נושאים קשורים

מורה שהורשע בתקיפת חוסים פוטר מעבודתו

שאדי טרביה, שהורשע בתחילת 2023 בעבירות אלימות כלפי מטופלים קטינים, הועסק במקביל בבית ספר בסחנין. בית הדין למשמעת של נציבות שירות המדינה קבע כי יש לסיים את העסקתו

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"
הסתדרות 480-100

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"
ראשיאוטיזםשוברת תקרה: הצעירה האוטיסטית שמככבת בסדרה לצד יהודה לוי

שוברת תקרה: הצעירה האוטיסטית שמככבת בסדרה לצד יהודה לוי

פריצת דרך על המסך הישראלי: גפן קמינר, בת 19 מיקנעם, תגלם צעירה עם צרכים מיוחדים, כמוה, בסדרה "איסט סייד" של כאן 11

יהודה לוי (מימין), נטע ריסקין וגפן קמינר. צילום - בר זיגדון ודקלה ברקאי
יהודה לוי (מימין), נטע ריסקין וגפן קמינר. צילום – בר זיגדון ודקלה ברקאי

עוד תקרת זכוכית מתנפצת לה: גפן קמינר, בת 19 על הרצף האוטיסטי מיקנעם, תככב בסדרה חדשה של כאן 11 שבה תגלם צעירה עם צרכים מיוחדים, כמוה. לצדה מככבים בסדרה, הנושאת את השם “איסט סייד”, השחקנים המצליחים יהודה לוי ונטע ריסקין, ששיתפו כבר פעולה בעבר בסדרה “איש חשוב מאוד”.

בימים אלה נערכים הצילומים ל”איסט סייד”, המגוללת את סיפורו של אב יחידני (לוי) למאיה בת ה-18, כאמור נערה עם צרכים מיוחדים (קמינר). האב, מומי, הוא סוחר נדל”ן כריזמטי שסוגר עסקאות מסובכות במקום הכי יצרי ונפיץ בעולם – מזרח ירושלים. ריסקין מגלמת בסדרה את אסתי, מטפלת באמנות המתקשה לבחור בין מחויבותה לטיפול לבין אהבתה מומי. ריסקין תגלם את אסתי – המטפלת באמנות של מאיה והמאהבת של מומי, שמתקשה לבחור בין מחוייבותה לטיפול במאיה לאהבתה למומי.

הליהוק של קמינר מהווה פריצת דרך בייצוג אנשים עם מוגבלות בתעשייה המקומית. לאורך השנים הופיעו כמה וכמה דמויות של אוטיסטים בהפקות טלוויזיה וקולנוע ישראליות, אולם הם מעולם לא גולמו על ידי שחקנים עם אוטיזם. כך למשל בסדרה המיתולוגית “פלפלים צהובים” (הילד עם האוזניות) של קרן מרגלית, ב”על הספקטרום” (שלוש הדמויות הראשיות) של היוצרת דנה אידיסיס וגם בסרטה “הנה אנחנו”, המוקרן בימים אלה בבתי הקולנוע (התפקיד של הבן שעוזב את הבית לדיור חוץ ביתי). כעת, סוף סוף, תגלם שחקנית עם אוטיזם דמות של צעירה עם צרכים מיוחדים בהפקה ישראלית מרכזית.

גפן קמינר. צילום - עוז שמש
גפן קמינר. צילום – עוז שמש

עם כוח גדול באה אחריות גדולה

“בשבילי לשחק בסדרה כזאת זו הגשמת חלום ילדות, אבל כמו שדוד בן מספיידרמן אומר: ‘עם כוח גדול באה אחריות גדולה'”, אומרת קמינר לאתר “שווים”. “אני משחקת לצד שמות גדולים בתעשייה, וביניהם האחד והיחיד יהודה לוי. לא סתם קראו לו ‘איש חשוב מאוד’. הוא תמיד מביא איתו אווירה כיפית על הסט, ובין סצנה לסצנה לפעמים יוצא לנו להתבדח. בקיצור, אני נרגשת לקחת חלק בדבר הענק הזה, ויאללה, ההרפתקה מתחילה”.

בראיון שנתנה בעבר ל-ynet סיפרה קמינר על ההתמודדות שלה עם האוטיזם. “תמיד ידעתי והרגשתי שמשהו שונה אצלי, אני לא זוכרת ולא כל כך יודעת מה ואיך”, שיתפה. “בסוף מסיבת יום הולדת תשע אזרתי אומץ ושאלתי את אמא שלי מה הבעיה שיש לי. היא ענתה את כל התשובות מלבד התשובה שחיפשתי. היא קראה לזה PDD עם חרדות. למחרת חיפשתי מידע באינטרנט וגיליתי ש־PDD נמצא תחת הכותרת אוטיזם. כעסתי שלא סיפרו לי על זה לפני כן”.

בראיון נוסף, לרדיו החברתי, היא תיארה את האוטיזם כך: “כשאתה אוטיסט אתה כאילו נמצא בארץ פלאות . כולם יודעים את הקודים ורק אתה לא יודע אותם. אין לך את המדריך שיש לכולם, ואף אחד לא מוכן לשתף אותך בשלו. כדי להשתלב בחברה אתה חייב להתאים לעצמך סוג של מדריך משלך, זאת טכניקת הישרדות. אנשים שלא מפתחים אחת כזו הם לרוב לא בתפקוד גבוה. ככל שאתה בתפקוד גבוה, כך אתה מסוגל להשתלב בחברה יותר טוב ולהיות יותר מונגש בעיני אחרים. אתה נמצא בארץ פלאות ונשאר שם כל החיים שלך”.

“איסט סייד”, כאן 11

יוצרים: יעל רובינשטיין (“סרוגים”), יוסי מדמוני (“מתיר עגונות”, “בת ים ניו יורק”)
מפיקה: דקלה ברקאי (“סרוגים”, “שטיסל”, “מנגן ושר”)
במאי: יבגני רומן (“מנגן ושר”, “קולות רקע”)
הפקה: אבוט המאירי ברקאי
מלהקת:  לימור שמילה

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות