נושאים קשורים

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
הסתדרות 480-100

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
ראשיאנשים עם מוגבלויות"שיקם וגידל אלופים": פרס מפעל חיים בספורט ליעקב ביננסון

“שיקם וגידל אלופים”: פרס מפעל חיים בספורט ליעקב ביננסון

כבוד ענק למאמן נבחרת השחייה הפראלימפית, שהביא אותה לפסגות ספורטיביות. אחראי ל-8 מתך 9 המדליות בטוקיו

יעקב ביננסון חוגג את ההישגים הגדולים בטוקיו. צילום: קרן איזקסון

כבוד גדול לספורט הנכים הישראלי: מאמן נבחרת השחייה הפראלימפית של ישראל יעקב ביננסון (48) הוא אחד מזוכי פרס מפעל חיים של משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט בקטגוריית מאמני השנה.   

הפרס יוענק במסגרת חגיגות 65 שנה למכון וינגייט. מטרת הפרס היא להוקיר את עבודתם ותרומתם של האנשים שהשפיעו על הספורט בישראל לאורך שנים. ביננסון קיבל את הפרס בשל “היותו מאמן פורץ דרך אשר גידל דורות רבים של מדליסטים פראלימפיים, אלופי עולם ושיאנים במשחקים הפראלימפיים”. תחת ניהולו סיימו השחיינים בכחול-לבן את המשחקים הפארלימפיים האחרונים בטוקיו עם שמונה מתוך תשע המדליות של ישראל, שש מתוכן מזהב: עמי דדאון (שתי זהב ואחת כסף), מארק מליאר (שתי זהב ואחת ארד) ואיאד שלבי (שתי זהב) – תוך שהם שוברים גם שיאי עולם.

מאז שעלה לישראל לפני כעשרים שנה, הקדיש ביננסון את חייו המקצועיים והאישיים לשחייה ולשחיינים הפראלימפיים. הוא פעל לשיקומם של הספורטאים והספורטאיות הפוטנציאליים שהגדיל לזהות עוד מבתי החולים השיקומיים, עד להעמדתם על הפודיום הפראלימפי כאלופים. “יעקב פרץ דרך באימון ושילוב ספורטאים עם מוגבלות ומגוון לקויות באמצעות השחייה” נכתב בהודעת הפרס. “חניכיו זכו להישגים יוצאי דופן, כאשר בין היתר ראוי לציין את שמונה המדליות הפראלימפיות מהאולימפיאדה האחרונה בטוקיו – מדליות אשר הסבו גאווה גדולה לאזרחי מדינת ישראל”.

בנוסף אליו זכו בפרס מפעל חיים הכדורסלן האגדי של מכבי ת”א ונבחרת ישראל מיקי ברקוביץ, מאמנת העל בכדורסל נשים אורנה אוסטפלד, איזי שירצקי, הפילנטרופ והבעלים של קבוצת עירוני קריית שמונה בכדורגל, מאמן הג’ודו ואחד ממייסדי הענף בישראל מוריס סמדג’ה (גם אביו של הג’ודוקא זוכה מדליית הארד האולימפית אורן סמדג’ה) ומאמן האתלטיקה הוותיק ברוך שפירא.

ביננסון עם חניכו איאד שלבי, שזכה בשתי מדליות זהב בטוקיו. צילום: קרן איזקסון

“ברכות חמות לזוכים ולזוכות בפרס מפעל חיים בספורט שמוענק השנה לראשונה”, בירך שר התרבות והספורט חילי טרופר, “פרס מפעל חיים בספורט מבטא את ההערכה העמוקה שיש לנו לאנשים ולנשים שהקדישו את חייהם לערכי הספורט ולקידום הספורט. משרד התרבות והספורט בראשותי מתחיל כאן מסורת של הכרת תודה לאלו שתרמו תרומה משמעותית לספורט הישראלי בעשייה מבורכת רבת שנים. יש לנו אנשים מופלאים בספורט הישראלי ואני שמח על ההזדמנות לעצור לרגע ולומר להם תודה גדולה בשם כולנו”.

בראש ועדת הפרס עומד אריק פינטו, יו”ר המועצה הלאומית לספורט ולשעבר מנכ”ל בנק הפועלים. החברים הנוספים בוועדה הם יקי אנוך, יו”ר מועצת מכון וינגייט, גב’ נורית דאבוש, יו”ר מועצת הרשות השנייה לשעבר, והמדליסטית הפראלימפית ענבל פיזארו. גם פינטו הצטרף לברכות: “אל הוועדה הגיעו קרוב ל-100 שמות של אנשי ונשות ספורט, כולם וכולן היו ראויים וראויות, אך בסוף היינו צריכים לבחור בראויים ביותר. דרך הוועדה התוודענו לתרבות ספורט ישראלית עשירה, ואין לי ספק שחלק מהשמות שבחנו עוד יזכו בשנים הבאות. הפרס נועד להביע הערכה, הוקרה וציון לשבח לפועלם ולתרומתם של העוסקים בספורט והמפתחים אותו, אשר הגיעו להישגים ולציוני דרך בתחומם, ובכך תרמו תרומה משמעותית לספורט הישראלי”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות