נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותהשוטרים נדהמו: לנהג שנחשד בשכרות יש תעודת עיוור 100%

השוטרים נדהמו: לנהג שנחשד בשכרות יש תעודת עיוור 100%

הנהג שנעצר, תושב הצפון, מעולם לא החזיק רישיון נהיגה. שופטת ביהמ"ש השלום בעכו: "הוא בדרגת מסוכנות גבוהה"

תעודת עיוור לדוגמה

תושב הצפון הגיע לפני כשבועיים ברכבו לבקר חבר בבית החולים מזרע בעכו. מפיו נדף ריח חזק של אלכוהול וברכב נמצא בקבוק בירה פתוח. למרות זאת, הוא סירב לבצע בדיקת שכרות. השוטרים שעצרו אותו גילו כי אין לו רישיון נהיגה ומעולם לא היה לו, וגם אין לו ביטוח, אבל הדבר שהכי הדהים אותם היה שהוא מחזיק תעודת עיוור בדרגת 100%.

המקרה המוזר הזה הגיע לפתחו של בית המשפט השלום לתעבורה בעכו, בפני השופטת אסתר טפטה גדרי. השופטת דנה בבקשתו של הנהג לבטל את האיסור המנהלי שהוטל עליו על שימוש ברכב למשך 30 יום. לטענתו, זה בכלל לא הוא שנהג ברכב.

השוטרים הציגו תמונה שונה לחלוטין. לדבריהם, הוא הגיע לפתח בית החולים בשעות הצהריים עם רכבו, מסוג “סוזוקי” לבנה, כאשר הוא שתוי. “שאלנו אותו האם הוא שתה, והוא ענה שכן – ‘כמה בירות'”, הם העידו .”הוא גם אישר שהרכב שלו”. בנוסף, עדים שנכחו במקום האירוע מסרו כי הם ראו אותו נוהג ברכב, בניגוד לאמירותיו.

בין העדים היו גם מאבטחי בית החולים, שאישרו כי הוא אכן נהג ברכב. אחד מהם סיפר שרכב מסוג “סוזוקי” בצבע לבן נכנס מהשער של בית החולים לאחר שהנהג הציג תעודת נכה. כאשר נשאל האם זיהה לחלוטין את הנהג, אישר המאבטח שכן. גם חברו למשמרת אישר כי העצור הוא זה שנהג ברכב, ובעת שהאחרון היה באחת ממחלקות בית החולים, הוא פתח קריאה והזעיק את השוטרים לעצור אותו.

מדו”ח הפעולה של השוטרים עולה כי לא רק שנדף מהנהג ריח חזק של אלכוהול, אלא שגם התנהגותו הייתה פרועה. לדברי אחד השוטרים, כאשר ביקשו ממנו לבצע בדיקת ינשוף לצורך איתור אלכוהול בגופו – הוא השתולל מכעס.

בעקבות זאת, השופטת טפטה גדרי דחתה את טענתו שלא נהג ברכב וקבעה כי “חומרת העבירות שמיוחסות לו – נהיגה בשכרות מכוח סירוב ונהיגה ללא רישיון נהיגה מעולם – אינן מצדיקות ביטול איסור השימוש ברכב”. השופטת ציינה עוד שהנהג לא הוציא רישיון נהיגה מעולם, וכי לחובתו רישום פלילי שהתיישן, והוא בדרגת מסוכנות גבוהה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות