נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותבזמן הפיטורים: עובדים לעגו למוגבלות של מנכ"ל התאגיד

בזמן הפיטורים: עובדים לעגו למוגבלות של מנכ”ל התאגיד

תלו שלטים עם תמונה של אלדד קובלנץ וכותרת: "לא רואה ממטר את היוצרים והעובדים". קובלנץ: "איאבק בהדחה ואנצח"

“לא רואה ממטר את היוצרים והעובדים”. השלט נגד קובלנץ בתאגיד

אירוע מכוער נרשם במקביל לדיון ההדחה של מנכ”ל תאגיד השידור הציבורי אלדד קובלנץ, שהתקיים אתמול. בזמן הדיון נתלו שלטים במשרדי תאגיד השידור הציבורי שלועגים למגבלת הראייה ממנה סובל קובלנץ. על השלטים התנוססה תמונתו של המנכ”ל ומעליה נכתב בכותרת: “לא רואה ממטר את היוצרים והעובדים”. בהבהרה למטה נכתב: “לא יפה לצחוק על אנשים עם מוגבלות, אבל גם לא יפה לא לשלם תמלוגים או להתעמר בעובדים”.

 קובלנץ, בן 55, משמש כמנכ”ל התאגיד בשבע השנים האחרונות, למעשה מאז הקמתו. למרות שהוא נחשב למנכ”ל מצליח, ואף שזכה ללא מעט תשבוחות על כך ששם את התאגיד על המפה, בעיקר בתחום הפקות המקור והדיגיטל, יחסיו עם מועצת התאגיד, ובמיוחד עם היו”ר גיל עומר, עלו על שרטון כבר לפני זמן רב. לצד המחמאות הוטחה בקובלנץ בשנים האחרונות ביקורת חריפה הנוגעת ל”יחס משפיל והתעמרות בעובדים מצידו ומצד בכירים אחרים בארגון, לרבות טענות להטרדות מיניות שהתרחשו בתאגיד”, כולל ועדת בדיקה שמונתה לבחון את הנושא. חילופי המהלומות בין קובלנץ לעומר הגיעו לשיאם עכשיו, עם ההודעה על הדחתו.

בעקבות ההדחה שלח קובלנץ מכתב לעובדים שבו כתב: “אמש הודיע לי יו״ר המועצה, מר גיל עומר, על כוונת המועצה לסיים את העסקתי תוך כחודש. בכוונתי להילחם בהחלטה. מבקש מכולנו להמשיך להיות מרוכזים במשימה שהוטלה עלינו: שידורים מעולים ומשתפרים למען הציבור הישראלי”. ל”שווים” אמר הבוקר כי הוא מתכוון להיאבק בהחלטה וגם “לנצח”.

לקות הראייה אובחנה אצלו כאשר היה תינוק. בהתחלה היה חשש שהוא לא יראה כלל, אבל עם השנים התברר כי בכל זאת יש לו ראייה חלקית. קובלנץ סיפר בעבר כי יש לו למעשה שתי לקויות: האחת היא קוצר רואי (לא רואה למרחוק) והשנייה היא תזוזות קבועות של העיניים.

אלדד קובלנץ (משמאל) מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי. צילום: עידו אורן
קובלנץ (משמאל) באירוע ההשקה של קמפיין “יוצרים תרבות שווה”. צילום: עידו אורן

“מרחוק אני כמעט לא רואה, אבל מקרוב אני רואה הכל”, אמר בשנה שעברה במהלך טקס השקה של קמפיין “יוצרים תרבות שווה”, “אני קורא ממרחק של חמישה סנטימטרים על מסך בגודל 180 אינץ’. בילדות הייתי דוחף את הדף לפרצוף בזום אין כדי להצחיק את החברים. גם הייתי נתקע בדברים בכוונה”.

על הבחירה בו כמנכ”ל התאגיד וה”חגיגה” התקשורתית סביב מינוי אדם עם מוגבלות לתפקיד, אמר באותו אירוע כי הוא רחוק מלהרגיש שהוא ניצח. “המוגבלות שלי נטמעה בתוכי, וזה לא אישיו עבורי. יש לי סט של תכונות – חלקן סבבה, חלקן זוועה, וזה עוד משהו. בסך הכל בסקאלה בין סבבה לזוועה – זה מדהים”, צחק.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות