נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותולתפארת מדינת ישראל: עשהאל שבו ידליק משואה ביום העצמאות

ולתפארת מדינת ישראל: עשהאל שבו ידליק משואה ביום העצמאות

שבו איבד את רגלו בגיל 9, כשמחבל נכנס לביתו ורצח את הוריו ושלושת אחיו. "עשהאל הוא סמל לניצחון הרוח"

עשהאל שבו, שאיבד את רגלו בתור ילד לאחר שמחבל רצח את הוריו ואת שלושת אחיו, ידליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל, שייערך ב-4 במאי בהר הרצל.

עשהאל שבו. הצטרף לנבחרת ישראל בכדורסל

שבו, כיום תושב רמת גן, היה רק בן תשע כשמחבל נכנס לבית הוריו ביישוב איתמר ורצח את משפחתו לנגד עיניו. מאתיים רסיסים ושלושה כדורים חדרו לגופו וקטעו את רגלו. למרות הפציעה הקשה והאובדן המצמרר של בני משפחתו, עשהאל נאבק לקום ולהתגבר על הכאב והנכות. לאחר שיקום ארוך בבית החולים ואימונים מאומצים הוא הפך לאלוף ישראל בשחייה, וייצג את ישראל בתחרויות שחייה בין-לאומיות. את רוח הלחימה והאהבה לספורט שבו לקח אתו גם למגרשי הכדורסל: הוא הצטרף לנבחרת ישראל בכדורסל, ואף גויס כשחקן מוביל לליגה הטובה בעולם בענף כדורסל הנכים.

בהודעה שפרסם שר התרבות והספורט ויו”ר הוועדה לסמלים ולטקסים, חילי טרופר, נכתב כי “בהתמודדותו יוצאת הדופן עם הטרגדיה הקשה שפקדה אותו, מייצג עשהאל את ניצחונה של רוח היצירה, הבנייה והעשייה. בשנים האחרונות חזר למגרשי הכדורסל, שם עשה את צעדיו הראשונים, וכיום הוא מאמן צעירים עם מוגבלויות בכל גווני הקשת הישראלית. בנוסף, שבו גם מרצה לבני נוער ולבנות נוער ברחבי הארץ על ההתמודדות שלו עם האתגרים בחייו”.

טרופר הוסיף כי “עשהאל שבו הוא סמל לניצחון הרוח. מתוך שבר גדול, אובדן  אם ושלושה אחים ופציעה קשה, הוא בחר לצמוח. עשהאל הוא ספורטאי מצטיין, איש חינוך ומודל עבור כל מי שמתמודד עם קושי ומתעקש לנצח כל יום מחדש”.

מי שהמליצה על שבו להדלקת המשואה היא הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות, בראשות מנהל מרכז ההסברה, מושיק אביב. השר טרופר קיבל את המלצת הוועדה.

בנוסף לשבו הודיע שר התרבות על עוד שני מדליקי משואות: את משואת צה”ל תדליק סגן הדר כהן, מפקדת פלוגת עולות חדשות בבסיס מחו”ה אלון של חיל החינוך; ואת משואת התפוצות תדליק אליזבטה שרסטוק מאוקראינה, העומדת בראש המרכז לסיוע הומניטרי “חסד חיים”. שרסטוק פועלת מאז תחילת המלחמה להגן על חיי יהודים באוקראינה ולהעניק להם ביטחון.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות