נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםבנט: "לא הייתי מאחל לילדיי לחיות במוסדות כאלה"

בנט: “לא הייתי מאחל לילדיי לחיות במוסדות כאלה”

מובילי המחאה נגד מחדל ההוסטלים נפגשו עם רה"מ ודרשו פיקוח וצעדים מעשיים להוצאת אנשים עם מוגבלות לדיור בקהילה

רה”מ בנט, ח”כ פינטו והפעילים אחרי הפגישה. צילום: דוברות שירלי פינטו

ראש הממשלה נפתלי בנט וחברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה) נפגשו אחר הצהריים (רביעי) עם מובילי המחאה הציבורית נגד “מחדל המוסדות לאנשים עם מוגבלות”. זאת, בעקבות הפרשיות המזעזעות שאירעו לאחרונה במעונות לדיירים עם מוגבלויות, ובהן ההתעללות המחרידה במעון “בני ציון” בראש העין ומקרה הרעלת המזון במעון “בית דפנה” בחולון, שהוביל למותם של שלושה דיירים במקום.

הפגישה נערכה בכנסת ביוזמת חברת הכנסת פינטו, והשתתפו בה שורה של פעילים עם מוגבלויות, הורים וארגונים. בין הנוכחים: מנכ”לית “התנועה לעצמאות” עו”ד נעמה לרנר, מנכ”לית עמותת “בזכות” נטע דגן, טומי ברצ’נקו ושון יורמן, שני פעילים חברתיים צעירים המתמודדים בעצמם עם מוגבלות.

במהלך הפגישה הציגו הנוכחים לראש הממשלה מספר דרישות מרכזיות:

1. הקמה מיידית של פורום בינמשרדי בראשות נציג משרד ראש הממשלה לקידום פתרונות מעשיים “כאן ועכשיו”.

2. קידום הקמת גוף פיקוח חיצוני ועצמאי על המוסדות בישראל.

3.  הפסקת הפרקטיקה שבה אנשים עם מוגבלות שבויים בידי מפעילים עסקיים, ובמקום זאת מימון סל סיוע אישי לאנשים המבקשים לחיות בקהילה.

4. קידום חקיקת החוק, שמתעכב כבר שנים, שיבטיח סל סיוע אישי לכל אדם עם מוגבלות.

“אחרי שורת אירועים מזעזעים של התעללות, הזנחה ורשלנות במוסדות בהם נמצאים אנשים עם מוגבלויות, דרשנו מעשים מצד הממשלה”, אמרה עו”ד לרנר ל”שווים” אחרי הפגישה. “אני 35 שנה בתחום, ואני לא זוכרת הצטברות של כל כך הרבה פרשיות החושפות את הרקב של המוסדות בישראל. אנחנו צריכים עכשיו מעשים. פעולות. תקציבים שיביאו לסגירה מלאה של המוסדות ויאפשרו לאלפי אנשים חיים של כבוד ועצמאות בקהילה”.

לדברי הנוכחים, ראש הממשלה הקשיב לדברים בקשב רב והיה לבבי וחם. “כאשר אחד הפעילים, חזי שבת, הציג לו תמונות של אחיו, שעבר גיהינום במעון שבו התגורר, בנט אמר שהוא איננו יכול לדמיין את עצמו חי אפילו יום אחד במוסד, לא היה מאחל זאת לילדיו, ולכן גם לא לכל אדם אחר”, סיפרה לרנר. “כאשר אמרנו לו שחייבים למנוע את המוות הבא במוסדות האלה, הוא אמר שחייבים למנוע חיים כאלה כי אנשים לא ראויים לחיים כאלה”.

בתום הפגישה ראש הממשלה הבטיח להיכנס לעובי הקורה של הדברים בשיתוף פעולה מלא עם שר הרווחה מאיר כהן. “אני בור ועם הארץ בנושאים האלה”, התוודה בנט, “אני רוצה לבדוק איתו למה הדברים האלה קורים ומה צריך לעשות כדי שלא יקרו יותר”. בנט נתן לכהן גיבוי מלא ואמר: “יש לנו שר רווחה שאני מחשיב אותו וחושב שהוא אדם עם לב רגיש וענק, והוא יכול לטפל בזה כמו שצריך”.

ח”כ פינטו אמרה בסיכום המפגש: ״אני מברכת על המפגש החשוב שנערך עם ראש הממשלה. מערך ההוסטלים אינו יכול להמשיך במתכונתו הנוכחית ונדרש שינוי מהותי בנושא. אין שום סיבה למנוע מאנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם לבחור היכן יגורו, בין אם זה בדיור קהילתי עצמאי, ובין אם זה במעון סגור. הבחירה צריכה להיות אך ורק בידי ההורים, והתקציב הייעודי צריך להיות מנותב בהתאם להעדפת הדייר. אני מודה לראש הממשלה נפתלי בנט על ההכרה בחשיבות הנושא והאוזן הקשבת שאינה מובנת מאליה, וכן לשר הרווחה מאיר כהן – על שנרתמו למשימה הלאומית הזו. יחד נצליח!״

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות