נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
הסתדרות 480-100

חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותתכירו את השחקן החירש הראשון שזוכה באוסקר

תכירו את השחקן החירש הראשון שזוכה באוסקר

טרוי קוטסור עשה לפנות בוקר היסטוריה בזכות המשחק שלו בסרט CODA, העוסק ביחסים בין הורים חירשים לבתם השומעת

השחקן וזוכה האוסקר הטרי טרוי קוטסור. צילום מוויקיפדיה

היסטוריה בטקס האוסקר שהתקיים לפנות בוקר (שני): השחקן החירש טרוי קוטסור זכה בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר על משחקו בסרט “CODA”, שמשמעות שמו היא “ילדים להורים חירשים”. לאחר ההכרזה נרשם רגע מרגש כאשר כל הקהל קם על רגליו והריע לשחקן בשפת הסימנים.

קוטסור הוא השחקן הגבר הראשון שזוכה בפרס היוקרתי (וגם הראשון שהיה מועמד). הזכייה שלו מגיעה 35 שנים אחרי זכייתה של חברתו לסרט (משחקת את רעייתו) – השחקנית החירשת מרלי מטלין – באוסקר על הופעתה הבלתי נשכחת בסרט “ילדים חורגים לאלוהים” משנת 1986.

“כשקיבלתי את ההודעה על המועמדות לפרס ידעתי שאני לא לבד כי מרלי נתנה לי השראה”, סיפר קוטסור. “זה מסע קשה להיות שחקן חירש כי יש כל כך מעט הזדמנויות בחוץ, אבל מרלי המשיכה ללכת בדרך שלה עם המון התמדה”.

“נמאס לי שמציגים חירשים כקורבנות”

הסרט “Coda”, שזמין לצפייה באפל TV, מבוסס על הסרט הצרפתי “משפחת בלייה”. הוא היה מועמד לפרס גלובוס הזהב לסרט הטוב ביותר, וזכה לפנות בוקר בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר.

הסרט הטוב ביותר. הטריילר של “Coda”

הסרט מביא את סיפורה של משפחה שבה ההורים החירשים נקלעים לקשיים עם עסק הדיג שלהם. בתם השומעת (אמיליה ג’ונס) מתחילה לטפח קריירה במוזיקה במקום להיכנס לעסק המשפחתי, דבר שמוביל להרבה מצבים רגשיים, משעשעים ומרגשים.

במהלך עונת הפרסים של 2022 קוטסור התגלה כמועמד המוביל במירוץ בקטגוריית שחקני המשנה, לאחר שזכה בפרס האקדמיה הבריטית לקולנוע, בפרס בחירת המבקרים ובפרס גילדת שחקני המסך על עבודתו בסרט. “נמאס לי שאנשים חירשים מוצגים כקורבנות”, אמר קוטסור לאחר אחת הזכיות, “בתפקיד הזה רציתי להראות כמה הדמות הזו של אב המשפחה החירש נאבקת בדיוק כמו כל אחד אחר. הדבר היחיד ששונה בו הוא שיטת התקשורת”.

לפני יותר מחודש העלה קוטסור בן ה-53 סרטון לטוויטר שמראה איך הוא נופל מהכיסא בתגובה על הכרזת מועמדותו לפרס BAFTA, האקדמיה הבריטית לקולנוע וטלוויזיה. לא מדובר במטאפורה, הוא באמת נפל מהכיסא, ואפשר לראות את זה בסרטון שהפך לוויראלי. במאית הסרט, סיאן הדר, פירסמה את הסרטון בטוויטר וכתבה: “האאא, התגובה של טרוי קוטסור למועמדות שלו כל כך מצחיקה, אני לא יכולה להפסיק לצפות בה”.

קוטסור אמר בתגובה: “שכחתי שלכיסא שלי יש גלגלים, אז החלקתי ואיבדתי את שיווי המשקל. לא הבנתי עד כמה הנפילה הזו תהיה ויראלית במדיה החברתית. לא הצלחתי לעצור את המומנטום”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות