירשם להגרלות יש להנפיק קודם לכן אישור זכאות. התהליך מתבצע בסניפים הדיגיטליים של חברות ההרשמה הבאות: “אלונים”, “מילגם” ו”עמידר”. עלות הנפקת האישור היא 240 שקלים. הליך ההנפקה אורך עד 10 ימים, והאישור תקף לשנה. ניתן להנפיק את האישור באופן מקוון ללא צורך בהגעה פיזית לסניפים. אפשר לבחור באחת משלוש החברות ללא הבדל, ובאפשרותכם לעבור בכל עת מחברה לחברה, גם אם התחלתם במילוי הטופס.

חברת אלונים: מוקד טלפוני: 2850* הוצאת אישור זכאות באלונים

חברת מילגם: מוקד טלפוני 6078*הוצאת אישור זכאות במילגם

חברת עמידר: מוקד טלפוני 6266* הוצאת אישור זכאות בעמידר

למידע נוסף על הרשמה להגרלה בתוכניות “דירה בהנחה

גם לחסרי דירה וגם למשפרי דיור

“דירה בהנחה” מיועדת בעיקר לחסרי דירה, אך גם למשפרי דיור. חסרי דירה הם:

* כאלה שאין ולא היו בבעלותם דירה או חלק בדירה (יותר משליש דירה, במצטבר) בדירה ב-3 השנים האחרונות.

* כאלה שלא שכרו דירה שחל עליה חוק הגנת הדייר (דמי מפתח) ב-3 השנים האחרונות.

* כאלה שאינם בני רשות ליחידת דיור בנחלה במשק חקלאי ביישוב קהילתי.

* כאלה שאין להם זכויות בדירה בשלבי בנייה.

* כאלה שאין להם זכויות בחלק שעולה על שליש, במצטבר, בקרקע המיועדת למגורים או בחלק בקרקע המעניק זכויות לבנייה של יותר משליש ביחידת דיור.

* כאלה שאין להם זכויות בדירה באמצעות קבוצת רכישה או קבוצת רוכשים.

(בעת חתימת החוזה לדירת “דירה בהנחה” עליכם להיות עדיין במעמד של חסרי דירה).

משפרי דיור הם:

* כאלה שבבעלותם יותר משליש בדירת מגורים יחידה, או שהיה בבעלותם יותר משליש בדירת מגורים יחידה, ב-3 השנים שקדמו לרכישת הדירה בתוכנית.

* בני זוג ייחשבו משפרי דיור גם אם בבעלות רק אחד מהם דירת מגורים יחידה או יותר משליש בדירת מגורים יחידה ב-3 השנים שקדמו לרכישת הדירה בתוכנית.

* משפר דיור נדרש למכור את הנכס שבעלותו לא יאוחר מ-12 חודשים לאחר אכלוס הדירה שרכש במסגרת תוכנית ‘דירה בהנחה’, ולא יוכל לרכוש דירה נוספת בטרם מכירת הדירה.

שימו לב! חבר קיבוץ אינו זכאי כלל להירשם לתוכנית “מחיר למשתכן” ולא ייחשב “משפר דיור”.

ההגדרות המלאות והמחייבות מובאות בהחלטות מועצת רמ”י.

מלבד נכים יחידים מעל גיל 21, התוכנית מיועדת לסוגי המשפחות הבאות:

* יחידים (רווקים, גרושים אלמנים) מעל גיל 35.

* הורים עצמאים (חד-הוריים) עם ילד אחד לפחות, שהוא רווק וטרם מלאו לו 21 שנה, המתגורר עם ההורה דרך קבע ונמצא בחזקתו, ובכלל זה הורה עצמאי שהיה בעל זכויות של עד 50% בדירה שנמכרה בעקבות גירושין או במהלך הנישואין (קודם לגירושין) 5 שנים טרם הגשת הבקשה ולא היו לו זכויות נוספות בהתאם להגדרות לעיל, ב-6 שנים שקדמו למועד הגשת הבקשה.

* הורים גרושים מתחת לגיל 35, שילדיהם אינם בחזקתם.

* זוגות מהמגזר הערבי שהתארסו באופן רשמי בטקס אירוסין (קיראת אל-פאתיחה או תלביסה).

הטבה לבני מקום

אם אתם רוצים לרכוש דירה במקום שבו אתם מתגוררים בשנים האחרונות, תינתן לכם עדיפות ברכישת דירה באותם המקומות. “בן מקום” הוא מי שמתגורר ב-3 השנים האחרונות או ב-4 שנים מתוך 10 השנים האחרונות בתחום שיפוטה של הרשות שבה ייבנה הפרויקט. משרד הבינוי והשיכון מקבל את נתוני כתובות המגורים מרשות האוכלוסין וההגירה עבור כל אחד מבני הזוג בנפרד, ולפיהם הוא מגדיר את מעמד בני המקום. אין אפשרות לערער על הנתונים האלה. הגדרתכם כבני מקום ביישובים מסוימים אינה שוללת מכם את זכותכם להירשם להגרלות גם במקומות אחרים שבהם אינכם נחשבים בני מקום, אלא רק מגדילה את סיכויי הזכייה שלכם ביישובים האלה.

מסלול משתכן צעיר

המסלול מיועד לרווקים חסרי דירה לפי ההגדרה לעיל בני 26 עד 35. למידע נוסף.

שלב שני: כניסה לאתר ההגרלות

אחרי שזכאותכם תיקלט באתר ההרשמה יישלחו אליכם דואר אלקטרוני ומסרון המודיעים לכם על כך. עכשיו אתם יכולים להיכנס לאתר ההרשמה להגרלות באמצעות הסיסמה הראשונית המופיעה בדואר אלקטרוני שקיבלתם. אם לא קיבלתם את ההודעות, סימן שנתוני הזכאות טרם נקלטו, ואי-אפשר להיכנס ולהירשם להגרלות.

לאתר ההגרלות >>> https://www.dira.moch.gov.il/

עם קבלת ההודעות מוצע  להיכנס לאתר כדי לוודא שהפרטים המזהים שלכם שנקלטו, אכן נכונים. בכניסתכם הראשונה לאתר תידרשו להחליף את הסיסמה שקיבלתם.

שלב שלישי: הרשמה להגרלה לפרויקט

כדי להירשם להגרלה לפרויקט עליכם להיכנס לרשימת הפרויקטים באתר ההרשמה להגרלות. אפשר להירשם לפרויקטים הפתוחים להרשמה בלבד. בסדרת הגרלות ראשונות מותר להירשם להגרלות בשלושה יישובים בלבד, ובסדרת ההגרלות שיהיו בהמשך מותר להירשם לכל ההגרלות ללא הגבלת מספר היישובים.

היישובים המשתתפים בהגרלה הראשונה ומספר הדירות שיוצעו

שלב רביעי: המתנה להגרלה ולהודעה על תוצאותיה

לאחר סגירת ההרשמה ובדיקות תקינות הנרשמים תיערך במשרד הבינוי והשיכון הגרלה על התור לבחירת דירה. לאחר ההגרלה יישלחו לנרשמים בדואר אלקטרוני תוצאות ההגרלה. למעוניינים תהיה אפשרות לקבל את ההודעה גם באמצעות מסרוני SMS. התוצאות יפורסמו גם באתר ההגרלות באופן אנונימי, ויינתנו לזיהוי לפי מספר הנרשם באתר. ההודעות על תוצאות ההגרלה יישלחו לכתובת הדואר אלקטרוני שמסרתם בעת בקשת ההרשמה.

על הזכאי לוודא כי הוא מקבל דואר אלקטרוני ומסרוני SMS לכתובת ולטלפון הסלולרי שמסר בעת ההרשמה. המשרד רואה במשלוח זה כהמצאה כדין וכמחייבת לכל דבר ועניין בתהליך ההגרלה ובחירת הדירות. לאחר הזכייה ובהתאם למועד קבלת ההיתר, היזם ייצור קשר עם הזוכים ויסביר להם על המשך התהליך.

בהצלחה!!!

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות