נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםארה"ב: נער עם אוטיזם נמצא לאחר שנעדר במשך שלוש שנים

ארה”ב: נער עם אוטיזם נמצא לאחר שנעדר במשך שלוש שנים

התושבים והמשטרה חשבו שמדובר בדייר רחוב, עד שמצאו אותו ישן בתחנת דלק והחליטו לחקור אותו באופן יותר יסודי

קונורג'ק אוסוולט בתחנת הדלק שבה ישן, ובתמונה שפירסמה משפחתו
קונורג’ק אוסוולט בתחנת הדלק שבה ישן, ובתמונה שפירסמה משפחתו

קונרג’ק אוסוולט (Connerjack Oswalt), נער בן 19 עם אוטיזם, נמצא בתחנת דלק ביוטה שבארצות הברית, כ-1,200 קילומטר מביתו בקליפורניה, לאחר שנעדר במשך כשלוש שנים.

מהמשטרה המקומית בפארק סיטי שביוטה נמסר כי בשבועות האחרונים אזרחים דיווחו על דייר רחוב שדוחף עגלה ממקום למקום. שוטרים ניגשו אליו והציעו לו סיוע ומזון, אבל הוא סירב. במשטרה אומרים שלא הייתה סיבה לעצור אותו או לבקש ממנו להזדהות, כי הוא לא ביצע שום עבירה.

לפני כשבועיים המשטרה קיבלה דיווח שהאדם הזה ישן מחוץ לחנות בתחנת דלק. שוטרים שהגיעו למקום לקחו אותו לניידת בשביל להתחמם. אז הם הבינו שמדובר באדם עם אוטיזם שלא מתקשר, ונטלו ממנו טביעות אצבע.

לאחר חקירה ודפדוף ידני במאגר של נעדרים, הם גילו שמדובר שהוא עונה לתיאור של נער שנעדר מאז 2019. השוטרים התקשרו לאביו החורג ג’רלד, שהגיע לפגוש אותו, בעוד האם סוזן חיכתה בבית.

“זה הוא?”, שאלה האם בטלפון, “הוא קצת יותר מבוגר, אבל כן”, השיב האב בסרטון שתועד בתחנת המשטרה. “אוי אלוהים. הבן שלי חי”, ענתה האם בהתרגשות.

מודים על זה שהוא בריא ושלם

האם סיפרה לעיתונים אחרי שהתאחדה עם בנה, שלפני שלוש שנים מישהו שלח את בנה “לחפש את עצמו”, אז הוא פשוט יצא מהבית ומאז לא נמצא, וההורים לא חדלו מהחיפושים מדי יום. יתר הפרטים על נסיבות ההיעדרות, ועל איפה שהה במהלך ההיעדרות עדיין לא ידועים.

“אנחנו מודים על זה שהוא בריא ושלם, ושקיבלנו את הבן שלנו בחזרה. זה הדבר הכי חשוב עבורנו”, היא סיכמה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות