
הביטוח הלאומי ורשות המיסים משיקות שירות משותף מקוון חדש. השירות מאפשר ללקוחות עם מוגבלות רפואית המבקשים שוועדה רפואית תקבע את שיעור הנכות לצורך הקלות במס, לנהל את תהליך הגשת הבקשה ללא צורך בהגעה פיזית למשרדים, תוך התנהלות מול שני הגופים במערכת מקוונת אחת.
המערכת החדשה, שנקראת “מערכת מקוונת לוועדה רפואית לפטור ממס”, מאפשרת הגשת בקשה לוועדה רפואית לפטור ממס הכנסה באופן מקוון, העברתה בממשק ישיר למס הכנסה ולביטוח הלאומי יחד עם כל המסמכים הנלווים, דו שיח מקוון עם מס הכנסה והביטוח הלאומי בנוגע לטיפול בבקשה, חיווי מלא ללקוח על סטטוס הבקשה, קליטה מקוונת של החלטת הוועדה, הטמעת החלטת הוועדה במערכות ומתן אישורים באזור האישי ללקוח, בשני הארגונים.השימוש במערכת, שעבר מחשוב מהקצה אל הקצה, ייעל ויזרז את הטיפול בבקשות, והוא חלק משיתוף פעולה בין הגופים שנועד לצמצם ביורוקרטיה, להפחית שימוש בניירת ולהנגיש פעולות ושירותים מקוונים לציבור.
מהלך זה מגיע בהמשך לקידומם של מהלכים מקוונים נוספים ברשות המיסים, כמו תיאום מס באופן מקוון, דו”ח מקוון מלא, שומה אוטומטית במיסוי מקרקעין ועוד, וכן בביטוח הלאומי, כגון ועדות רפואיות בווידיאו צ’אט, הקלטתן, הנגשה לאוכלוסייה הערבית והחרדית ועוד.
“צמצום הביורוקרטיה ושיפור השירות לאזרח הם תהליך מחויב המציאות של כל ארגון החפץ חיים, ובוודאי ברגעים שבהם אדם זקוק לסיוע”, אמר מנכ”ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר. “תהליכים שדרשו בעבר המצאת טופסולוגיה וטרטור בין מספר ארגונים, מתנקזים היום לתהליך יעיל ומקוצר עבור האזרח, וזהו בדיוק הכיוון שאנו ממשיכים לשאוף אליו כדי להעניק סיוע סוציאלי באופן ממחושב ואפקטיבי”.
מנהל רשות המיסים ערן יעקב אמר כי “המערכת המקוונת לוועדה רפואית לפטור ממס תקל על אנשים עם מוגבלויות לממש את זכאותם להטבות מס. השקת המערכת משקפת את מחויבותה העמוקה של רשות המיסים למטרה חברתית זו, כמו גם את מחויבותנו לשיפור השירות עבור כלל הציבור, דרך העברה של מגוון פעולות לאמצעים דיגיטליים וערוצים מקוונים”.