נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותדורון נשר על ברוס וויליס: "נאלצנו לקבל חבר מכובד לחולי האפאזיה"

דורון נשר על ברוס וויליס: “נאלצנו לקבל חבר מכובד לחולי האפאזיה”

נשר, שגם לקה במחלה שפוגעת ביכולת לתקשר, אומר שהיא תלווה אותו כל חייו, ומתבדח: אם וויליס יצא מזה - אכתוב לו תפקיד

ברוס וויליס (מימין) ודורון נשר. צילום - Gage Skidmore, ויקיפדיה
ברוס וויליס (מימין) ודורון נשר. צילום – Gage Skidmore, ויקיפדיה

מחלת האפאזיה עלתה לאחרונה לכותרות, לאחר שבתו של השחקן ברוס וויליס הודיעה שאביה לקה בה, ולכן יפרוש ממשחק. אבל למחלה יש כמובן השפעה מעבר לקריירה. היא פוגעת באחת היכולות הבסיסיות שלנו כבני אדם – לתקשר ולהבין אחד את השני.

“אני כל יום עובר את האפאזיה מחדש. זה פגיעה שמלווה אותי לעולם ועד”, אומר לאתר שווים איש התקשורת דורון נשר, שמבין טוב מכולנו מה עובר וויליס. נשר לקה באירוע מוחי לפני עשור, ובעקבותיו גם באפאזיה. את תהליך השיקום שלו, הוא תיעד בספר “המוח שלי ואני” שיצא לפני כשנה.

“אני חייב לרכב על האופניים של נכים, כדי להריץ את הדם אל הקצוות. כי בלי זה אני מתקשה לדבר שוטף”, הוא אומר, “ד״ר סורוקר, המומחה בבית לווינשטיין, תומך בגישה שלי. הוא טוען שיש לו סימוכין. הוא סיפר שבאליפות העולם בשח-מט בהלסינקי, בין בובי פישר לבוריס ספאסקי, שני המתמודדים הביאו מומחים לכושר גופני. למרות שהם התחרו בשח-מט, הכושר הגופני הכללי היה חלק מהתחרות. עד כדי כך. במקרה שלי הוא צדק לחלוטין”, מסביר נשר.

שמחה מהולה בעצב

לדבריו, המקרה של ברוס וויליס מהווה “שמחה מהולה בעצב”, בקרב חולי האפזיה. “גם זכינו בעניין של התקשורת במחלה, וגם נאלצנו לקבל חבר מכובד לחולי האפאזיה”, הוא אומר.

עם זאת, מצבו של וויליס לא ידוע לפרטי פרטים, כי משפחתו שומרת על פרטיותו. “יש הרבה פנים למחלה הזו”, אומר נשר, “למשל קחי את אייל פלד ידידי. הוא שכב יום וחצי לבד עד שמצאו אותו. הנזק הנגרם הוא בהתאם”.

“השאלות לגבי ברוס וויליס”, אומר נשר, “הן איפה הוא נפגע, איזה טיפול מתאים לו וכמה זמן צריך לעבור”.

הוא יוכל לחזור למסך, כפי שאתה חזרת לכתוב?

“אני מקווה שכן. אני אכתוב לו תפקיד. וביחד נופיע בקיבוצים, אני וברוס ויליס 2”.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות