נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחדשותחמסה עליה: בת 5 עם תסמונת דאון, וכבר דוגמנית מבוקשת

חמסה עליה: בת 5 עם תסמונת דאון, וכבר דוגמנית מבוקשת

גרייס קאסל הפכה תוך שנתיים לפנים של מספר מותגי אופנה בבריטניה. "היא סלב במגרש המשחקים", צוחקת אמה

גרייס קאסל. צילום מתוך אתר סוכנות הדוגמנות המשלבת “זבדי”

“יום תסמונת דאון העולמי” מצוין היום ברחבי הגלובוס, וזו הזדמנות טובה להכיר לכם את גרייס קאסל בת החמש, דוגמנית צעירה ומבטיחה עם תסמונת דאון מבריטניה. למרות גילה, קאסל, שמתגוררת עם משפחתה בלידס, כבר הספיקה לבנות בוק דוגמנות מרשים ביותר.

בשנתיים האחרונות הפכה תלמידת בית הספר המתוקה לפנים של מספר מותגים גדולים בבריטניה, כולל חברת האופנה ריבר איילנד וחברת אופנת הספורט JD Sports. “האבחון של גרייס עם תסמונת דאון הפתיע אותנו וניסינו להבין מה ניתן לעשות כדי לשפר את מצבה”, סיפרה לתקשורת אמה לינדה (44), שמנהלת בית קפה בעיר. “לשמחתנו, נתקלנו בקבוצה שבהתחלה לימדה ילדים עם קשיי למידה ריקוד ודרמה, אבל אז הפכה לסוכנות דוגמנות, ורצינו לנסות אותה בשביל קצת כיף”.

הניסיון היה מוצלח מהצפוי, וגרייס ואמה נסעו יחד ללונדון לצילומים ראשונים עם חברת הביגוד בודן. “בסופו של דבר היא הגיעה לקטלוג שלהם, שהיה מדהים”, אומרת לינדה. מאז כיכבה גרייס בפרסומות רבות, בהן של CBeebies, Children in Need, JD Sports, וגם קיבלה הזמנות חוזרות ונשנות להצטלם עבור River Island.

התחילה בגיל 3. צילום מתוך אתר סוכנות הדוגמנות המשלבת “זבדי”

לאחר הפוגה מסוימת עקב הקורונה, עכשיו ההזמנות מציפות שוב את גרייס, שממש לאחרונה הוטסה לספרד יחד עם המשפחה לצילומי קמפיין חדש. “גרייס מאוד אוהבת את המצלמה ונהנית להצטלם”, ממשיכה לינדה, “במהלך הצילומים של River Island היא משחקת או עושה פעילות, והם מצלמים אותה בצורה אותנטית לגמרי”.

האם היא רואה בזה עתיד? לדברי האם, “כרגע זה בעיקר בשביל קצת כיף וכסף שיוכל לעזור לגרייס בהמשך החיים”. בנוסף לגאווה הגדולה בהישגיה של בתה, לינדה מתרגשת מכך שהמותגים הגדולים מעודדים גיוון בפרסום שלהם. “אני כל כך גאה לראות אנשים שונים מתחילים להיות מיוצגים”, היא אומרת, “יש עוד דרך ארוכה לעבור כדי לשנות את מה שאנחנו תופסים כ’נורמלי’, אבל זה מרענן לראות מותגים הופכים ליותר אינטגרליים ואמיתיים בגישה שלהם”.

לא רק האם, כל המשפחה גאה מאוד בגרייס, כולל שלושת אחיה הגדולים, וגם בבית הספר היא זוכה להרבה פרגון. “כולם בבית ספר מכירים אותה, והאמהות והילדים אהבו לראות אותה צצה בטלוויזיה שלהם”, צוחקת לינדה, “יש לה מעמד של סלבריטי במגרש המשחקים”.

אוהבת להצטלם. צילום מתוך אתר סוכנות הדוגמנות המשלבת “זבדי”
מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות