נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאוטיזםההסתבכות של רונאלדו עם נער אוטיסט שרצה לצלם אותו

ההסתבכות של רונאלדו עם נער אוטיסט שרצה לצלם אותו

התקרית האלימה אירעה בסיום משחק בזמן שהנער ניסה לצלם את השחקן. אימו: "הוא בהלם מוחלט". רונאלדו: "מתנצל"

רונאלדו. צילום: Ray Booysen (מתוך ויקיפדיה)

סרטון שבו נראה כוכב הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו מנפץ טלפון סלולרי אחרי הפסד של קבוצתו מנצ’סטר יונייטד אתמול, הפך לסופר-ויראלי ברשת. עכשיו מתברר שהטלפון שייך לנער אוטיסט, בן 14, שבסך הכל רצה לצלם תמונה של אגדת הכדורגל.

אתמול (שבת) הלך ג’ייק הארדינג, תושב אפטון, יחד עם אימו לראות משחק של קבוצתו האהובה אברטון באיצטדיון גודיסון פארק בליברפול, אנגליה. זו הפעם הראשונה שבה הוא עושה את זה, ולשמחתו הרבה המשחק הסתיים בניצחון 0:1 לאברטון.

“בסוף המשחק שחקני מנצ’סטר יונייטד התחילו ללכת לכיוון חדרי ההלבשה”, שיחזרה אימו של ג’ייק, שרה, את האירוע. “היינו ממש ליד המנהרה שבה הם עברו, והבן שלי צילם את כולם. ואז רונאלדו התכופף כדי להוריד את הגרב כי הרגל שלו דיממה, וג’ייק הוריד את הטלפון נמוך יותר כדי לצלם אותו. הוא אפילו לא דיבר”.

“הוא לא ממש עיכל את מה שקרה”. ג’ייק הארדינג (צילום: שרה קלי)

לדבריה, “מה שקרה זה שרונאלדו, שהיה במצב רוח נוראי, שלח את היד והעיף את הטלפון מהיד של ג’ייק אל הרצפה, ואז פשוט המשיך ללכת”. לכלי התקשורת באנגליה היא הציגה תמונות של הטלפון המנופץ של בנה וגם חבלות ביד שלו: “אפשר לראות לפי המכה שהוא פגע לו ביד, אני פשוט לא מאמינה שאני מדברת על זה”.

ג’ייק, מספרת שרה, הוא אוטיסט ויש לו גם דיספרקסיה (לקות בדיבור עקב קשיי תכנון). “הוא בהלם מוחלט ממה שקרה”, סיפרה לעיתונאים, “זה הרס את המשחק הראשון שלו באיצטדיון. גם אני בכיתי ורעדתי. הוא לא ממש עיכל את מה שקרה עד שהוא חזר הביתה. עכשיו הוא ממש כועס על זה, ואני חוששת שהוא לא ירצה ללכת שוב למשחק. עד הרגע הזה הייתה לנו חוויה נהדרת. זה הרס לחלוטין את היום והותיר אותנו עם טעם רע בפה.

“נכון, רונאלדו הוא שחקן גדול”, סיכמה האם, “הוא סמל. אבל זה ילד אוטיסט, והוא הותקף על ידי שחקן כדורגל. ככה אני רואה את זה בתור אמא”.

הטלפון של ג’ייק הארדינג, לאחר התקרית (צילום: שרה קלי)

כבר במוצאי שבת התנצל רונאלדו על ההתפרצות שלו. קצת לפני השעה 22:00 הוא כתב באינסטגרם: “אף פעם לא קל להתמודד עם רגשות ברגעים קשים. עם זאת, אנחנו תמיד צריכים לכבד, להיות סבלניים ולתת דוגמה לכל הצעירים שאוהבים את המשחק היפה. אני רוצה להתנצל על ההתפרצות שלי, ואם אפשר אני רוצה להזמין את האוהד הזה לצפות במשחק באולד טראפורד כאות למשחק הוגן וספורטיבי”.

המשטרה המקומית אישרה כי היא מקיימת קשר עם מנצ’סטר יונייטד וגם עם אברטון בעקבות דיווחים על כך שנער הותקף לכאורה על ידי שחקן חוץ במשחק.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות