נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםבלי קול: צפו בנאום המרגש של הסטודנטית עם האוטיזם

בלי קול: צפו בנאום המרגש של הסטודנטית עם האוטיזם

אליזבת' בונקר לא משתמשת בקולה, אבל נשאה נאום מרגש בטקס סיום לימודיה בעזרת מחשב. "אלוהים נתן לכם קול, השתמשו בו!", היא אמרה

“בוגרי רולניס של 2022, היום אנחנו חוגגים את ההישגים המשותפים שלנו. אני יודעת משהו על הישגים משותפים. אני מושפעת מאוטיזם שלקח ממני את יכולת הדיבור, ואת הנאום הזה הקלדתי באצבע אחת, ובעזרת סייעת תקשורתית”.

כך פתחה אליזבת בונקר, בת ה-24 מניו-ג’רזי, את נאום סיום הלימודים שלה במכללת רולינס בפלורידה. את הנאום היא נשאה מול קהל של 500 איש, באמצעות מחשב שהקריא אותו. בצד של רחבת הטקס עמד מתורגמן לשפת הסימנים, שגם מופיע על כרבע מהמסך בווידאו של הנאום.

מילותיה נעלמו תוך שעות

“היא דיברה עד גיל 15 חודשים”, מספרת אימה, וירג’יניה ברין, “ואז באופן פתאומי מילותיה נעלמו תוך שעות”. לאחר שבונקר אובחנה עם אוטיזם, אימה חיפשה דרכים אחרות שבהן תוכל לתקשר. בסופו של דבר בונקר החלה ללמוד להקליד.

“היא התחילה להצביע על לוח אותיות, ועברה למקלדת אלחוטית ולאייפד, כי יש לה את היכולות המוטוריות לשלוט בשני מכשירים אלו”, מספרת האם.

“למרות מה שאמרו הרופאים, הוריי לא ויתרו לי ועליי. הם זיהו שאני אדם חושב שלכוד בכלוב שקט”, כתבה אליזבת במאמר עבור המכללה. לאורך השנים, היא עבדה עם אשת החינוך המוערכת סומה מוקופידאיי, לאחר שסבתה ראתה אותה מתארחת בפרק של תוכנית התחקירים ’60 דקות’.

“למרות שלבסוף למדתי להשתמש במקלדת, זה לא היה קל. אנשים עם אוטיזם שמונע דיבור לרוב מתקשים בתנועה יזומה, אז ללמוד להקליד היה מייגע. אחרי חודשים של תרגול, הצלחתי ליצור התקדמות ואז העולם נפתח בפניי. התחלתי לכתוב שירה כי זה אפשר לי לומר יותר ולהשתמש בפחות מילים”, הסבירה בונקר, שגם פירסמה ספר שירה ועובדת על אלבום.

מלמדת לתקשר בדרכים חדשות

“ההחלטה ללמוד ברולינס הייתה פשוטה מכיוון שהתמקדותה של המכללה במעורבות קהילתית וחדשנות חברתית, תומכת במשימת חיי”, מספרת בונקר. מכללת רולינס גם הפגינה הבנה ושיתוף פעולה מרובה עם אחיה הגדול, צ’ארלס שחי גם עם אוטיזם, וסיים את לימודיו בהצטיינות בשנת 2019.

מורתה והמנטור שלה במכללה, ד”ר רייצ’ל ניוקומב, תיארה את בונקר כמבריקה והוסיפה, “היא מלמדת את כולנו לתקשר בדרכים חדשות. היא מראה לנו שעלינו להיות פתוחים יותר, כדי לעזור לאנשים לתקשר בעתיד. אני חושבת שהעתיד שלה הוא בלתי מוגבל ולכן אני נרגשת לראות את הדרך שעשתה”.

בונקר, שסיימה את לימודיה עם ממוצע ציונים מושלם, הייתה אחת מחמישה נואמים שהגיעו להישגים אקדמיים יוצאי דופן במחזור שלה, והייתה הסטודנטית עם אוטיזם שלא מדברת הראשונה שהגיעה למעמד זה. “השנים שלי ברולינס היו מדהימות בהחלט”, היא אמרה, “המרצים וחברי ללימודים תמכו בי מאוד”, היא אמרה, והוסיפה שזה כבדו גדול עבורה לקבל את ההזדמנות להוכיח שסטודנטים שאינם מדברים הם גם בעלי מסוגלות.

“אינני מיוחדת”

בונקר תומכת באנשים עם אוטיזם שלא מדברים כבר יותר מעשור, באמצעות עמותת Communication 4 All שהקימה. “אינני מיוחדת. כל הסטודנטים הלא מדברים עם אוטיזם יכולים ללמוד להקליד, וזו המשימה שלי”, היא אומרת. “עלינו לשנות את הדרך שבה אוטיסט רואה העולם. רק מכיוון שאדם אינו מסוגל לדבר, לא אומר שהוא לא מרגיש וחושב”.

“אני אחת מהסטודנטיות האוטיסטיות הבודדות שאינן מדברות ותקשרו לאורך המסלול האקדמי בעזרת תוכנת הקלדה” סיפרה בנאומה. “למידת התקשורת הזאת שחררה את מוחי מהכלוב השקט שלי ואפשרה לי לתקשר וללמוד. אלוהים נתן לכם קול, השתמשו בו! ראו את האירוניה – אוטיסטית שלא מדברת, שמעודדת אתכם להשתמש בקולכם”, הוסיפה באירוניה.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות