נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיבריאותהוועדות הרפואיות לנכי צה"ל עוברות ממשרד הביטחון לבתי החולים

הוועדות הרפואיות לנכי צה”ל עוברות ממשרד הביטחון לבתי החולים

המטרה: לצמצם את משך הטיפול בוועדות ל-30 יום ולשפר את היחס לפונים, וכתוצאה מכך את האמון שלהם באגף השיקום

שר הביטחון בני גנץ עם זיו שילון, נכה צה”ל ופרויקטור תוכנית “נפש אחת”

אגף השיקום במשרד הביטחון סיכם עם בתי החולים שיבא בתל השומר והמרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין של שירותי בריאות כללית על תוכנית להעברת הוועדות הרפואיות ממשרד הביטחון לבתי החולים. רופאי הוועדות הרפואיות יעברו סדנאות סימולציה מגוונות להתמודדות עם המורכבויות השונות, העלולות להיווצר בוועדות לנכי צה”ל.

המהלך נועד לשפר את האמון של נכי צה”ל באגף, את איכות השירות ואת היחס לפונים. בנוסף, המהלך נועד לצמצם את משך זמן הטיפול בהליך הוועדה הרפואית מ-140 יום בממוצע כיום לכ-30 ימים בלבד. מערך הוועדות הרפואיות לנכי צה”ל הינו אחד הנושאים המרכזיים שנבחנו במסגרת רפורמת “נפש אחת”. מיטב המומחים במדינת ישראל בחנו את הסוגייה במשך חודשים, והוצאת הועדות לבתי החולים היא חלק מהותי מההמלצות לשיפור המענה לנכי צה”ל, לצד ביצוע הכשרות והדרכות לרופאי הוועדות ומהלכים נוספים.

על פי נתוני אגף השיקום, כ-7,200 בקשות להכרה וקביעת דרגת נכות פתוחות וממתינות להחלטה נכון להיום. בשנת 2021 חל גידול של כ-70% במספר הבקשות שהגיעו לוועדות הרפואיות לאחר תהליך ההכרה לעומת שנת 2020. כמו כן, נרשם זינוק של 330% במספר הוועדות הראשונות לאנשים עם פוסט טראומה (PTSD) לעומת 2020.

“מהירות ואיכות הטיפול בבקשות ההכרה הן חלק מרכזי ברפורמת ‘נפש אחת'”, אמר שר הביטחון בני גנץ. “היום אנחנו עושים צעד משמעותי בשיפור והנגשת שער הכניסה עבור מי שכל כך ראויים לכך. אני בטוח שהצעד הזה יביא לשיפור המענה לנכי צה”ל בנקודה הרגישה ביותר בתהליך – ואני מברך את אגף השיקום שפועל ליישום המהלכים של הרפורמה באומץ, בשקיפות וביסודיות”.

לימור לוריא, סמנכ”לית וראש אגף השיקום במשרד הביטחון: “קיום הוועדות הרפואיות בבתי חולים שיקומיים וההכשרות הייעודיות שקיבלו הרופאים בתחום השירות נועדו לשפר את תחושות הנבדקים בוועדות, לקצר משכי זמן טיפול ולאפשר את כל הבדיקות הנדרשות לצורך קביעת האחוזים הרפואיים במקום אחד. חשוב לנו שהנבדקים בוועדות הרפואיות יידעו שמשרד הביטחון מבקש להבטיח את מלוא הזכויות עבורם, ובכך להבטיח את שיקומם המיטבי”.

פרופ’ אמתי זיו, מנהל ביץ החולים השיקומי המשולב במרכז הרפואי שיבא: “כבית החולים של המדינה, המטפל מאז קום המדינה במסירות אין קץ בפצועי צה”ל ונכי משרד הביטחון, שיבא גאה לקחת חלק בהובלת מהלכים מרכזיים ברפורמת ‘נפש אחת’ המבורכת, ובתוכם – סיוע לביצוע הוועדות הרפואיות לנכי משרד הביטחון באופן יעיל, מקצועי ומכבד אדם. אנו גאים גם להוביל את ההכשרה של צוותי הוועדות הרפואיות העוסקים במלאכת הקודש באמצעות סדנאות סימולציה, שייעודן שיפור מיומנויות השירות והרגישות האנושית לנכי צה”ל במצוקתם; ומברכים את אגף השיקום במשרד הביטחון על החלטתו לשלב סדנאות אלו כחלק אינטגרלי ברפורמת ‘נפש אחת'”.

ד”ר חגי אמיר, מנהל המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין: ״לוינשטיין משקם את פצועי צה”ל ממלחמת ששת הימים ועד היום. יש לנו ניסיון רב שנים בטיפול בחיילים ובנכים של משרד הביטחון וקשר הדוק עם צה”ל ומשרד הביטחון. כמרכז השיקום המוביל בישראל, אנו רואים בסיוע בביצוע הוועדות הרפואיות של משרד הביטחון משימה לאומית וגאים לתרום מהידע ומהניסיון של רופאינו לשיפור השירות לנכי צה”ל”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות