נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים
הסתדרות 480-100

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותגם משואה וגם גביע אירופה? הערב המשחק הגורלי של עשהאל שבו

גם משואה וגם גביע אירופה? הערב המשחק הגורלי של עשהאל שבו

קבוצתו של שבו, שאיבד את משפחתו בפיגוע וידליק משואה ביום העצמאות, מתמודדת הערב בגמר היורוקאפ בכדורסל כיסאות גלגלים

עשהאל שבו במדי קבוצתו ספיבק איל”ן רמת גן. צילום: קרן איזיקסון

בשבוע הבא, ערב יום העצמאות ה-74, יתכבד עשהאל שבו, משחקני הכדורסל בכיסאות גלגלים המצליחים בישראל, להיות אחד מ-12 משיאי המשואות. אבל ייתכן שעוד קודם לכן הוא יניף עוד משהו היסטורי – את גביע אירופה.   

אמש, רשמו כדורסלני קבוצת ספיבק איל”ן רמת גן, קבוצתו של שבו, הישג אדיר כאשר העפילו לגמר טורניר היורוקאפ היוקרתי בהאנובר שבגרמניה. זאת, לאחר ניצחון בחצי הגמר מול טולוז מצרפת. מי שעומדת כרגע בין שחקני איל”ן לבין הגביע ההיסטורי היא קבוצת גראן קנריה הספרדית, שתתמודד מולם הערב על התואר הנכסף. המשחק יועבר היום (א’) בשידור ישיר באתר ONE בשעה 17:45.

שבו הוא קפטן קבוצת ספיבק איל”ן רמת גן ואחד מהכדורסלנים המצטיינים שלה. הוא היה רק בן תשע כאשר מחבל נכנס לבית הוריו ביישוב איתמר ורצח את אמו ושלושה מאחיו לנגד עיניו. מאתיים רסיסים ושלושה כדורים חדרו לגופו וקטעו את רגלו. למרות הפציעה הקשה והאובדן של בני משפחתו, הוא נאבק לקום ולהתגבר על הכאב והנכות.

כאמור, בשבוע הבא, ה-4 במאי, הוא ידליק משואה בטקס הדלקת המשואות המרכזי. עכשיו האירוע עשוי להפוך לשמחה כפולה, אם קבוצתו  תזכה הערב ביורוקאפ, הנחשב ליורוליג של הכדורסל האירופי בכיסאות גלגלים. מלבד שבו, בלטו בקבוצה לאורך כל הטורניר הקלעים עידו מימו, ראדי דגמין ועידו שקורי.

ישראלי נוסף, עמית ויגודה, המכונה “דני אבדיה של כדורסל כיסאות הגלגלים”, השלים הישג יפה כאשר זכה היום עם קבוצתו האנובר במקום החמישי בטורניר. קבוצת בית הלוחם חיפה משחקת בשעה זו על המקומות 7-8 במפעל.

לינק למשחק הגמר >>> https://sportdeutschland.tv/hannover-united/eurocup-1-finale-bsr-ace-gran-canaria-ilan-ramat-gan

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות