נושאים קשורים

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
הסתדרות 480-100

האם זה הרכב הנגיש בעולם?

המעצב הראשי של ענקית רכבי היוקרה יגואר חבר לארגון שמתמחה בהנגשה – ויחד הם עיצבו את ה-eVita, מכונית חשמלית שנועדה לאכסן כיסאות גלגלים בקלות
ראשיאוטיזם"על הבמה, האוטיזם נעלם" - אלבום בכורה לדניאל עמית

“על הבמה, האוטיזם נעלם” – אלבום בכורה לדניאל עמית

המוזיקאי כבר הספיק לצבור מאות אלפי צפיות ברשת ויש לו מסר: "אם יש לך כישרון, גם אם אתה עם אוטיזם או כל מוגבלות אחרת, מגיע לך להצליח"

דניאל עמית - אוטיסט גאה. צילום יפעת פאר
דניאל עמית – אוטיסט גאה. צילום יפעת פאר

דניאל עמית (25), הוא זמר, כותב ומלחין, צייר קומיקס שהוציא לאור שלושה ספרי קומיקס מצליחים, צלם חובב וספורטאי. בנוסף לכל אלה, דניאל הוא גם אוטיסט גאה. בימים אלה הוא מוציא את אלבום הבכורה שלו, שעליו עבד בשלוש השנים האחרונות. בראשון הקרוב בערב תתקיים השקת האלבום הראשון שלו, שכל כולו פרי יצירתו.

בגיל שנתיים וחצי, אובחן דניאל כאוטיסט, עם חוסר הבנת סיטואציות חברתיות וקשיי תקשורת. “הכוח שלמדתי לשאוב, דווקא מתוך הקושי שלי כאוטיסט, הוא היכולת להתעלות מעל הקושי. לקחתי את אוסף החוויות והמחשבות שלי, ויצרתי מהם שירים ומנגינות בטקסטים שמתארים את העוצמות האלה שאני חווה. האלבום מייצג חלק מתהליך ההתמודדות שלי עם עצמי”. 

“כדי לשרוד הייתי חייב לאטום את עצמי מהעולם”

באלבום שכתב, “האור”, יש שמונה שירים, בהם “מצטער יקירתי”, “עכשיו להקשיב”, “איפה את” ושיר הנושא, “האור”, שזכו למאות אלפי צפיות, קיבלו ביקורות מפרגנות ומרגשות, נוגנו בכל תחנות הרדיו וחלקם אף הושמעו במסגרת פלייליסטים. דניאל הצליח להגשים את החלום ולהוציא את אלבום הבכורה שלו, בזכות קמפיין מימון המונים מוצלח, שבמסגרתו זכה לתמיכה גורפת ומרגשת של הקהל.

האם אתה רואה את עצמך כשגריר, או שאתה מעדיף להתבטא רק בשם עצמך?

“כל בני האדם עוברים חוויות חיים שנעות בין עצב לשמחה, הצלחה וכישלון, אהבות ולב שבור – אולם החיים כאוטיסט מזמנים את החוויות הללו בעוצמות יותר גבוהות. אני מעדיף להתבטא רק בשם עצמי ומדבר על החוויות שאני חווה. אני לא מייצג אף אחד חוץ מאת עצמי, אבל כיף לי שאני מצליח לתת השראה לאחרים ולגרום לכך שיש אוטיסטים שמתגאים בעצמם בגלל שראו אותי. חלקם אפילו הולכים עם חולצת “אני אוטיסט גאה” שאני לובש בדרך כלל, וזה משמח אותי מאוד”. 

אבל לא תמיד הכול ורוד, להיפך. דניאל מספר בכנות כובשת כי “לאוטיסטים יש בעיה בוויסות החושי, וזה משפיע על כל החושים. כאשר מרגישים הכול חזק, עוצמת החוויה חזקה, מבלבלת ומפחידה – לזה קוראים הצפה. כשהייתי קטן בניתי חומות, וכדי לשרוד הייתי חייב לאטום את עצמי מהעולם. יש כאלה שאחרי שקראו את הספרים שכתבתי על החוויות שלי, הרגישו הקלה לגבי עצמם, בגלל  שיש עוד מישהו שמרגיש כמותם ומדבר ממש כמוהם. בעקבות זה הם שינו את התחושות שלהם לגבי האוטיזם וזה עושה לי טוב”.

מה האתגרים בעמידה על במה מול קהל?

“אני לא חווה אתגר כשאני עומד מול קהל, להיפך. כשאני על הבמה אני מרגיש שהאוטיזם נעלם. אני לא מרגיש צורך לנסות להבין את הקודים החברתיים, או מה אנשים חושבים עליי. אני לא פוחד שיכעסו עליי בגלל שלא מבינים את ההתנהגות שלי, אני לא חייב קשר עין. אני מרגיש טוב ובטוח בעצמי על הבמה, כי אני יודע שאני מוכשר ויש לי מה להציע  וזה כיף גדול. אבל כשאני יורד מהבמה האוטיזם חוזר ואיתו החרדה החברתית”.

“צוחק על עצמי ולא דופק חשבון לאף אחד”

מאיפה אתה שואב השראה?

“החיים שלי מהווים המון השראה עבורי. באלבום אני מדבר על חווית הבדידות שאני חווה, על אהבה, גם נכזבת, על השלמה וקבלה. ספרי הקומיקס שלי, “אוטיסטה”, מבוססים על הומור עצמי ושחור. אני צוחק על עצמי, צוחק על הסובבים אותי, על החברה שסביבנו, ולא דופק חשבון לאף אחד”.

האם יש מסר שאתה רוצה להעביר בשירים שלך?

“הדבר העיקרי שאני מעביר בשירים שלי – וזה מה שהבנתי מתגובות של אנשים שאין להם קשר לאוטיזם – זה שכולנו חווים את אותן החוויות, בין אם אנחנו אוטיסטים ובין אם לא. ההבדל הוא, שאצלנו החוויות הרגשיות לא מווסתות ולכן אנחנו חווים את כל מה שכולם מרגישים בעוצמות גבוהות יותר”. 

דניאל מוסיף כי “כולנו סובלים מבדידות, שברון לב, אכזבה, ועוברים גם ימים של תקווה ואופטימיות, ועל זה הדגש. המסר שלי הוא שכולנו שווים. אם אתה אוטיסט ויש לך כישרון, מגיע לך להצליח בזכות הכישרון ולא בגלל האוטיזם. מאוד חשוב לי שיבואו להשקה שלי לא רק אוטיסטים, אלא כל סוגי האנשים, כי השירים שלי מדברים אל כולם ומספקים הצצה אל העולם שלי כאוטיסט”.

השקת האלבום של דניאל תתקיים ביום ראשון הקרוב, 10.4.22, בשעה 20:00, בבית היוצר, נמל תל אביב. 

לאיוונט בפייסבוק | להזמנת כרטיסים

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות