נושאים קשורים

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי יעברו מחר לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים

ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"



חוששים מדמנציה? 7 הרגלים שישמרו על חדות המוח שלכם

שינויים קטנים באורח החיים, לאורך זמן, יכולים לסייע לנו לשמור על צלילות ככל שמתבגרים. אלו ההמלצות של מומחים עולמיים בתחום המוח – קראו ושתפו
ראשיחדשותמעונות יום שיקומיים יוצאים משיבא – ההורים חוששים

מעונות יום שיקומיים יוצאים משיבא – ההורים חוששים

חלק מהילדים במעונות זקוקים להשגחה רפואית צמודה 24/7, והרחקת המעונות לשכונה סמוכה עלולה לפגוע בהם. שיבא: נמשיך לתת מענה במקום החדש

מעונות שיקומיים במרכז הרפואי שיבא

בעוד שלושה חודשים ייסגרו מעונות היום השיקומיים לילדים עם מוגבלויות מורכבות ותסמונות שונות, בבית החולים שיבא (תל השומר) ויועברו לשכונת רמת אפעל הסמוכה.

למרות ההבטחה של משרד הרווחה, עיריית רמת גן והנהלת שיבא לאיכות טיפול זהה בכיתות חדשות, ההורים חוששים. הכיתות אמנם יהיו קרובות אבל לא בתוך בית החולים, ויש ילדים שנדרשים לפעמים לטיפולים רפואיים מידיים.

בנוסף, לטענת הנהלת בית החולים, ההודעה על הסגירה הגיעה כבר לפני מספר חודשים, בעוד שההורים מתעקשים שהודיעו להם רק בחודש שעבר.

חמש דקות מהמיון

איתמר יפת בן ה-3.5 מרמת גן, נולד עם תסמונת גנטית נדירה בשם קורנליה קתרינה דה לאנגה (CDLS), שמתבטאת אצלו בקשיים פיזיים, מוטוריים וקוגנטיביים. “הוא חייב תמיכה 24/7. רוב שעות היום הוא מונשם ותלוי בחמצן”, אומרת אימו זיו, “בכל בוקר הוא חייב להגיע לטיפול נשימתי בבית החולים שיבא. איך הוא יעשה את זה עם שילוב של גן מחוץ לשטח בית החולים?”, היא שואלת ומוסיפה, “זה מעון שאם הילד שלכם מאבד בו את ההכרה, יהיה מי שיעשה לו החייאה וייקח אותו תוך 5 דקות לחדר מיון”.

“כשאיתמר היה מאושפז חודשיים בטיפול נמרץ, מורדם ומונשם, צוות הגן הגיע לבקר אותו בכל יום” היא אומרת. “הם דיברו אליו והזכירו לו ולנו, שיש לנו סיבה מאוד טובה להמשיך להילחם. זה אולי הגן היחידי בארץ שיכול להכיל את איתמר ולאפשר לו להגשים חלומות, למרות המורכבות הרפואית המאוד משמעותית שלו. תעזרו לנו. אל תיתנו שייסגרו את המעון שלנו”, מבקשת יפת.

איתמר יפת

איתן צריך השגחה צמודה

איתן בן השנתיים וחצי מיהוד, נולד עם תסמונת וויליאמס, שמתבטאת בבעיות בשלד ובראייה, בהפרעות בתפקוד הכליות ובליקויים בתפקוד הלב. התסמונת מתבטאת גם בבעיות בהתפתחות המוטורית ובעיכוב בהתפתחות הקוגניטיבית. אימו, יוליה יעל זיו, גם טוענת שהמקום הטוב ביותר עבור הבן שלה הוא המעון הנוכחי. “פתאום אמרו לנו שהם לא יודעים לטפל במורכבויות של הבן שלי, אחרי יותר מ-20 שנה של טיפול היטב בילדים שונים. מאיפה זה הגיע? למה הילדים שלנו שווים פחות מילדים עם מוגבלות אחרת?” היא תוהה.

“יש לאיתן קושי בשיווי המשקל והוא צריך השגחה צמודה, ומהלידה הוא נמצא במעקבים. במעון הנוכחי יש צוות עם ניסיון של שנים, שנותן מענה רפואי לילדים האלה, ואנחנו רק רוצים שהם ימשיכו שם”. זיו גם דואגת שלא יהיה לבנה מקום במעון החדש “אני לא תושבת העיר ובעיריית יהוד לא מבטיחים לי דבר. אנחנו נמשיך להיאבק”.

איתן זיו

שיבא: נמשיך לתת מענה במקום החדש

מעיריית רמת גן נמסר: “עיריית רמת גן מקימה מעון יום שיקומי חדיש ומשופר ברמת אפעל. המעון יכלול 6 כיתות, והוא עתיד להיפתח בעוד מספר חודשים בשנת הלימודים הקרובה, ב-01.09.22. פעוטות שהיו במעון יום שיקומי תל השומר יקלטו במעון השיקומי החדש בהתאם לנהלים הנקבעים על-ידי משרד הרווחה”.

ממשרד הבריאות ומבית החולים שיבא תל השומר, נמסר: “גני הילדים שמפעיל המרכז הרפואי שיבא הינם חלק בלתי נפרד מהמורשת של שיבא. במשך למעלה מ-30 שנים בגרו בגנים אלו מאות ילדים, אשר ממשיכים להיות בקשר עם הצוותים.

“מתוך כך, כחלק ממימוש חזון עיר הבריאות, נמשיך לתת את המענה הטיפולי הנדרש לילדים במקום מושבם החדש, בקרית החינוך ברמת אפעל הצמודה למרכז הרפואי. בכך, אנו מאמינים כי תינתן לילדים המסגרת הטובה ביותר עבורם, הן החינוכית והן הטיפולית. במקביל, ממשיכים לפעול בשיבא 5 גני ילדים נוספים עבור ילדים עם צריכים מיוחדים, כחלק מאותו חזון”.

סייע בהכנת הכתבה: אייל לוי.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות