נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותשוב זה קורה: חשד להרעלת מזון במעון לדיירים עם מוגבלות באזור חיפה

שוב זה קורה: חשד להרעלת מזון במעון לדיירים עם מוגבלות באזור חיפה

שלושה שבועות אחרי ש-3 דיירים במעון בחולון מתו מהרעלת מזון, חשש לאירוע דומה במעון "נווה רם" ברכסים

הכניסה למעון “נווה רם”. צילום מגוגל מפות

שלושה שבועות בלבד אחרי אירוע הרעלת המזון במעון “בית דפנה” בחולון, שבו מצאו את מותם שלושה דיירים עם מוגבלות, הודיע אתמול משרד הרווחה על חשד לאירוע דומה במעון באזור חיפה.

לפי המשרד, ארבעה דיירים עם מוגבלות שכלית ממעון “נווה רם” במועצה המקומית רכסים שבעמק זבולון פונו שלשום (שישי) לבית החולים עקב חשד להרעלת מזון. עוד נמסר שמשפחות הדיירים קיבלו על כך עדכון באופן מיידי. כרגע, מסרו במשרד הרווחה, מצבם של הארבעה טוב והם נמצאים חזרה במעון.

היום, לדברי המשרד, תיערך בדיקה מעמיקה כדי לברר את נסיבות האירוע, ו”ככל שיסתבר שהמסגרת לא פעלה על פי הנחיות המשרד, נפעל בהתאם”.

משפחות של דיירים במקום טוענות כי למיון הגיעו שישה דיירים ולא ארבעה, “לאחר שאכלו בשר מקולקל”.

הגורם המפעיל את “נווה רם” הוא חברת “אדנמ”. באתר של החברה נכתב על המעון כך: “מעון נווה רם שוכן ברכסים, למרגלות הר הכרמל ובסמוך לחיפה ולקריות. המעון מהווה בית לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, מילדות ועד זקנה, הזקוקים למכלול תמיכות ברוב תחומי חייהם. איכות החיים הגבוהה ממנה נהנים דיירי המעון מתאפשרת בזכות המעטפת הטיפולית המקיפה, הפועלת בכל שעות היממה ומספקת מענה למכלול הצרכים, תוך רגישות רבה והתייחסות אינדיבידואלית לאדם. במעון פועלת מרפאה מקצועית הכוללת רופא, צוות אחים ואחיות, צוות פרא-רפואי רחב, מומחה לפסיכיאטריה, מרפאת שיניים חדשנית, מיטב התנאים הפיזיים וטכנולוגיה מסייעת, מערך תעסוקתי ופעילות פנאי בשעות אחר הצהריים. בשטח המעון פועל בית ספר לחינוך מיוחד נווה רם, אשר קולט ילדים מתוך המעון וילדים החיים בבית הוריהם או במסגרות דיור אחרות”.

נזכיר כי בתחילת החודש מתו שלושה דיירים במעון בחולון עקב הרעלת מזון. 30 דיירים חלו וסבלו משלשולים. צוות של משרד הבריאות שבדק את האירוע מצא כי ההרעלה נגרמה ככל הנראה מבשר מקולקל שלא טופל כמו שצריך.

מעון “בית דפנה” בחולון. צילום: אביחי חיים

בנוסף, דיווח הצוות כי במטבח המעון נמצאו קלקולים רבים, ובהם: רמת תברואה וניקיון טעונים שיפור, היעדר נוהלי עבודה, אי הקפדה על הפרדה בין מזון גולמי למזון מוכן לאכילה, רמת שטיפת כלים לקויה, אי הקפדה על סגירת דלתות למניעת כניסה של בעלי חיים, חוסר במים חמים בכיורים ועוד.

לנוכח ממצאי הביקורת והתחלואה הקשה, מפקחי משרד הבריאות סגרו את המטבח במיידי ודרשו אספקת מזון והסעדה ממקום אחר.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות