נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזם"בעיריית חיפה מעדיפים יאכטות על חיוך של ילדים עם מוגבלות"

“בעיריית חיפה מעדיפים יאכטות על חיוך של ילדים עם מוגבלות”

מחלוקת עם מועדון השיט בחיפה מאיימת על המשך קיום המקום. בעקבות פניית "שווים", העירייה הקפיאה את הליכי הפינוי

מועדון השייט בחיפה
מועדון השייט בחיפה

מועדון השייט הוותיק בחיפה, שמארח בחינם עשרות ילדים עם מוגבלויות, בסכנת סגירה. בעיריית חיפה ביקשו לפנות אותו, ככל הנראה עבור הקמת מעגן סירות במקומו. בעקבות פניית “שווים”, העירייה עצרה הליכים משפטיים שפתחה נגד המועדון, אבל קוראת למנהליו להגיע להליך גישור. 

“אם המועדון יפונה, לבן שלי ולעוד 42 ילדים, נערים ובוגרים על הרצף האוטיסטי, לא יהיה לאן ללכת”, אומרת ל”שווים” רינה מילמן, אמא של מאור בן ה-23 מנשר, “חייבים להתעלות מעל הפוליטיקה עבור הילדים שלנו”. 

רינה (מימין) ומאור
רינה ומאור

לא רוצים להתפנות 

מועדון השייט הוא אחד היוקרתיים בישראל, ומתאמנים בו 140 שייטות ושייטים, כולל חברי הנבחרת האולימפית. בנוסף לפעילות זו, המועדון מקיים פעילויות בחינם עבור אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם. 

המועדון הוקם בחוף השקט בחיפה לפני כ-20 שנה, כאשר חברת נמלי ישראל העניקה לו את הקרקע בגיבוי העירייה. אבל לפני כשנה דו”ח מבקר העירייה קבע כי האחרונה פעלה באופן לקוי בעת החתימה על ההסכם. העירייה פנתה למועדון וביקשה לחתום על הסכם חדש, ובו סעיף שמאפשר לה לפנות את המועדון בהתראה של 30 יום. 

במועדון סירבו לחתום על הסכם עם סעיף כזה, שלמעשה יאפשר לסגור אותו בכל רגע נתון. שני הגופים נכנסו להליך ארוך של משא ומתן, וכשזה נכשל העירייה פנתה להליכים משפטיים ואיימה על המועדון שתפנה אותו. בנוסף, נודע לאנשי המועדון כי עיריית חיפה פועלת להקמת מעגן סירות בחוף והימצאותו של המועדון מפריעה לכך. 

“מעדיפים יאכטות לעשירים על החיוך של הילדים” 

“המקום הזה הוא אוויר לנשימה עבור המשפחות, הילדים והבוגרים”, אומרת מילמן. “קיבלו אותנו ללא תנאים אחרי שניסינו לשלב את מאור בצופי ים, אבל השילוב לא עבד כפי שמצופה. מאור אוהב מאוד את המועדון ואני לא יודעת איך לספר לו שיכול להיות שבקרוב לא יהיה לו לאן ללכת אחרי הצהריים”. 

דוד חבוב, מרכז קבוצת הילדים עם מוגבלות במועדון ומנהל דף הפייסבוק “אוטיזם ופיתוח יכולות בבית הספר של החיים”, אומר: “בעיריית חיפה כנראה מעדיפים יאכטות עבור עשירי ישראל על פני הרווחה והחיוכים של הילדים. מדובר על ילדים בני 10 עד 25, שמרביתם על הרצף האוטיסטי בדרגות נמוכות עד גבוהות. מי שמכיר את הנושא מקרוב יודע כי אמנם הילדים מתבגרים מבחינת מראה, אך מרביתם, בעיקר אלה שבדרגות תפקוד נמוכות, עדיין נשארים ילדים ברמה הקוגניטיבית. זה עוול גדול לקחת מהילדים האלה את הדברים שעושים להם טוב”.  

חבוב הוסיף, “עיריית חיפה גרמה לנו עוול נוראי. הם לקחו מאיתנו את המזח השחור המונגש, ובעקבות כך חסמו לנו את הגישה לים. לכן, היום אנחנו לא יכולים לעלות על סירות יותר ואנחנו מקיימים את הפעילות שלנו רק בקו החוף”.

דוד חבוב, מרכז קבוצת הילדים עם מוגבלות במועדון

עיריית חיפה: קוראת למועדון להסדיר את הפעילות” 

מעיריית חיפה נמסר: “העירייה חוזרת וקוראת לעמותת שייט חיפה לחתום על ההסכם הנדרש להסדרת פעילותה בחוף השקט. מזה כשנה, פועלים רשות הים והייעוץ המשפטי של עיריית חיפה לחתימת הסכם בר רשות, בדומה להסכמים עליהם חתומים גופים אחרים הפועלים בחוף השקט. 

“חתימת ההסכם מתחייבת על פי הדין, כללי המנהל התקין והערות מבקר העירייה, והיא נועדה להסדיר את מעמדה ופעילותה של העמותה בחוף. עיריית חיפה פועלת לפיתוח, קידום ועידוד הספורט והפעילות הימית ובתוך כך להסדרת הממשקים מול כל הגורמים הפועלים בתחומים אלה.  

“במסגרת זו, עשו נציגי העירייה ניסיונות רבים להגיע לידי הבנות עם העמותה, אולם נציגיה סירבו לחתום על כל הטיוטות שהועברו אליהם וגובשו יחד עמם בהסכמה, לאחר שעות רבות של דיונים ומשא ומתן. בנסיבות אלה, ולאחר שכל ניסיונות ההידברות נדחו על-ידי העמותה, לא נותרה בידי העירייה ברירה אלא להוציא מכתב פינוי. אולם העירייה חוזרת ופונה כאמור לעמותה, גם בשעה זו, לחתום על ההסכם ולהסדיר את פעילותה”. 

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות