נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותטרופר: לא נמיכות קומה הייתה בשילוב אנשים עם מוגבלות בטקס המשואות, אלא...

טרופר: לא נמיכות קומה הייתה בשילוב אנשים עם מוגבלות בטקס המשואות, אלא עוצמה

שר התרבות בטור ל"מקור ראשון": "כמה פשטנית ולא יהודית היא התפיסה שמי שיושב בכיסא גלגלים מסכן וחלש, ושמי שעומד על רגליו אמיץ וחזק"

השר חילי טרופר. צילום מתוך ויקיפדיה

מאת חילי טרופר, “מקור ראשון”

הבוקר, שישי, בעיתון “מקור ראשון”, שר התרבות והספורט חילי טרופר, שעמד מאחורי טקס הדלקת המשואות בהר הרצל, מגיב על התגובות והביקורות שהגיעו בעקבות הטקס, ובעיקר נגד האמירה של שמעון ריקלין נגד הכללת של אנשים עם מוגבלות במסגרתו.

“כמה פשטנית, ונדמה לי שגם לא יהודית, היא התפיסה שרואה במי שיושב בכיסא גלגלים מסכן וחלש, ובמי שעומד על רגליו – אמיץ וחזק” כותב הבוקר טרופר בטור מיוחד לעיתון. “היא עומדת במהופך לדבריו היפים של קלמן סמואלס (מייסד עמותת “שלווה”) שהדליק משואה ‘לכבודם של מי שרואים את האדם ולא את המוגבלות’. היא מדגימה כמה נמוך יכולים לרדת האנשים שמדברים גבוהה על נמיכות קומה. הם יעלבו, יבוזו, ילגלגו, והכל בשם מלחמת מצווה במזימה פרוגרסיבית מדומה”.

השר טרופר ממשיך וכותב ש”מותר כמובן להתנגד לממשלה הזו, לכעוס עליה עד מאוד, אבל אנא הפסיקו להעמיס השערות מופרכות על הפעילות שלנו ביום העצמאות. כל שרצינו הוא שכל הישראלים שיצפו בטקס, מימין ומשמאל, דתיים וחילונים, כאלה שתומכים בממשלה וכאלה שמתנגדים לה, יחושו גאווה גדולה במדינה.

“נכון שרבים מבין משיאי המשואות חוו שבר גדול. אבל הם קמו מתוכו, הושיטו יד לאחרים, מקדישים את חייהם לסייע ולתרום וממלאים את העולם בנדיבות לב ובחסד. בשנאה שיש מי שמהדהד כאן בלי הפסקה, יש משום נמיכות קומה. בבחירה באהבת חינם, בערבות ההדדית, במתן מקום לכולם ובלחימה על הארץ הזו יש עוצמה גדולה”.

הפוסט של שמעון ריקלין

טרופר עצמו הוא אח לצעירה (32), נועה טרופר, המתניידת בכיסא גלגלים. ב-2019, אחרי שטרופר העלתה לרשת פוסט אישי וכואב שבו שיתפה כמה קשה לבחורה כמוה למצוא זוגיות, שיתף טרופר את הדברים וכתב: “יש לי אחות מקסימה, ואני אוהב אותה אהבת נפש”.

בכלל, טרופר קרוב מאוד לנושא שילוב אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית ומשקיע תקציבים רבים בהנגשת תרבות ובספורט פראלימפי. לכן, גם ההחלטה שלו לשלב כמה שיותר אנשים עם מוגבלות בטקס המשואות – הן כמדליקי משואות והן כמופיעים על הבמה – לא הייתה מפתיעה.

“גדולים במדים” (להקה של צעירים עם צרכים מיוחדים) בטקס המשואות

הטור המלא – ב”מקור ראשון”

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות