נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיכללי"בעזרת השם נפרק את המעונות הגדולים לאנשים עם מוגבלות בתוך 5 שנים"

“בעזרת השם נפרק את המעונות הגדולים לאנשים עם מוגבלות בתוך 5 שנים”

כך אמר הערב שר הרווחה מאיר כהן בראיון ל-103 FM. "יש למהלך הבטחה של 2.2 מיליארד שקלים, שבשבוע הבא תובא להחלטת ממשלה"

שר הרווחה מאיר כהן. צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

“החזון שלנו ברור – בתוך 5 שנים, בעזרת השם, אנחנו מפרקים את כל המעונות הגדולים לאנשים עם מוגבלות. יש לזה הבטחה של 2.2 מיליארד שקלים, שבשבוע הבא תובא להחלטת ממשלה” – כך אמר שר הרווחה, ח”כ מאיר כהן (יש עתיד), בריאיון ל”חמש עם בן כספית ואריה אלדד” ב-103 FM.

הדברים הגיעו על רקע דבריו של שר הביטחון בני גנץ הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה. גנץ תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט ואמר: “מול המצלמות אתה מדבר רק ‘אני ואני’. אתה מתייחס אליי כמו לשר הרווחה”. בנט השיב לו: “אני מזכיר אותך כל הזמן בפייסבוק”. השר כהן השיב לגנץ: “בני, אל תזלזל בתפקיד שלי, זה לא פשוט להיות שר רווחה”.

“אני החלטתי לחזור למשרד הרווחה”, אמר כהן לכספית ואלדד. “אני חושב שהמשרד הזה הוא אחד המשרדים החשובים והמאתגרים שמטפל בכלל אזרחי מדינת ישראל. אני חייב להזכיר שבשבוע שעבר, בטוויטר האישי של רה”מ, הוא סיפר על המפגש איתי בנושא החוק למען אנשים עם מוגבלות. זה קשה מאוד ומורכב מאוד, אבל אנחנו עושים כמיטב יכולתנו ויותר.

על ההוסטלים אמר כהן: “יש עשרות אלפי אנשים עם מוגבלויות שנמצאים בתוך מוסדות, והיו אירועים מאוד מאוד קשים במוסדות האלה. אני החלטתי, וזה החלום שלי, שאנשים עם מוגבלויות יחזרו לחיות בקהילה. יש תהליך בשבדיה, איטליה, אוסטרליה וצרפת, שם מחזירים אנשים עם מוגבלות לקהילה. במקום לגור 200-300 איש בתוך מעון, רובם הגדול חוזרים לקהילות. מי שיכול ומי שרוצה, המדינה חייבת לאפשר לו לחיות בתוך הקהילה. זה הדבר החשוב ביותר”.

“אני לא שר הרווחה”. שר הביטחון בני גנץ

דבריו של כהן מגיעים על רקע משבר אמון קשה ביותר בתפקודם של ההוסטלים בישראל. רק לאחרונה נפטרו שלושה דיירים במעון “בית דפנה” בחולון לאחר שלקו ככל הנראה בהרעלת מזון. לפני כמה חודשים נחשפה פרשיית התעללות חסרת תקדים בהיקפה במעון “בני ציון” בראש העין. במשך מספר חודשים לפחות פגעו מדריכים במעון בדיירים ב-600 מקרים שונים. המקרים, שתועדו במצלמות אבטחה שהוצבו במקום, כללו מכות, הצלפות, חניקות ואפילו השתנות במיטות של דיירים. כתבי אישום הוגשו נגד המדריכים.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות