נושאים קשורים

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"

דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"

“בונוסים לבכירים יותנו בקליטת עובדים עם מוגבלות”

כך אמרה רשות החברות הממשלתיות במהלך דיון בוועדת הרווחה בהצעת החוק לשילוב עובדים עם מוגבלות בחברות אלה. ההצעה אושרה לקריאה שנייה ושלישית
הסתדרות 480-100

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה
ראשיבריאותאחרי מאבק של שבועות: זיו הקטן הלך לגן

אחרי מאבק של שבועות: זיו הקטן הלך לגן

המחסור בכוח אדם פרא-רפואי השאיר את זיו בן השנה וחצי בבית. לאחר הפרסום בשווים, עיריית חולון מצאה עבורו מסגרת שיקומית קרובה

זיו (מימין) עם הוריו שחר ותמי ליד גן הדס
זיו והוריו ליד גן הדס

בתום מאבק עיקש של הוריו, זיו בן השנה וחצי מחולון הצטרף היום (ה’) למעון “הדס” הקרוב לביתו. זיו לקה באירוע מוחי בגיל ארבעה חודשים, וזקוק למעון שיקומי. ״היום הראשון היה קצר, ועבר בסדר גמור”, אמרה בהתרגשות תמי כהן, אימו של זיו, לאתר “שווים”.

לפני שלושה שבועות דיווחנו כאן ב”שווים” כי הוריו של זיו נתקלו בקשיים למצוא לו מקום במעון שיקומי סמוך לביתו, בגלל מצוקת כוח אדם במוסדות החינוך המיוחד. המצוקה לא ייחודית לגנים בחולון, וקיימת בכל מוסדות החינוך המיוחד בארץ.

אחד הגורמים העיקריים למחסור בכוח האדם בתחום, הוא השכר הנמוך שמקבלים המטפלים הפרא-רפואיים והסייעות, שנדחקים בלית ברירה לשוק הפרטי. התוצאה היא שילדים לא מקבלים את הטיפולים שמגיעים להם על פי חוק, או שהם נאלצים לנדוד למסגרות רחוקות מהבית.

״מזניחים את זיו כי רוצים לחסוך בכוח אדם״

בהתחלה, העירייה הציעה להורים להכניס את זיו לגן “מיכל” המרוחק מביתם, בתנאי שיועבר למעון “הדס” הסמוך לביתם, כשיתפנה בו מקום. עד שהגיע הפתרון הבוקר, זיו נותר ללא מסגרת במשך תקופה ארוכה. ״כל צדו השמאלי של זיו נפגע, ובכל יום שהוא ממשיך לשבת בבית מצטברים נזקים לטווח ארוך”, סיפרה אז כהן לאתר “שווים”,  “אנחנו תושבים משלמי מיסים בעיר חולון, והיינו רוצים לדעת שיש תמורה בעד האגרה. לא ייתכן שיזניחו את הבריאות של התינוק שלנו כי רוצים לחסוך עלינו בעלויות של כוח אדם״, הוסיפה.

בשלב מאוחר יותר, לאחר שזיו קיבל אישור רפואי כי יוכל להשתלב במעון, נעשתה פנייה נוספת של העובדת הסוציאלית שמטפלת במשפחה למשרד הרווחה בבקשה לשיבוץ במעון יום שיקומי. זיו התקבל למעון יום שיקומי ‘מיכל’ שנמצא בחולון ואף אושרה לו הסעה למעון וחזרה כולל ליווי, מה שהיה קשה להורים, שלא ויתרו.

זיו כהן. לא מוצאים לו גן קרוב
זיו כהן – השתלב במעון הדס

לבסוף נמצא הפתרון, וזיו השתלב הבוקר במעון. “נעזרנו בכל מי שיכולנו ובסוף מישהו עזר”, אמרה כהן. אנחנו ב”שווים” מקווים לראות עוד הרבה סיפורי הצלחה כמו סיפורם של זיו והוריו, ומבקשים מהעיריות למצוא את המשאבים הכלכליים עבור כוח אדם במסגרות החינוך המיוחד. בהצלחה משפחת כהן, אנחנו שמחים בשמחתכם.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות