נושאים קשורים

במצוקה בגלל המלחמה? איפה תוכלו לקבל טיפול ללא תשלום

משרד הבריאות מפרסם את מספרי הטלפון של מרכזי החוסן ומרכזי החירום והתמיכה הרגשית של קופות החולים, המספקים טיפולים נפשיים ללא עלות

כך פועלת הונאת ה”פטור מתור” שמציפה את הרשת

מיוחד ל"שווים": גם אתם נתקלתם לאחרונה במודעה הזאת? מדובר בנוכלות. כך נראתה השיחה שלנו עם "נציג המכירות" שמבטיח תעודה רשמית מהביטוח הלאומי

ללמוד על קבלת האחר – דרך משחק קלפים מיוחד

משחק הזיכרון החדש, "בלון וכובע", לא רק מבדר, אלא גם מלמד על סובלנות ואמפתיה, תוך תרומה לילדים חולי ניוון שרירים דושן-בקר

תקף וירק: כתב אישום נגד אח שהתעלל בקשישה סיעודית

סאלח היאג'נה, בן 26, נאשם על ידי פרקליטות המדינה לאחר שתקף קשישה בת 77 במרכז הגריאטרי "גולדן קר" בנס ציונה



טיפול ישראלי מעלים כאבים קשים באמצעות “ניתוק עצבי”

מרפאה חדשנית הפועלת באיכילוב מציעה פתרון להפחתת כאב – באזורים שלא ניתנים לריפוי. איך זה בדיוק עובד, למי זה מיועד והאם יש תופעות לוואי? שיחה עם ד"ר עידו שטראוס
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותקטוע הרגל שיצא בזחילה מהמטוס: "נכים הם לא בני אדם סוג ב'"

קטוע הרגל שיצא בזחילה מהמטוס: “נכים הם לא בני אדם סוג ב'”

אבנר מולה נאלץ לעבור את החוויה הקשה לאחר שלא נמצא לו "כיסא יציאה" מותאם לנכים. ב"טורקיש" לא מגיבים, "לאופר": "מתנצלים"

אבנר מולה. צילום מסך מרשת 13

מאת אייל לוי

אבנר מולה, קטוע רגל, נחת לאחרונה בנמל התעופה בן גוריון לאחר חופשה בטורקיה, אך לתדהמתו גילה כי לא הונגשה עבורו היציאה מהמטוס. אחרי שחלף זמן רב, ופתרון לא נמצא, הוא החליט, בייאושו, לנסות לצאת החוצה בכוחות עצמו. הוא התיישב על הרצפה וזחל בעזרת ידיו מהמטוס אל השרוול המחובר אליו. זה היה מראה עצוב וקשה, וכשהסרטון שתיעד את האירוע עלה לרשת (כולל בדף של “שווים”), הוא גרר תגובות חריפות נגד המעורבים בעניין.

מולה, בן 60 מהיישוב “עלי זהב” שבשומרון, טס עם חברת “אנאדולוג’ט” (חברה בת של “טורקיש אירליינס”) לחופשה שגרתית עם אשתו. הכל התנהל באופן תקין, עד הנחיתה חזרה בארץ. כמו במקרים קודמים, ובשל העובדה שהוא זקוק לעזרה בכניסה וביציאה מהמטוס, הוא המתין בסבלנות עד שיבואו לעזור לו לצאת בבטחה לכיוון הטרמינל, אבל לא כך קרה.

 “כאשר חזרתי לארץ נתקלתי במצב מאוד לא נעים”, סיפר אתמול לאתר “שווים”. “בגלל המוגבלות אני רגיל לעלות ראשון ולרדת אחרון מהמטוס, אבל הפעם ההמתנה הייתה ארוכה מהרגיל. לאחר שחיכיתי כ-25 דקות ניגש אליי נציג של חברת ‘לאופר’ (שאחראית על שינוע נוסעים בנתב”ג, כולל נוסעים עם מוגבלות – א.ל.) ובישר לי כי לצערו אין עבורי כיסא מתאים (כיסא גלגלים צר שיכול לעבור בין המושבים – א.ל.), ואף הציע לעזור לי להתהלך באופן עצמאי, מה שכמובן לא אפשרי בעליל”.

מולה המשיך להמתין וביקש שיימצא עבורו פתרון, לשווא. “ראיתי שכבר עולים אנשים למטוס, מנקים, שואבים אבק, ופשוט נשברתי”, הוא משחזר. “בבושת פנים, ירדתי אל הרצפה וזחלתי עד הקצה של המטוס. לצערי, כאשר הגעתי אל היציאה מהמטוס הבחנתי כי גם הקלנועית שבדרך כלל מחכה לי, לא נמצאת”.

שבור ומתוסכל, הוא נאלץ להמשיך ולזחול עד אמצע השרוול המחבר בין הטרמינל למטוס, עד שאחד מהקב”טים הבחין כי משהו אינו כשורה וביקש מהצוות להביא את הקלנועית. “הביאו את הקלנועית קשורה, ואני נאלצתי במו ידיי לפרק את החבלים בזמן שכולם מסתכלים עליי”, אומר מולה בכעס, “בסופו של דבר איכשהו הצלחתי לעלות עליה”.

הוא החל לנסוע ולאחר כ-10 דקות נתקל להפתעתו בעובד “לאופר” שטיפל בו מוריד אדם אחר למטוס בעזרת קלנועית. “נדהמתי”, הוא מספר, “רציתי לשאול אותו איפה הוא היה ולמה לא בא לעזור לי. זה מכעיס”.

הסרטון שמולה העלה לפייסבוק

בהתחלה מולה לא התכוון לפרסם את הסיפור, אבל לאחר שחש מתוסכל, וגם בעצת ילדיו, החליט להפיץ את הסרטון ברשתות החברתיות. בתוך שעות הוא הפך לוויראלי. התגובות של הגולשים נעו בין זעזוע לבין מתקפה חריפה על חברת התעופה הטורקית ועל “לאופר”. במקביל, התראיין מולה לכלי תקשורת מרכזיים. “אני שוקל עכשיו את צעדיי המשפטיים נגד המעורבים”, הוא מסכם, “חשוב לי להראות שאני וכל הנכים לא בני אדם סוג ב’, אלא סוג א'”.

מחברת “לאופר” נמסר בתגובה: “אנו מצרים ומתנצלים בפני מר מולה על החוויה הקשה שנאלץ לעבור ונמצאים בקשר ישיר עם חברת התעופה שהטיסה אותו, על מנת לחקור את השתלשלות העניינים ולוודא שמקרים דומים לא יישנו בעתיד”.

מרשות שדות התעופה נמסר כי “בעקבות האירוע חברת ‘לאופר’ זומנה לשימוע”.

מ”טורקיש איירליינס” לא נמסרה תגובה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות