נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותנכים לא צריכים להגיע יותר לביטוח לאומי לצורך קבלת הקלה במס

נכים לא צריכים להגיע יותר לביטוח לאומי לצורך קבלת הקלה במס

הודות לשירות מקוון חדש של הביטוח הלאומי ורשות המיסים. ביטוח לאומי: "רוצים להעניק סיוע סוציאלי באופן אפקטיבי"

מנכ”ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר

הביטוח הלאומי ורשות המיסים משיקות שירות משותף מקוון חדש. השירות מאפשר ללקוחות עם מוגבלות רפואית המבקשים שוועדה רפואית תקבע את שיעור הנכות לצורך הקלות במס, לנהל את תהליך הגשת הבקשה ללא צורך בהגעה פיזית למשרדים, תוך התנהלות מול שני הגופים במערכת מקוונת אחת.

המערכת החדשה, שנקראת “מערכת מקוונת לוועדה רפואית לפטור ממס”, מאפשרת הגשת בקשה לוועדה רפואית לפטור ממס הכנסה באופן מקוון, העברתה בממשק ישיר למס הכנסה ולביטוח הלאומי יחד עם כל המסמכים הנלווים, דו שיח מקוון עם מס הכנסה והביטוח הלאומי בנוגע לטיפול בבקשה, חיווי מלא ללקוח על סטטוס הבקשה, קליטה מקוונת של החלטת הוועדה, הטמעת החלטת הוועדה במערכות ומתן אישורים באזור האישי ללקוח, בשני הארגונים.השימוש במערכת, שעבר מחשוב מהקצה אל הקצה, ייעל ויזרז את הטיפול בבקשות, והוא חלק משיתוף פעולה בין הגופים שנועד לצמצם ביורוקרטיה, להפחית שימוש בניירת ולהנגיש פעולות ושירותים מקוונים לציבור.

מהלך זה מגיע בהמשך לקידומם של מהלכים מקוונים נוספים ברשות המיסים, כמו תיאום מס באופן מקוון, דו”ח מקוון מלא, שומה אוטומטית במיסוי מקרקעין ועוד, וכן בביטוח הלאומי, כגון ועדות רפואיות בווידיאו צ’אט, הקלטתן, הנגשה לאוכלוסייה הערבית והחרדית ועוד.

“צמצום הביורוקרטיה ושיפור השירות לאזרח הם תהליך מחויב המציאות של כל ארגון החפץ חיים, ובוודאי ברגעים שבהם אדם זקוק לסיוע”, אמר מנכ”ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר. “תהליכים שדרשו בעבר המצאת טופסולוגיה וטרטור בין מספר ארגונים, מתנקזים היום לתהליך יעיל ומקוצר עבור האזרח, וזהו בדיוק הכיוון שאנו ממשיכים לשאוף אליו כדי להעניק סיוע סוציאלי באופן ממחושב ואפקטיבי”.

מנהל רשות המיסים ערן יעקב אמר כי “המערכת המקוונת לוועדה רפואית לפטור ממס תקל על אנשים עם מוגבלויות לממש את זכאותם להטבות מס. השקת המערכת משקפת את מחויבותה העמוקה של רשות המיסים למטרה חברתית זו, כמו גם את מחויבותנו לשיפור השירות עבור כלל הציבור, דרך העברה של מגוון פעולות לאמצעים דיגיטליים וערוצים מקוונים”.

הקליקו למערכת מקוונת לוועדה רפואית לפטור ממס

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות